Toon posts:

Verkleind beeld op laptopscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik m'n laptop van de week een keer opstartte, heb ik last van een verkleind beeld. Het lijkt wel of de beeldverhouding van 16:9 naar 4:3 is gegaan ofzo.. :? zomaar ineens..

Het beeld wat ik nu zie staat linksboven op het scherm met rechts een zwarte balk van een centimeter of 5. Onder de taakbalk een zwarte balk van ongeveer 1 centimeter.
Ik heb al vanalles geprobeerd, maar niets lijkt te werken. Zelfs tijdens het opstartscherm van Intel wat je te zien krijgt is het zo, en de BIOS heeft het ook, dus lijkt het niet aan Vista te liggen?
Ook kan ik de tijd nog gewoon lezen, dus het is ook niet iets hardwarematigs, als er zo'n controller kapot is zou je een stuk beeld missen..?

Een volledig scherm van een film is ook verkleind, en bij een printscreen zie je ook de balken niet..
Ik heb al een systeemherstel gedaan naar een punt waarop 'ie t nog wel deed, maar helaas..

Ik draai Windows Vista Home Premium op een Acer Aspire 5630 met 15,4 inch scherm
Alles is gewoon te gebruiken, maar het begint aardig irritant te worden zo!
Iemand 'n ideetje? Los contactje op het moederbord of videokaart?

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Mag aannemen dat videokaart drivers correct geinstalleerd zijn? Resolutie goed staat ingesteld? (In breedbeeld resolutie)

Default blanke hetero

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:19
Heb je geen toetscombinatie op je laptop zitten welke een soort van Video-Expansion kan doen ?
Dit kan ook in het BIOS zitten btw..

Ik weet dat o.a. Dell dit heeft.

Je weet nooit..

[ Voor 5% gewijzigd door Hoyden op 09-05-2008 16:44 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Hoyden schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:44:
Heb je geen toetscombinatie op je laptop zitten welke een soort van Video-Expansion kan doen ?
Dit kan ook in het BIOS zitten btw..

Ik weet dat o.a. Dell dit heeft.

Je weet nooit..
Ja, meestal iets met de Fn toets (en dan F8 ofzo)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, werkt niet..
Heb al een herinstallatie gedaan mbv zo'n image-dvd, maar het is er nog steeds!

Nu is ook de resolutie ook nog eens verkleind, 800x600, terwijl bij de beeldschermeigenschappen toch 1024x768 staat!
Zal 'm maar (wéér) opsturen naar Acer dan.. ben ik 'm drie weken kwijt :(