Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP+Sp3] FPS Drops

Pagina: 1
Acties:

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
OK, een vriend van me heeft het volgende probleem, hij doet verschillende games, waaronder Call of Duty 4 & World of Warcraft

het is o.a. een AMD64 X2 3800+, 1GB ram, en een X1950pro (goed zat dus)

zijn voeding is een 400watt voeding...

hij heeft de pc al opnieuw geinstalleerd, maar mocht niet baten, ipv de x1950, een nvidia 6600GT + nieuwe installatie maar de frame drops blijven bestaan...

wat o wat kan het probleem zijn???

temperatuur lijkt ons hoogst ON-waarschijnlijk, wegens het feit dat SIW, zei dat beide cpu cores rond de 50 graden waren, het zelfde voor de grafische kaart....

Suggesties?

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:32
Niet dus.

Ik heb een x1950Pro + c2duo e6600 (een stuk snellere proc dus) en ik moet ook alles op low/medium zetten om een speelbare framerate te krijgen. Toch nogsteeds drops naar <15 fps.

edit: sorry dit ging over call of duty 4, ik heb World of Warcraft nooit geprobeerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Synch op 10-05-2008 16:39 ]

Verwijderd

ozakigames schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 16:38:

Ik heb een x1950Pro + c2duo e6600 (een stuk snellere proc dus) en ik moet ook alles op low/medium zetten om een speelbare framerate te krijgen. Toch nogsteeds drops naar <15 fps.

edit: sorry dit ging over call of duty 4, ik heb World of Warcraft nooit geprobeerd.
Ik heb een E4300 (1,8 Ghz x 2) en een X1950 Pro (256MB, PCI-e) en kan prima CoD4 met redelijk veel opties aan spelen. Ik moet hte zeker niet op low/medium zetten en ik heb zeker geen last van < 15 fps. Het moet wel kunnen dus! (staat niet per ongeluk 8x AA aan ofzo? Heb je alle settings getweaked met de ATi-Tool? Ik zou daar eens mee beginnen en evt. een nieuwere of juist wat oudere driver versies proberen.

• Djoeri
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11 04:30

zijn voeding is een 400watt voeding...
@ Holoris:

Is de voeding niet een beetje te laag qua vermogen? 400 watt lijkt mij een beetje laag voor een x1950
de kaart heeft minimaal 18A op 12V lijn nodig. Als de voeding, de 2 extra connectoren op de kaart, niet aangesloten zijn zal deze ook niet goed werken helemaal niet als deze te weinig amperage krijgt.

http://gathering.tweakers..._messages/1234735///x1950

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:34
Hmm, ik heb precies hetzelfde probleem, echter is mijn PC wat minder qua grafisch geweld.
Hier heb ik een Intel Core2Duo E6750, 2 GB RAM en een MSI GeForce 8400GS videokaart.

In COD4 had ik gemiddeld een framerate van tussen de 50 en de 90 FPS, met heel af en toe een kleine drop naar 30 FPS, maar minder werd het echt niet.
Na de installatie van XP SP3 heb ik nog maar gemiddeld 30 tot 40 FPS, met regelmatig framedrops naar ongeveer 15 FPS. Qua instellingen is er helemaal niets veranderd.
Geen AA aanstaan (dat zou die videokaart sowieso niet trekken :+), instellingen nu het laagst, maar heeft niet geholpen.
Temperaturen zijn normaal (CPU gemiddeld 34 graden, GPU rond de 40 tot 50).

Twee screentjes van de verschillen (zelfde map, zelfde locatie, zelfde server, alleen met SP3 zat er niemand anders op, bij de screen met SP2 zaten er ong 7 man op)

Met SP2:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/v2b0j7rCHDP7VpcaqYK4F855/thumb.jpg
(heb de tekst maar even niet leesbaar gemaakt, was niet heel geschikt voor dit forum :+)

Met SP3:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZvosWe7xR9i2Nb2WhH7ebfoA/thumb.jpg

Edit: hmm, mijn fout. Had per ongeluk 2x COD4 opgestart, daardoor liep hij niet geheel lekker meer :+
Heb nu geen enkel verschil tussen SP2 en SP3.

[ Voor 5% gewijzigd door EDIT op 03-06-2008 14:59 ]

Verwijderd

Het was toch wel bekend dat SP3 niet zo goed was voor gamers.
http://blogs.zdnet.com/hardware/?p=1775

En met name CoD4 spelers met een beetje redelijke bak zitten sowieso beter op Vista SP1

• Dutch2007
het probleem is, dat alles op LOW, en dit probleem zowel op de ATI x1950 voorkomt als de 6600GT van nvidia

en voor de 6600GT, MET een clean install moet dat toch echt wel voldoende zijn...

en het is niet dat hij ALTIJD low fps heeft, het is gewoon zo 150fps heeft, met alles op low, beetje pro gamer doet dat wel, als hij multiplayer speelt ;-) (scheelt je investeren in betere graka, en sommige dingen worden niet meer gerendered daardoor je iemander eerder kan zien :))

heck, op mijn 3800+ @ 2.3ghz, ATI x1600pro, 2gb ram, 1024x768, alles low/uit, draai ik zo 50FPS, 90FPS als ik bijv in de lucht kijk, of er minder te "doen valt", dit met BeQuiet 350 Watt, mjah vandaag 850 Watt voeding gewonnen op lanparty :), dus daar kan probleem eignelijk ook niet meer liggen,

AVG 8.0 ook al un-installed maar probleem blijft...

[ Voor 90% gewijzigd door Dutch2007 op 11-05-2008 20:55 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:08:
Het was toch wel bekend dat SP3 niet zo goed was voor gamers.
http://blogs.zdnet.com/hardware/?p=1775
Nou, het scheelt wel 5,4%!!!

Nee, daar ligt het niet aan hoor. CoD4 op zulke lage settings moet echt wel te draaien zijn met die bak.

[ Voor 13% gewijzigd door TheZeroorez op 11-05-2008 20:52 ]

Verwijderd

Dutch2007 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 20:50:
het probleem is, dat alles op LOW, en dit probleem zowel op de ATI x1950 voorkomt als de 6600GT van nvidia

en voor de 6600GT, MET een clean install moet dat toch echt wel voldoende zijn...

en het is niet dat hij ALTIJD low fps heeft, het is gewoon zo 150fps heeft, met alles op low, beetje pro gamer doet dat wel, als hij multiplayer speelt ;-) (scheelt je investeren in betere graka, en sommige dingen worden niet meer gerendered daardoor je iemander eerder kan zien :))

heck, op mijn 3800+ @ 2.3ghz, ATI x1600pro, 2gb ram, 1024x768, alles low/uit, draai ik zo 50FPS, 90FPS als ik bijv in de lucht kijk, of er minder te "doen valt", dit met BeQuiet 350 Watt, mjah vandaag 850 Watt voeding gewonnen op lanparty :), dus daar kan probleem eignelijk ook niet meer liggen,

AVG 8.0 ook al un-installed maar probleem blijft...
Als het met 2 verschillende grafische kaarten en een clean install het probleem blijft bestaan; dan lijkt het misschien een bug in CoD 4? Hoe zit het bij andere spelletjes? Heb je Vista al geprobeerd of Windows 2000?

Kijk naar ook eens naar je bios-settings voor PCI-e..Probeer eens je bios-instellingen te resetten naar default.

Een andere optie zou zijn dat ie naar de HD gaat swappen en daardoor drops krijgt. Is je HD nog helemaal goed?

Heb je je geheugenchips op je moederbord gechecked met memtest?

Maar ik zou het eerst eens bij andere spelletjes proberen..Anders lijkt er een rare bug in CoD4 te zitten icm met je moederbord of geluidskaart oid...Ik zou ook eens je bios updaten en de instellingen in je bios resetten.Probeer ook eens een eerdere patch van CoD4 of de nieuwste.

edit: En kan het misschien zijn dat je GPU/CPU automatisch terugklokt vanwege de zomerse temperaturen? Dat zou mogelijk ook de drops kunnen verklaren (mijn MSI mobo kan bijv automatisch de CPU terugklokken als de temps te hoog worden).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2008 22:57 ]

• Dutch2007
temp na gekeken, rond de 50 graden, vreemde is hij heeft een asus moederbord, maar de laatste nieuwe versie van asus probe 1 (v2.23) kan alleen de 5V uitlezen, en asus probe II, is niet compatible (te oud mobo)

• Dutch2007
*bump*

ok, memtest86+ :Memory OK
CHKDSK: hdd ok...

voeding is pas nieuw....
bios reset...

gaar mobo?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met nieuw spul. Onlangs gekocht, kan 10 sec spelen waarna de FPS dropt naar bijna 0 en dan weer omhoog schiet, kan ik weer 10 sec spelen en wederom hetzelfde verhaal wat zich blijft herhalen.

Gaar moederbord lijkt mij sterk, je kunt de compatibiliteit makkelijk opzoeken over hoe en wat je mobo aankan voor spul. Ik heb tot nu toe keiveel geprobeerd maar niets lostte het op. Echt **** :-/ Heb mail gestuurd naar mijn leverancier en verwacht er morgen een E-mail van met hopelijk een antwoord.

Ik kan je niet helpen, alleen zeggen dat vrijwel niets zin blijkt te hebben om dit op te lossen.

Groeten,
Pagina: 1