Toon posts:

Experiabox en Xbox Live

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nou al een oplossing of niet? Stink KPN brengt alleen updates uit als ze iemand willen treiteren.

Ik heb de grijze ExperiaBox, en heb de volgende opties al geprobeert:
  • Firewall uit
  • Firewall op low
  • Firewall op medium
  • NAT uit
  • NAT aan en ports geforward
  • IP 360 op exposed host
Alles deed het niet, met de ene optie faalde weer het andere onderdeel in de test.
Zoals: ICMP failed, Xbox Live failed, NAT strict.

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Ikzelf heb die grijze siemens experia box ook en ik heb een xbox. Bij mij werkt dit feilloos. 2 dagen geleden nog een xbox lan gehouden met een aantal vrienden. Alle zaten op Live.

Meer kan ik ook niet uit deze topicstart halen. Erg mager imho. Geef eens een uitgebreide uitleg van het probleem.

http://raptr.com/Doppert/about

Verwijderd

Ook ik kan geen soep koken van je TS, dus wees eens wat specifieker.. Post eens je firmware-versie om mee te beginnen, in de nieuwste zou je UPNP ook aan kunnen zetten zonder dat je spraak wegvalr (technisch bekeken dan ;) , als je net zo praat als dat je post geef ik geen garanties :P ) .

De Siemens staat minder dicht als de Thmoson in ieder geval en Doppert geeft al vrij expliciet aan dan hij het wel aan de gang heeft... dus stink KPN de schuld geven terwijl schimmelige MuffinSoldaat misschien het probleem is vindt ik wel erg makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hebben helemaal gelijk, sorry ;) .

Ik heb de zilvere ExperiaBox (Siemsens Gigaset SX551 WLAN dsl) oftewel deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.vtek.nl/wp-content/uploads/2007/03/expbox.jpg

Alle versie-informatie van de router:
Afbeeldingslocatie: http://img120.imageshack.us/img120/9049/settingsrp8.png

Als jullie nog meer informatie nodig hebben, antwoord ik zo snel mogelijk. :)

PS: Doppert, als je tijd heb kan je mij dan met Hulp of afstand of LogMeIn helpen?

Verwijderd

Je hebt in ieder geval de nieuwste firmware in de doos staan dus je zou kunnen proberen UPNP aan te zetten (staat standaard uit) in je router.
Verder zou je met port-forwardings naar de 192.168.2.4 ook al een eind op weg moeten komen en probeer ook eens de "attack detection" bij de firewall op"medium" te zetten.
Mocht dat dan nog niet werken, DM Doppert eens zou ik dan aanraden ;) .

• Powersoft744
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10-2024

Powersoft744

Maakt werk van Dromen

sinds die nieuwe firmware (1.43) kun je minder en dus ook minder op live! Die nieuwe firmware krijg je opgedrongen. ineens houdt inet ermee op en dan moet je hardwarematig resetten. dan download ie dus die nieuwe firmware.. nieuw is ie niet hoor is zelfde versie als voorheen alleen kun je minder... :(

de NAT staat op strict en die krijg je er niet vanaf. Je kunt geen eigen netwerk meer inrichten. je hebt alleen de ip-rang 192.168.2 tot je beschikking..

had zelf een ideetje -> ander merkmodem en dan macadress van de EB klonen. Als je de jusite instellingen overneemt moet het werken. Internetverbinding wordt volgens kpn vrijgegeven op aanwezigheid mac-adres EB.

heeft iemand dat al geprobeerd? Mijn nieuwe router komt eind deze week en dan ga ik dat gewoon eens proberen.. als dat werkt laat ik het weten..

MacBook Pro 14” (2023), Imac Pro (2017,3 Ghz 10 core Xeon W, 128 Gb, Radeon Pro Vega 64), Mac Mini (Late 2014, i5 2,8 Ghz, 8Gb) IPad Pro 13” 2024

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Ik vraag me af of je dit probleem ooit nog verholpen hebt. Ik zit nu namelijk 3 weken in 't huis van m'n schoonmoeder en wou vanavond met een paar maten GoW2 spelen maar kwam er achter dat ik ook NAT op "Strict" heb staan hier. Van alles geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar. :(

De situatie hier is hetzelfde als hierboven beschreven: een SX551 met firmware 1.43

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Normaal gesproken ben ik niet zo van het "bumpen", maar aangezien ik de vraag gisteravond heb gesteld en er wellicht nu meer mensen online zijn wil ik m'n vraag toch nog even graag onder de aandacht brengen. Excuses voor de eventuele overlast.

• unrealchipie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-11 09:39
Ook ik ben in het bezit van een grijze experia box en de gelukkige eigenaar van een xbox360. Ik zit met exact hetzelfde probleem, de NAT strict melding krijg ik niet weg. Heb al van alles geprobeerd, xbox vast ip gegeven, de poorten 88 en 3074 geforward naar mijn xbox. Nog steeds de melding strict NAT in de network testen van de xbox. Ook het toevoegen van de xbox in de DMZ haalt niets uit.

Ik kan prima connecten naar xbox live en ook gebruik maken van de online game mogelijkheden van live, echter heb ik wel last van latency (lag) in bijvoorbeeld Fifa 09. Microsoft geeft aan dat het goed instellen van de router zodat er geen melding strict NAT meer naar boven komt de oplossing kan bieden. Echter ben ik benieuwd of iemand dit al voor elkaar gekregen heeft met de experia box.

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12 13:19

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik heb beide modems gehad van KPN met IPB.. Eerst had ik de siemens, daar had ik de de xbox wireless aan hangen, zonder problemen het enige wat ik moest doen was mijn WPA beveiliging omzetten in WEP, en de poorten forwarden.. Nu weet ik niet of dat ook nog werkt met de nieuwe firmware..

Nu heb ik de speedtouch 780 van KPN en daar hangt mijn xbox ook wireless aan zonder probs.. Kan gewoon met WPA omgaan, het enige wat je moet doen is UPNP inschakelen, en dan xboxlive kiezen.. en alle poorten worden geopend en het werkt als een trein..

Mijn suggestie is misschien: Krijg je hem niet aan de gang met de Siemens, vraag dan om de Speedtouch, heeft net iets meer instelmogelijkheden wat betreft de xbox live

Misschien biedt dit linkje nog soelaas: http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=82000

• unrealchipie
Ik ga vanavond eens proberen om de WPA beveiliging om te zetten naar WEP, dit is het enige wat ik nog niet geprobeerd heb. UPNP is ingeschakeld dus daar kan het ook niet aan liggen. Mijn xbox is trouwens niet wireless aangesloten dus vraag me wel af of de beveiliging voor mijn wireless wijzigen enige invloed hierop heeft.

De speedtouch modem heb ik ook een paar weken gehad, echter vond ik hier meer beperkingen dan instelmogelijkheden. Nu kan het zijn dat er een nieuwe firmware voor dit type is uitgegeven en de instelmogelijkheden ruimer zijn dan een half jaar terug.

• unrealchipie
zoals verwacht haalt het wijzigen van deze instelling niets uit. Heb ook al de mogelijke oplossingen gevolgd die op xboxworld stonden, helaas nog steeds een strict NAT melding op de xbox.

Het lijkt er bijna op dat het echt niet mogelijk is om met de grijze experia box de strict NAT te doen verdwijnen......

themonsman wat heb jij in de tussentijd geprobeerd? heb jij de oplossing reeds gevonden?

[ Voor 3% gewijzigd door unrealchipie op 28-11-2008 14:27 ]

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12 13:19

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Toch wel raar, dat sommige wel NAT open hebben andere weer moderated/strict.. met hetzelfde modem / firmware..

een harde reset en alles opnieuw instellen hebt je vast ook al geprobeert..?

• unrealchipie
Het heeft me een hoop tijd gekost, maar uiteindelijk is het mij gelukt.

De volgende stappen heb ik ondernomen.

- Experia box gereset met paperclip 10 seconden
- Firewall uitgezet
- 360 als exposed host ingesteld, 90 seconden gewacht

Hierna heb ik mijn xbox netwerksetting getest en ja open NAT.

Hopelijk kun jij (MuffinSoldaat) deze handeling ook gebruiken om de NAT settings open te zetten.
Je kunt hierna trouwens gewoon NAT instellingen toevoegen voor bv je webserver, de eerste aktie moet in ieder geval zijn de 360 als exposed host instellen anders werkt het (bij mij in ieder geval) niet.
Pagina: 1