windows home server via alice

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik wil graag mijn windows home server via mijn internet verbinding ( alice) online krijgen zodat remote acces werkt. Ik heb op hun router ( copperjet 1616-2p) mijn router linksys wrt54gl ( voorzien van dd-wrt 23 software) aangesloten, maar ik krijg het niet werkend. Heeft iemand hier ervaring mee?
graag hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Router achter router is niet onmogelijk, maar is wel lastig.
Werkt het wel als je hem rechtstreeks op de router van Alice aansluit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een router kun je gewoon als switch gebruiken, zolang je het maar op de juiste manier aansluit en insteld ;)

http://www.google.nl/sear...n+router+als+switch&meta=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:37
Heel simpel. DHCP server uitzetten op de wrt54gl is het makkelijkst. Je raakt echter wel een hoop (DD-wrt) functionaliteit kwijt. Ik weet niet of die van alice voldoet, maar afhankelijk van de instelmogelijkheden kun je de volgende dingen doen:
  • Router enkel als modem instellen. Inloggegevens, PPTP etc in linksys router instellen (alice ding aansluiten op WAN ingang)
  • Modem inloggegevens laten houden, maar DHCP uitzetten. Linksys op static IP zetten op een apart subnet (alice ding aansluiten op de WAN ingang)
  • Alice ding als router houden, maar DMZ instellen naar linksys. (alice op wan)
  • DHCP op linksys uitzetten (aansluiten op linksys LAN ingang)
Ze staan ongeveer in volgorde van functionaliteit/snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 14:54
dtech schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:10:
Heel simpel. DHCP server uitzetten op de wrt54gl is het makkelijkst. Je raakt echter wel een hoop (DD-wrt) functionaliteit kwijt. Ik weet niet of die van alice voldoet, maar afhankelijk van de instelmogelijkheden kun je de volgende dingen doen:
  • Router enkel als modem instellen. Inloggegevens, PPTP etc in linksys router instellen (alice ding aansluiten op WAN ingang)
  • Modem inloggegevens laten houden, maar DHCP uitzetten. Linksys op static IP zetten op een apart subnet (alice ding aansluiten op de WAN ingang)
  • Alice ding als router houden, maar DMZ instellen naar linksys. (alice op wan)
  • DHCP op linksys uitzetten (aansluiten op linksys LAN ingang)
Ze staan ongeveer in volgorde van functionaliteit/snelheid.
of.. je loopt ff naar de winkel en geeft 10 euro uit aan een switch die apparaatjuhs zijn altijd handig

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip