[WCZ] Waiting for network

Pagina: 1
Acties:

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 12:22

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Ik heb een WRT54G linksys router/AP, met de router kan ik perfect netwerken/internetten met mijn Vista laptop. De Wireless Security is WPA2 Personal.

Het probleem is dat ik geen verbinding kan krijgen via mijn XP SP3 laptop, ik blijf krijgen 'Waiting for network'. SP3 ondersteund wel WPA2, ook heb ik geprobeerd helemaal geen Wireless security in te stellen, dat mocht niet baten. De wireless kaart is een oude Intel PRO/Wireless 2011b LAN 3A.

Wat heb ik geprobeerd:
- SSID veranderd
- Channel veranderd
- Alle wireless security settings gebruiken (ook zonder security, heel kort dan ;) )
- Firewall uitgezet (NOD32 en Windows firewall stond al uit)
- Fouter gereset en alles opnieuw geprobeerd.
- Beacon interval op 50 gezet, fragmentation en rts treshold op 2304 gezet.
- Wireless MAC filter gebruiken en niet gebruiken

De verbinding is strong dus daarbij geen problemen.

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

werkte hetwel met sp2 ?

vebinding strong, en je krijgt geen dhcp ? klinkt als een verkeerd netwerk paswoord
maar als het zelf zonder beveiliging niet werk :?

dat voor ip instelingen heb je dchp / fixed .. heb je wel een actieve dhcp server etc.

post anders ook even een ipconfig /all

Iperf

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Weet ik niet, het is een gloednieuwe install. Ik heb alles bekabeld ge-update. Pas toen alles af was ben ik bezig gegaan met wireless (voornamelijk omdat ik WPA2 wil gebruiken voor de veiligheid)
vebinding strong, en je krijgt geen dhcp ? klinkt als een verkeerd netwerk paswoord
maar als het zelf zonder beveiliging niet werk :?
Wachtwoord is wel goed, gewoon c&p direct uit het router menu. En inderdaad zonder beveiliging blijft de meldig ook steeds op 'Waiting for network staan'
dat voor ip instelingen heb je dchp / fixed .. heb je wel een actieve dhcp server etc.
Ja dhcp is actief. Op het moment dat er Waiting for call staat ziet mijn router ook dat het mac-adress van mijn XP laptop als actief.
post anders ook even een ipconfig /all
ipconfig /all staat hier. Dat is met de utp kabel dus.

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Kleine bump, het werkt nog steeds niet. Ik heb de wifi kaart opnieuw installed en de router weer reset naar fabrieksinstellingen. Het mag allemaal niet helpen.
De Waiting for network duid toch op dat de dhcp geen ip af geeft?
Iemand nog ideeen?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:24

allure

Titaan fase 2/3

Hoe groot is de range van je DHCP?

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
allure schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:00:
Hoe groot is de range van je DHCP?
Weet ik niet zo 1 2 3 maar dat kan het probleem ook niet zijn. Met lan party's hangen er wel 10 pc aan (draadloos of vast, met hub etc) en nu maar 4-5

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Staat 802.11b wel aan op je AP?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Yup, staat op mixed. B en G

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Iemand nog ideeen voordat ik grotere plannen moet maken? Elke tip is welkom, of heb ik echt alles geprobeerd? ;)
Ik ben bang dat er niks anders op zit als andere router, OS of netwerkkaart.

Pagina: 1