Beste,
Een kennis van mij hed een probleem met zijn laptop.
Hij starte niet meer op doordat het cmos batterijtje leeg is.
De biosinstellingen werden niet meer opgeslagen.
Ik dacht van; Ok, ik zal die luikjes er eens afhalen, misschien zit er ergens een batterijtje onder.
Helaas bleek dit dus niet het geval te zijn.
Ik ben dan maar begonnen met alle vijsjes uit de onderkant los te draaien.
Nu zijn deze er allemaal uit maar ik krijg de laptop niet open.
De eerste helft aan de voorkant lukt maar verder gaat het niet.
Nu heb ik er dat geheugen eens uitgehaalt (was leuk om eens te bestuderen) en de cpu fan heb ik er ook uitgehaalt.
Omdat ik hem niet open kreeg heb ik maar alles terug gemonteerd en wou ik de laptop nogmaals opstarten...
Helaas geeft hij geen beeld meer, de harde schijf spint wel op maar verder is ie dood...
Heeft er iemand een idee hoe ik hem terug aan de praat kan krijgen?
Voordat ik heb beginnen openvijzen ben heb ik er de batterij uitgehaalt en mezelf ontlaad over de aarding van een stopcontact.
Het geheugen heb ik alleen langs de zijkant vastgenomen, ik ben er echt voorzichtig mee geweest.
Wat kan er nu aan zijn??
alvast bedankt
Een kennis van mij hed een probleem met zijn laptop.
Hij starte niet meer op doordat het cmos batterijtje leeg is.
De biosinstellingen werden niet meer opgeslagen.
Ik dacht van; Ok, ik zal die luikjes er eens afhalen, misschien zit er ergens een batterijtje onder.
Helaas bleek dit dus niet het geval te zijn.
Ik ben dan maar begonnen met alle vijsjes uit de onderkant los te draaien.
Nu zijn deze er allemaal uit maar ik krijg de laptop niet open.
De eerste helft aan de voorkant lukt maar verder gaat het niet.
Nu heb ik er dat geheugen eens uitgehaalt (was leuk om eens te bestuderen) en de cpu fan heb ik er ook uitgehaalt.
Omdat ik hem niet open kreeg heb ik maar alles terug gemonteerd en wou ik de laptop nogmaals opstarten...
Helaas geeft hij geen beeld meer, de harde schijf spint wel op maar verder is ie dood...
Heeft er iemand een idee hoe ik hem terug aan de praat kan krijgen?
Voordat ik heb beginnen openvijzen ben heb ik er de batterij uitgehaalt en mezelf ontlaad over de aarding van een stopcontact.
Het geheugen heb ik alleen langs de zijkant vastgenomen, ik ben er echt voorzichtig mee geweest.
Wat kan er nu aan zijn??
alvast bedankt