Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CSS] Meerdere DIV's fatsoenlijk positioneren

Pagina: 1
Acties:

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Topicstarter
Ik ben al een tijdje bezig met het oefenen met fatsoenlijke CSS en DIV's. De simpelere dingen gaan eigenlijk allemaal prima.

Nu had ik voor een project een layout in gedachten welke bestond uit enkele Div's.
Afbeeldingslocatie: http://conekop.nl/folder_of_doom/divverdeling_content.jpg
Het getoonde vlak is het zgn. contentgedeelte, en word geflankeerd door een header en footer. Dit alles is gecentreerd weergegeven.

Nou ben ik hier enkele dagen mee aan het stoeien, maar eigenlijk al mijn pogingen stranden op niets.
De div's staan onderelkaar, naast elkaar maar de bovenkanten lopen niet gelijk :( , ze staan diagonaal over de pagina, de hele pagina lijnt ineens links uit 8)7 . Kortom, het lukt me niet.

Hebben jullie mischien tip's om me een eindje op weg te helpen?

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

als je nu eens position: absolute of position: relative gebruikt, icm een top, left, right of bottom. Dan kun je je div precies zo neerzetten als je wilt.