everest MCP 102 graden.vingers branden niet aan :P

Pagina: 1
Acties:

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-10-2025
hallo.ik heb een Asus Striker Extreme bord met een e8400 processor en 2 corsair reepjes van 2x 1 gieg met heatsinks.
op de cpu staat een zalman 9700 koeler.
Nu heb ik Everest 4.50 draaien en die geeft aan dat mn MCP rond de 98-102 graden is.
Volgens tweakers is dat dus mn Southbridge.
Dat is volgens mij bij het blokje met een sticker waarop R.O.G staat.vlak onder de 1e PCI aansluiting.
Als ik de pc koud opstart loopt de temp al snel richting de 80-90 graden beginnend vanaf 50.
Bij het Extreme bordje zitten ook externe tempsensors,als ik die er tussen stop loopt de temp rond de 50 graden.
Het extreme bordje heeft een heatpipe logica.
Lijkt me niet logisch om een externe fan erop te zetten.
Heeft iemand hiermee ervaring of zit er iets niet goed op mijn bord?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Als ik de pc koud opstart loopt de temp al snel richting de 80-90 graden beginnend vanaf 50.
Meetfout van Everest dus. Ik neem aan dat je niet in een oven woont, dus 50 graden lijkt me erg stug om mee te beginnen. Kijk voor de meest accurate temps in je BIOS, maar ik geloof dat Asus zelf ook nog ergens een tool heeft om je temps uit te lezen (Asus PC Probe). Verder nog wat andere progsels uitproberen, zoals SpeedFan.

[ Voor 9% gewijzigd door Bitage op 10-05-2008 10:56 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

graden of fahrenheit ?

Iperf

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-10-2025
Bitage schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 10:53:
[...]

Meetfout van Everest dus. Ik neem aan dat je niet in een oven woont, dus 50 graden lijkt me erg stug om mee te beginnen. Kijk voor de meest accurate temps in je BIOS, maar ik geloof dat Asus zelf ook nog ergens een tool heeft om je temps uit te lezen. Verder nog wat andere progsels uitproberen, zoals SpeedFan.
Of ik in een oven woon?Nou bijna wel.pc staat op zolder en dat met de hele dag 26 graden op het dak.en dan nog mn videokaart:asus 8800gts 512..Die dingen lopen warm aan zeg.[LOL]

Ik weet niet eens of speedfan een MCP sensor heeft??
Asus bios staat geen MCP in toch?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Of ik in een oven woon?Nou bijna wel.pc staat op zolder en dat met de hele dag 26 graden op het dak.en dan nog mn videokaart:asus 8800gts 512..Die dingen lopen warm aan zeg.[LOL]
Oef, ja, dan wordt het aardig warm ja :+

Zie ook nog even mijn edit voor een linkje naar Asus PC Probe.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:25
Probeer eens de laatste beta van Everest: http://www.lavalys.com/be...uild_1370_pfxnz2am9sw.zip

Bij mij is de MCP momenteel 81 graden, SPP is 66 graden.

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

En hang is een een thermometer op die zolder,om te zien hoe warm het is, volgens mij loopt dat daar aardig op.

[ Voor 16% gewijzigd door pcgek op 11-05-2008 15:46 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Pagina: 1