Sinds enige tijd speel ik met het idee om een lightbox te ontwikkelen met high power LED verlichting. Ik heb een aantal schetsen gemaakt en ideeen hoe de electronica het best uitgewerkt zou kunnen worden. De lightbox zou zeer portable zijn, afmetingen variabel van 40x40x40cm tot een 80x80x80cm, makkelijk opzetbaar, en met zeer strakke afstellingsmogelijkheden van witheid (exaxt 5300K) van licht, compact in formaat omdat je niet allerlei grote lampen rondom je setup hoeft te installeren, en belichting volledig rondom het product dat in de box geplaatst wordt. De kosten zullen aanzienlijk hoger liggen dan de DIY alternatieven welk op bijvoorbeeld google te vinden zijn, mede door de relatief hoge prijs van high performance LED's. Ik hoop dat er mensen zijn die mij terugkoppeling willen geven op de volgende vragen:
met dank aan Zoefff voor de toestemming voor dit topic
- Wat vind je van een echt strakke lightbox, is dat een investering waard, of is een DIY of ander alternatief net zo goed / makkelijk?
- Wat zijn je ervaringen met bestaande DIY lightboxen. Wat zijn de pluspunten, wat zijn de minpunten? Wat mis je bij bestaande producten?
- Wat zou je voor een goed product willen uitgeven?
met dank aan Zoefff voor de toestemming voor dit topic
Orange & Red