Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Door de plotse hitte was er toen ook een gaatje in de stekker gebrand.
[ Voor 4% gewijzigd door flux_w42 op 09-05-2008 20:26 ]
Kan kloppen, maar de stekker zit er altijd in. Ik haal altijd de stekker van de tafelcontact doos eruit.flux_w42 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:19:
Waarschijnlijk kortsluiting in de stekker zelf. Bij het insteken en uithalen komt er inwendig slijtage op, en soms komen de twee draden inwendig tegen elkaar. 'k heb da ooit eens tegengekomen met de stekker van een laptop toen ik hem instak. Zeker een meter hoog gesprongen toenen m'n vingers zwart.
Door de plotse hitte was er toen ook een gaatje in de stekker gebrand.
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 10:28 ]
En toen was je schroevendraaier flink beschadigd? Dat was hier wel zo met een kniptang, m'n pa maakte eens kortsluiting, zat een vette deuk in hoorEngineer schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:02:
Stopcontacten kortsluiten kan inderdaad flink knallen. Ik heb een keer per ongeluk met een schroevendraaier een lampenfitting kortgesloten, dat klonk als een geweerschot en daarna was het donker (stoppen eruit).
In ieder geval kortsluiting in de stekker dus, dat is zeker.
Komt nog, alleen Quicknet is samengegaan met een aantal anderen, de migratie verstoord even mijn homepage. Dinsdag moet dit opgelost zijn.fish schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 23:28:
doe eens een pic ..kunnen we het mischien beter inschatten
Maar dan nog is kans uiterst klein dat het flink warm wordt.
De deel waar kabel uitkomt is meer gevoeliger omdat daar meer bewogen wordt.
Een knal in stekker is bijna onmogelijk door voldoende afstand tussen de polen. Heel uitzonderlijk dus.
Wat wel kan is de slechte contact in de stopcontact, deze zullen de polen van stekker dan opwarmen door hogere weerstand, en tenslotte wordt stekker zelf erg warm. Uiteindelijk is het zo warm dat isolatie van draden in stekker steeds slechter worden en contact maken met elkaar door verkoling isolatie.
Hierdoor kan de stekker dan uiteen knallen.
Het gebeurt niet zomaar. Om isolatie te kunnen vernietigen heeft het veel tijd nodig.
imageshack.usMontana schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 09:44:
[...]
Komt nog, alleen Quicknet is samengegaan met een aantal anderen, de migratie verstoord even mijn homepage. Dinsdag moet dit opgelost zijn.
xs.to
uploadarchief.net
Ik kwam toen met mijn voet tegen het snoer, toen was er volgens mij nog maar 1 dun koperen adertje over voor de stroom, dat werd warm en toen begon het snoer te roken/smelten en nadat het koper adertje het had begeven begon het te vonken
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Lijkt me niet dat er dan stroom loopt, als je maar 1 ader hebt...Ik kwam toen met mijn voet tegen het snoer, toen was er volgens mij nog maar 1 dun koperen adertje over voor de stroom, dat werd warm en toen begon het snoer te roken/smelten en nadat het koper adertje het had begeven begon het te vonken
Een twee aderige kabel waarvan 1 ader zodanig beschadigd is dat nog maar 1 koperdraadje (soepele kabel bestaat uit heel veel van die draadjes) contact maakt denk ikBoudewijn schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:46:
[...]
Lijkt me niet dat er dan stroom loopt, als je maar 1 ader hebt...
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.