Sinds deze week in het bezit van een QNAP Ts-209 Pro II - na een lange dag (incl. halve nacht :lol: ) met het actief maken van mijn NAS op het netwerk is het mij dan uiteindelijk gelukt echter de ethernet verbinding geeft nu aan; beperkte tot geen verbinding.
Als ik vervolgens kijk bij verbinding status zie ik dat er geen Standaard Gateway, DNS-Servers en WINS Server zijn aangeveven.
Vraag: is dit de reden waarom ik de melding krijg van beperkte tot geen verbinding
De NAS is verbonden met de PC welke weer verbonden is met het internet. bij de internetverbinding (via@Home) zijn de Gateway, DHCP en DNS Server wel ingevuld.
Verder heb ik twee werkgroepen - eentje NAS (van de nas zelf) en Workgroup waar de PC deel van uitmaakt. Binnenkort wordt hierop een tweede pc aangesloten vandaar de aanschaf van een NAS (naast enkele andere redenen).
Vraag: kan dit eventueel van invloed zijn op de werking van de NAS?
Mocht het een andere reden zijn dan hierboven, dan hoor ik het graag,
Alvast bedankt,
Dennis
Als ik vervolgens kijk bij verbinding status zie ik dat er geen Standaard Gateway, DNS-Servers en WINS Server zijn aangeveven.
Vraag: is dit de reden waarom ik de melding krijg van beperkte tot geen verbinding
De NAS is verbonden met de PC welke weer verbonden is met het internet. bij de internetverbinding (via@Home) zijn de Gateway, DHCP en DNS Server wel ingevuld.
Verder heb ik twee werkgroepen - eentje NAS (van de nas zelf) en Workgroup waar de PC deel van uitmaakt. Binnenkort wordt hierop een tweede pc aangesloten vandaar de aanschaf van een NAS (naast enkele andere redenen).
Vraag: kan dit eventueel van invloed zijn op de werking van de NAS?
Mocht het een andere reden zijn dan hierboven, dan hoor ik het graag,
Alvast bedankt,
Dennis