Laptop probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views

• Softy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-10-2021
Beste,

Een kennis van mij hed een probleem met zijn laptop.
Hij starte niet meer op doordat het cmos batterijtje leeg is.
De biosinstellingen werden niet meer opgeslagen.
Ik dacht van; Ok, ik zal die luikjes er eens afhalen, misschien zit er ergens een batterijtje onder.
Helaas bleek dit dus niet het geval te zijn.
Ik ben dan maar begonnen met alle vijsjes uit de onderkant los te draaien.
Nu zijn deze er allemaal uit maar ik krijg de laptop niet open.
De eerste helft aan de voorkant lukt maar verder gaat het niet.
Nu heb ik er dat geheugen eens uitgehaalt (was leuk om eens te bestuderen) en de cpu fan heb ik er ook uitgehaalt.
Omdat ik hem niet open kreeg heb ik maar alles terug gemonteerd en wou ik de laptop nogmaals opstarten...
Helaas geeft hij geen beeld meer, de harde schijf spint wel op maar verder is ie dood...
Heeft er iemand een idee hoe ik hem terug aan de praat kan krijgen?
Voordat ik heb beginnen openvijzen ben heb ik er de batterij uitgehaalt en mezelf ontlaad over de aarding van een stopcontact.
Het geheugen heb ik alleen langs de zijkant vastgenomen, ik ben er echt voorzichtig mee geweest.

Wat kan er nu aan zijn??

alvast bedankt :p

• JShal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Misschien handig om te vermelden over welk model je het hebt? Misschien is er nog een technische handleiding van internet te halen...
Heb je ook geen beeld als je een externe monitor aansluit?

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Geen stekkertje vergeten? Kras op mobo? Het kan van alles zijn. Maak anders eens een foto oid.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk heb je een stekkertje los getrokken bij het demonteren. Haal het ding dus helemaal uit elkaar en verzeker je ervan dat alles goed is aangesloten.

• Softy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-10-2021
Ondertussen heb ik er eens 1 latje geheugen uitgehaalt en dan starte hij wel op, ik kreeg dan ook weer de cmos battery low error.
Dan heb ik hem afgezet en er het 2de latje ook ingestoken en starte hij niet op.
Na het demonteren van dit tweede latje start hij weer niet meer op...

Model: ALP Ajax C2
Het is blijkbaar een bekend probleem maar nog niet echt ene goede oplossing gevonden :S
Moet ik een foto maken van het bord? ik wil dat gerust doen maar of je daar echt iets mee bent?
Nu heb ik ergens gelezen dat er soms vijzen onder het toetsenbord zitten maar hoe krijg ik deze eruit?

edit: ik heb hem even getest met ene externe monitor maar hier hebben we evengoed geen beeld op :s

[ Voor 7% gewijzigd door Softy op 09-05-2008 23:22 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

faq=forumgedrag]GoT Huisregels[/faq]

We hebben geen glazen bol en dit is geen helpdesk. Sowieso zul je exacte specs van je laptop op moeten zoeken. En als je die hebt kun je er beter zelf mee aan de slag, wij kunnen op afstand namelijk niet zeggen wat er mis is. Pak de service manual erbij (heb je vast niet, maar is online zeker wel ergens te vinden), ga zelf aan de slag.

GoT helpt Tweakers die zichzelf helpen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.