HD3870 crossfire drivers

Pagina: 1
Acties:

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
Hallo allemaal

sinds vandaag heb ik een 2e hd3870 videokaart aangeschaft en deze ging natuurlijk regelrecht de pc in

de drivers stonden nog op de pc van een enkele hd3870 maar zonder CCC dus moest ik nieuwe drivers installeren om crossfire aan te zetten

Dus even de nieuwste 8.4 driver gedownload en installeren , opnieuw opstarten en toen kreeg ik dit :

4Bits kleurdiepte
640x480 Maximaal

Ik kon de resolutie of kleurdiepte niet veranderen en de driver werd herkend als 64Bits vista driver

Nogmaals een driver gedownload die duidelijk voor mijn windows versie is : XP32

Ditkeer geeft de installatie aan dat de hardware niet word ondersteund door de driver , dit met enkele kaart en met beide

De drivers vanaf de meegeleverde CD doen precies hetzelfde
Drivercleaner gebruikt en alles van ATI verwijderd , En ook nog even de bios gereset ivm overklok

Hoe krijg ik de driver goed geinstalleerd en crossfire werkend??

Videokaarten :

Club3D HD3870 512Mb gddr4 met reverence koeler
Sapphire HD3870 512Mb gddr4 met de blauwe singleslot koeler

Systeem specs :

E8500 @ 4.2Ghz ( nu dus stock )
Msi p35 platinum
2Gb pc8500 corsiar dominators
Xigmatek DHC cpu koeler
Creative Xfi
2x 500Gb WD
Coolermaster M620 modulair ( deze moet genoeg kracht leveren dus dit is niet het probleem )

Mvg glangeveld

[ Voor 10% gewijzigd door glangeveld op 09-05-2008 23:09 ]

• glangeveld
Ook heb ik andere bijwerkingen door de drivers van ATI :

alle muziek nummers die ik afspeel gaan veel te snel en geen geluid , een nummer die 3 minuten duurt is met 50 seconden al afgespeeld.

Dit is ook het geval met video's ( zoals youtube of eigen filmpjes )

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 13:40

Mojo

The Power Within

Probeer het eens weer met 1 kaart. Wat gebeurd er dan? :P En wissel de kaarten meteen ook even om in de slots en probeer ze apart van elkaar. :)

Wellicht zie je dan iets interessants ofzo.. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• glangeveld
met 1 kaart krijg ik exact hetzelfde als met 2 kaarten

meest vage van al vind ik dat de drivers niet willen installeren

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Dan is er iets anders aan de hand. Want als ik echt een CF probleem heb gaat het weg als ik een kaart uitschakel. Probeer de drivers anders handmatig te installeren.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• glangeveld
ik heb de sapphire kaart erin gezet en 1x opgestart zonder power connector , daarna met

nu kon ik de drivers installeren met ccc maar nu zit ik met het probleem dat de fans telkens op 100% staan en crossfire heb ik aangevinkt maar echter zegt GPU-Z dat het disabled is

hoe krijg ik het dan aan de praat??

[ Voor 16% gewijzigd door glangeveld op 10-05-2008 23:27 ]

Pagina: 1