Toon posts:

Trage beeldopbouw POST/BIOS met MSI 8800GT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een MSI NX8800GT.

Tijdens het opstarten en tijdens het switchen tussen pagina's in het BIOS heb ik ontzettend slechte performance, iets wat ik met al mijn vorige kaarten nooit heb gehad.

Het is vergelijkbaar met het effect wat je in Windows hebt als je nog geen drivers geïnstalleerd hebt.

Ik heb een filmpje gemaakt, waarop je het wel enigzins kunt zien. Het gaat om de 'golvende' beeldopbouw bij het detecteren van mijn schijven:

Filmpje

Het is niet echt een groot probleem, maar ik vraag mij wel af waar dit aan ligt.

Specs:
Asus P5W DH Deluxe
E6300
MSI NX8800GT

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 01:14 ]

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:44
Volgens mij is dit normaal bij ASUS moederborden, iig de recente, op mijn werk zie ik die fenomeen zowat bij elk ASUS bord terugkomen. is geen defect en ook zeker niet erg, het werkt gewoon wat minder rap dan anderen.

Volgens mij is dit ook geen specifiek Nvidia probleem , het heeft volgens mij echt met het bios te maken.

Niks om je zorgen over te maken iig.

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan het moederbord. Met mijn vorige kaart (BFG 7600GT-OC) had ik dit verschijnsel niet. Ik zal proberen een filmpje van het BIOS te maken, misschien is dat wat duidelijker.

Edit: In het BIOS is het achteraf gezien niet echt zichtbaar. Het is trager, maar het valt niet op.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 02:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 02:38:
Het ligt niet aan het moederbord. Met mijn vorige kaart (BFG 7600GT-OC) had ik dit verschijnsel niet. Ik zal proberen een filmpje van het BIOS te maken, misschien is dat wat duidelijker.

Edit: In het BIOS is het achteraf gezien niet echt zichtbaar. Het is trager, maar het valt niet op.
Laatste BIOS wel erin zitten :

meuk: Asus P5W DH Deluxe 2301 beta

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de meest recente niet-beta BIOS-versie. Deze had ik ook al met mijn vorige kaart, waarmee ik dit probleem niet had.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:44
Het is iig geen probleem. zie het wel vaker. weinig aan te doen :)

Heb het zelf met mijn huidige pc ook , stoor me er niet aan, in windows/games etc werkt alles perfect.
Pagina: 1