Toon posts:

P5B-MX/WIFI-AP + Intel E2160

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb net deze P5B-MX/WIFI-AP en de Intel E2160 gekocht
max fsb van de mobo is http://www.asus.com/produ...82&model=1494&modelmenu=2
maar bij het OC kan ik niet hoger dan 240 fsb komen
dan start ie niet meer op |:( |:(
ik heb ge probeerd de vcore op te gooien maar lukt nogsteeds niet

kan iemand mij hiermee helpen

bedank alvast

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wat heb je gedaan/geprobeerd.
FSB:RAM divider op 1:1.
PCI-e en PCI gelockt.
En [OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 11] die topics en links doorgenomen? Staat veel info in.

En welkom op GoT. :w

[ Voor 49% gewijzigd door -The_Mask- op 09-05-2008 22:40 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik die FSB:RAM divider in de bios vinden

Verwijderd

We verwachten hier wel enige kennis ;)
Ga ff eerst inlezen, of zoek op overclock guide voor je mobo...

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij kan mijn mobo gewoon niet meer dan 30% dan komt ie boven de 1066 fsb denk ik
kan ik niet boven die 1066 max fsb komen als ik een BIOS UPDATE uitvoer
en die ram divider kan ik niet in mijn bios vinden

maar bedank heb em nu tot 2.16 Ghz geklokt
ga andere X betere mobo kopen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 10:04 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 10:03:
volgens mij kan mijn mobo gewoon niet meer dan 30% dan komt ie boven de 1066 fsb denk ik
kan ik niet boven die 1066 max fsb komen als ik een BIOS UPDATE uitvoer
en die ram divider kan ik niet in mijn bios vinden

maar bedank heb em nu tot 2.16 Ghz geklokt
De naam is bij elk moederbord anders waarschijnlijk staat er bij jouw ook geen RAM divider. Ik bedoel gewoon dat je het RAM op de laagst mogelijke snelheid moet laten lopen, zodat je RAM niet de bottleneck vormt van je overklok. :)
ga andere X betere mobo kopen
Waarom direct ander mobo kopen, als je niet eens met dit (nog vrij simpel) mobo een beetje kunt overklokken. Hoe denk je het dan te doen met een echt overklok mobo hier staan veel meer instellingen.
Neem dus eerst die topics door die ik al eerder gaf. Anders ga je dingen doen die je niet moet doen. ;)
Je hebt wel gelijk dat er met dit mobo weinig inzit maar dat komt mede door het Intel® 946GZ + ICH7 chipset deze is niet echt voor overklokken bedoeld. Maar probeer eerst met dit mobo toch nog maar wat voor je een 'echt' >:) mobo koopt. :P

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Ik heb precies dezelfde setup (met wss ander ram, maar dat boeit niet.) in m'n mediacenter hangen.

Het bord is geen overclockwonder, voltage/fsb etc instellingen zijn zeer slecht. Wat je kan doen is om je mem op 800Mhz te zetten (kan in BIOS; hij pakt dan -als het goed is- de SPD waardes op 800Mhz waarmee je dus weer iets meer ruimte hebt om over te klokken).

Ik zelf heb het bordje nog niet echt ondervonden aan een overclock. Processor (ook een e2160) doet nu 2000Mhz, op 1.3v. Heb dat ding niet gekocht voor een overclock.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Verwijderd

Topicstarter
sky- schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:39:
Ik heb precies dezelfde setup (met wss ander ram, maar dat boeit niet.) in m'n mediacenter hangen.

Het bord is geen overclockwonder, voltage/fsb etc instellingen zijn zeer slecht. Wat je kan doen is om je mem op 800Mhz te zetten (kan in BIOS; hij pakt dan -als het goed is- de SPD waardes op 800Mhz waarmee je dus weer iets meer ruimte hebt om over te klokken).

Ik zelf heb het bordje nog niet echt ondervonden aan een overclock. Processor (ook een e2160) doet nu 2000Mhz, op 1.3v. Heb dat ding niet gekocht voor een overclock.
mijn ram is 800mhz
kan je mij foto van je setup laten zien
Pagina: 1