Nieuwe pc gekocht (onderdelen):
Processor: Intel® Core™ 2 Duo E8200
Moederbord: Asus P5N-E SLI
Geheugen: 2x Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit (4-4-4-12)
Probleem:
Pc loopt soms compleet vast (doet niks meer), reset vereist.
Gedaan:
- Temperaturen gecontroleerd (Board, cpu, gpu). Deze zijn netjes.
- Harde schijf gecontroleerd.
- Geheugen op 800mhz gezet (stond eerst op auto maar draaide dan maar op 667mhz)
- Geheugen getest met MemTest86. Resultaat:

Voor zover ik dit resultaat kan analyseren lijkt het erop dat alle geheugen modules fouten bevatten. Vooral module-0 ziet er verontrustend uit.
De geel gemarkeerde waarde loopt continue op en de rood gemarkeerde waarde loopt continue op van 0 tot 32767 (herhalend). Zo bleef het gedurende 5 uur hangen. Daarna heb ik de test geannuleerd.
Betekent dit dat alle modulen kapot zijn (gezien ze allemaal fouten bevatten) of moet ik me alleen zorgen maken over module-0?
Processor: Intel® Core™ 2 Duo E8200
Moederbord: Asus P5N-E SLI
Geheugen: 2x Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit (4-4-4-12)
Probleem:
Pc loopt soms compleet vast (doet niks meer), reset vereist.
Gedaan:
- Temperaturen gecontroleerd (Board, cpu, gpu). Deze zijn netjes.
- Harde schijf gecontroleerd.
- Geheugen op 800mhz gezet (stond eerst op auto maar draaide dan maar op 667mhz)
- Geheugen getest met MemTest86. Resultaat:

Voor zover ik dit resultaat kan analyseren lijkt het erop dat alle geheugen modules fouten bevatten. Vooral module-0 ziet er verontrustend uit.
De geel gemarkeerde waarde loopt continue op en de rood gemarkeerde waarde loopt continue op van 0 tot 32767 (herhalend). Zo bleef het gedurende 5 uur hangen. Daarna heb ik de test geannuleerd.
Betekent dit dat alle modulen kapot zijn (gezien ze allemaal fouten bevatten) of moet ik me alleen zorgen maken over module-0?