Het beleid voor nieuwspostings

Pagina: 1
Acties:

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 16:57
Ik heb een vraagje over het beleid voor nieuwspostings. Het gaat over een onderwerp, wat mij de laatste maanden steeds meer op gaat vallen, namelijk dat er heel veel hardware nieuws en maar heel weinig software en internet nieuws (en al helemaal nauwelijks game nieuws) gepost wordt.

Vroeger had ik het gevoel, dat er meer software en internetnieuws verscheen. Verder werd er ook af en toe nog een leuke revieuw van een spel geschreven (zoals over UT, maar daar werken nu helaas de plaatjes niet meer van).

Nu snap ik wel, dat sommigen tweaken als een pure hardware aangelegenheid zien, maar naar mijn mening, slaat tweaken ook op software. Daar valt ook het nodige aan te veranderen, bijv. door eens lekker in het register van Windows te duiken, of zelf met drivers te gaan spelen.

De FAQ van tweakers lijkt het met mij eens te zijn, door te zeggen dat het nieuws de volgende onderwerpen bevat: "hardware, software en internet nieuws".

Als ik ff terug graaf in mijn geheugen, dan was er een flink aantal maanden terug een reactie van een nieuwsposter op een software onderwerp. De discussie was toen, of een update van een software pakket op de frontpage moest, of linksonder in het update blokje. Er werd toen gezegd, dat er een bijeenkomst zou zijn van de t.net crew, waarop dat besloten zou worden. Het resultaat hiervan heb ik helaas nooit ergens gehoord of gelezen.

Dus, ik zou het zeer op prijs stellen als er wat meer aandacht wordt besteed aan software en internetnieuws op t.net. Vooral de laatste tijd rijst het hardware nieuws namelijk ver boven het andere nieuws uit(kijk alleen maar eens naar het aantal moederplank reviews die voorbij komen :().

Verder heb ik dus ook ff wat vragen:
Wat is het beleid voor nieuwspostings eigenlijk?
Hoe is dit voor software en internetnieuws geregeld?
Is het mogelijk dat er wat meer aandacht aan software en internet in de nieuwspostings wordt besteed?

Ik ben trouwens niet de enige die dit is opgevallen. Lees maar eens de reacties op deze column: http://tweakers.net/reviews/211

Hopelijk kan ik hier wat reacties op krijgen van de t.net crew.

hartelijke groeten

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Ofschoon ik deels je bevindingen kan onderschrijven (ik constateer ook dat de newspostings vooral een weerspiegeling zijn van de interesses en voorkeuren van T.netcrew/Adjes/News-posters, zowel in quantiteit als inhoudelijk), hoort dit eigenlijk op het "Lieve Adjes Forum" thuis. Hier op het Tweakers.net Moddereter Forum discussiëren we vnl. over scores/tags en modpuntjes.

Het gebeurt dus regelmatig dat mensen het verschil niet doorhebben tussen moderators van postings op T.net enerzijds(waar dit forum de spreekbuis voor is) en Forum-moderators/Admins anderzijds. Natuurlijk, als men de Fora-omschrijving goed zou lezen is deze vergissing in principe niet nodig, maar in de praktijk blijkt het helaas toch niet echt duidelijk te zijn. Daarom stel ik nogmaals voor om tot een naamsverandering te komen voor de funktie van hetzij de Forum-moderators, hetzij de T.net-postings-moderators.

Om even inhoudelijk te reageren: er is op L.A.-Forum al eens een discussie geweest over het al/niet posten van game-reviews/nieuws. En als ik het me goed herinner kwam daaruit naar voren, dat men er hier geen Gamers-site van wilde maken en er daarom dus in principe geen game-news werd gepost. Wat de overwegingen zijn t.a.v. andere software en Internet in het algemeen, is mij niet bekend.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• dyna18
Dat van geen game nieuws kan ik nog begrijpen. Daarvoor is die gamesite die ook door t.net is opgezet veel beter. Ik leg dus ook niet de nadruk op het game nieuws, maar op het software en internet nieuws.

Dat van de 2 fora heb je helaas gelijk, het onderscheid is lastig, en vandaar deze vergissing. Dus als een adje zo goed zou willen zijn dit naar het juiste forum te schoppen, that's OK by me.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-02 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Tweakers.net is in de eerste plaats een hardwaresite dus hardware nieuws zal altijd de boventoon voeren.

De minder belangrijke hackjes en DoS attackjes komen nu ook niet meer in het nieuws, evenals de nietszeggende berichten over The Matrix en Monty Python lego kabouters. Een aantal maanden geleden liep de hoeveelheid algemeen internet nieuws nogal uit de hand en dat hebben we dus willen beperken door alleen te focussen op de in onze ogen relevante berichten (technologische ontwikkelingen, politieke/juridische internet issues e.d.).

Software updates komen alleen in het nieuws als het belangrijke updates (nieuwe versies) zijn, anders komen ze in de software tracker. Vb: Linux 2.4 is belangrijk, Linux 2.4.1 niet.

• dyna18
Ik ben het helemaal met je eens dat kleine software updates in de tracker thuis horen en belangrijke software updates als nieuws artikel.

Ik vraag mij echter af, welke programma's jullie wel plaatsen, en welke niet. Er komen maar heel weinige applicaties als nieuwsartikel op de site.

Laat mij ook verder even toelichten wat voor extra software nieuws ik graag zou zien. Op dit moment worden er heel veel nieuwsitems geplaatst met daarin de bespreking van een hardware item.
Graag zou ik ook besprekingen zien van nieuwe (of sterk verbeterde) software programma's. Een site die dit bijv. een beetje heeft is http://win98central.efront.com/.

Zeg nu alsjeblieft niet dat ik dan maar die site moet bezoeken, want die site kan in de verste verte niet tippen aan t.net :)
Hij heeft alleen een paar nieuwsitems die ik zeer graag ook hier zou willen zien.

Hopelijk willen jullie daarom dus ook wat meer aandacht aan de software tweakers besteden. Niet alleen in de nieuwspostings, maar ook zeer graag in de reviews van software, want de laatste software review was namelijk van 27 Oktober 1999 :( ;( :'(

• dyna18
ff een klein beetje off-topic:
Ik zat net een paar oude reviews door te lezen over internet en software, maar hier zijn alle links naar de plaatjes dood. :(
Bijv. hier:
http://tweakers.net/reviews/107/5
http://tweakers.net/reviews/71/2

Kan dat niet gefixed worden?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-02 21:00

Arno

PF5A

Op beide topics word gelinkt naar externe sites. Tweakers kan toch niet verantwoordelijk gehouden worden voor externe sites, of wel ??

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op maandag 19 februari 2001 04:34 schreef dyna18 het volgende:
Kan dat niet gefixed worden?
Om traffic te besparen (vroeger moesten we dat zelf dokken en hadden we geen banners, nouja die waren er wel maar brachten maar 100 piek per maand op ofzo) moesten reviewers/nieuwseditors al de pics op een eigen server neerzetten. Die zijn inmiddels gedelete ofzo... helaas.

Verwijderd

Op zondag 18 februari 2001 23:11 schreef dyna18
Is het mogelijk dat er wat meer aandacht aan software en internet in de nieuwspostings wordt besteed?

Ik ben trouwens niet de enige die dit is opgevallen. Lees maar eens de reacties op deze column: http://tweakers.net/reviews/211

Hopelijk kan ik hier wat reacties op krijgen van de t.net crew.

hartelijke groeten
Paul
Ik kan niks anders zeggen dan: Ik ben het roerend met je eens.
Pagina: 1