Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik een Western Digital My Book Studio 1TB aangeschaft. Nu heb ik alleen een probleem; als ik hem aan mijn computer hang (USB) dan vind hij hem wel en zegt hij dat hij gereed is voor gebruik maar toch staat hij niet bij Deze Computer.
Hoe fix ik dit? Want zou hem toch wel graag willen gebruiken ;)

Screenshot te vinden op onderstaande link; daar zie je dat de computer hem wel ziet en herkent, maar niet weergeeft bij Deze Computer.
http://www.artmemo.nl/jpg/screenwd.JPG

Alvast bedankt voor jullie hulp!! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27

pistole

Frutter

Iets met schijfbeheer / partitioneren / formatteren / handleiding?

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 13:30
Kijk eens wat er staat bij: configuratiescherm -> systeembeheer -> computerbeheer
en dan daar opslag schrijfbeheer.

Kijk of je WD HDD erbij staat, misschien moet je hem nog even formatteren.

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Formatteren lijkt me nu niet het eerste want die dingen worden geacht Plug & play te zijn.

Ik zou eerder in Schijfbeheer gaan controleren of er wel een driveletter aan gekoppeld is, en zo ja of je niet toevallig dezelfde letter in gebruik hebt staan door bijvoorbeeld een CDRom emulator :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Laatst online: 22:51
alt-92 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 09:09:
Formatteren lijkt me nu niet het eerste want die dingen worden geacht Plug & play te zijn.
Op een Mac ja...

De Studio versies van de WD My Book zijn HFS+ geformatteerd, en dat doet het niet zo goed op windows. Zoals ook in de handleiding staat (ik heb er ook een, omdat Studio de enige My Book is met FW 800) Moet je hem voor gebruik onder Windows zelf naar NTFS formateren

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 22:13
Lijkt me dat gewoon in de quickstart staat wat je moet doen als je het ding op Windows wil aansluiten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ah, ok :)

Dan lijkt het meer een gevalletje RTFM dus? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zat niet eens een manual bij :/ Echt alleen een schraal A4'tje hoe je hem aansluit.

Heb hem ondertussen geformatteerd en ik zie hem nu wel in Deze Computer. Heb alleen nog een probleem dat het kopieëren niet echt vlot gaat, maar dat ligt volgens mij meer aan de USB poort ofzo :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 22:13
hoe snel is niet echt vlot? met USB 2 moet je toch wel 20MB/s kunnen halen. Met USB 1 slechts met geluk 1MB/s

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opzich gaat het qua snelheid ok, maar ik blijf toch veel problemen houden bij kopieëeren.
Bij het kopieëeren gebeuren er afwisselend 3 dingen:
1. Hij stopt halverwege het kopieëeren ineens
2. Hij loopt vast halverwege het kopieëeren
3. Hij reboot spontaan bij het kopieëeren en bij het opnieuw opstarten geeft hij aan dat windows is hersteld van een ernstige fout. (Kernel fault mededeling van spybot)

Iemand hier ervaring mee? Kan ook niet echt een XP driver download vinden voor deze schijf. Maar zou toch plug and play moeten zijn?
Weet iemand hier raad mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm nu zegt hij ook nog USB Device not recognized en zie ik hem helemaal niet meer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 13:30
Ik zou hem maar terug brengen en zeggen dat ie gewoon kapot is.

Want volgens mij heb je alles gedaan wat er met dat ding kon doen.

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is dat wel de enige optie ja.

Kan ook nog iets anders doen. Krijg over ongeveer 1-2 weken een iMac; mijn nieuwe computer. Als hij het daarmee wel doet is er in principe niks aan de hand. Raadzaam om even te wachten tot die binnen is of zal hij het daarop waarschijnlijk ook niet doen?
Pagina: 1