Ik moet ca 70.000 domeinen eenmaal per dag controleren of het domein onze nameservers gebruikt of niet, dit wil ik via een PHP script doen en het resultaat dan in een database stoppen.
Echter het probleem is dat het PHP script er na ca 1,5 uur vanzelf mee stop (draait via een cron), in de cron log staat geen error.
Het script zelf doet in die tijd ca 20.000 domeinen controleren.
code wat ik gebruik doe ik via een functie:
(ik heb het $ip waarde aangepast, het vermelde IP is dus niet het echte ip wat ik gebruik)
Via een "while" haal ik dus ca 70.000 domein namen uit een mysql database, vervolgens check ik 1 voor 1 het domein via de bovenstaande functie, het resultaat wordt dan weer direct terug in een database weg geschreven.
Mijn vraag is nu eigenlijk is er geen betere(snellere) manier om deze domeinen te controleren en wat zonder problemen alle domeinen kan controleren?
Echter het probleem is dat het PHP script er na ca 1,5 uur vanzelf mee stop (draait via een cron), in de cron log staat geen error.
Het script zelf doet in die tijd ca 20.000 domeinen controleren.
code wat ik gebruik doe ik via een functie:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| function checknameserver($domein) { $checkex = shell_exec("dig NS $domein +short +time=1 +tries=2 +retry=2"); $result = explode("\n",$checkex); $result1 = trim($result[0]); $ip = gethostbyname("$result1"); if ( $ip=="123.456.789.000") { return 1; } else { return 0; } } |
(ik heb het $ip waarde aangepast, het vermelde IP is dus niet het echte ip wat ik gebruik)
Via een "while" haal ik dus ca 70.000 domein namen uit een mysql database, vervolgens check ik 1 voor 1 het domein via de bovenstaande functie, het resultaat wordt dan weer direct terug in een database weg geschreven.
Mijn vraag is nu eigenlijk is er geen betere(snellere) manier om deze domeinen te controleren en wat zonder problemen alle domeinen kan controleren?