Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-01 13:12

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik heb zelf geen TomTom maar een Sony NVU70 maar aangezien dit een algemeen zuignap probleem is, wilde ik het topic niet specifiek tot 1 product beperken.

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilephone-reviews.com/images/sony-nv-u70.jpg

Probleem in kwestie is dat de zuignap van de hierboven afgebeelde Sony niet meer houdt - waardoor na enige tijd het complete systeem in je schoot valt. Omdat dit nogal link is, gebruik ik hem nu niet meer wat natuurlijk zonde is. Alles werkt prima maar het systeem blijft gewoon niet op z'n plek.

In mijn geval is de Sony bevestigd op mijn dashboard, waar de bijbehorende ronde "sticker" geplakt is - welke de zuignap beter houdvast zou moeten geven. De zuignap moet op de sticker (of de ruit) worden gedrukt, de vacuum knop moet dan met enige kracht worden ingedrukt en een kwartslag naar links worden gedraaid. Dat werkt allemaal nog goed.

De zuignap was standaard voorzien van een plakkerig goedje en in de loop van de tijd is hier ook allemaal stof etc aangaan plakken - wat de plakvast niet ten goede komt.

Mijn vraag is - wat is hier aan te doen? Zal ik de zuignap grondig schoonmaken (en daarmee dus ook dat plakkerige goedje verwijderen), helpt dat of plakt hij dan helemaal niet meer?

En komt het meer voor dat na 2 jaar dergelijke zuignappen ineens niet meer behoorlijk plakken?

Ik weet het, het probleem is echt te knullig voor woorden maar ik kan helaas nu mijn navigatie systeem niet meer behoorlijk gebruiken. Dus enige tips zijn van harte welkom - en nee, ik ga de boel niet met bisonkit aan mijn dashboard vast kitten :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248548

Een zuignap werkt volgens het zuigprincipe niet volgens het plakprincipe. Plak hoort er niet op.
Maak je voorruit en je zuignap eens schoon met een ruitenreiniger. Kijk ook eens goed of de zuignap niet beschadigd is waardoor er lucht onder zou kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-01 13:12

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ja ik vond het ook al vreemd dat er een soort plakkerig goedje op zit.. dat heb ik bij mijn andere navigatiesystemen (o.a. een Garmin) niet gehad. Ik heb zowel zuignap als oppervlak goed schoon gemaakt en zal eens kijken of de boel blijft zitten.

Ben benieuwd of je ook alleen een nieuwe zuignap (of houder + zuignap) bij Sony kan bestellen?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-04 10:46
vroegen deden we altijd een goede roggel in een zuignap. Dan blijft hij wel plakken :-)

Serieus gewoon goed schoonmaken. En anders kan je hem altijd een beetje bevochtigen. Dit zorgt ervoor dat er geen lucht in kan komen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Beetje tuf op je vinger (niet teveel natuurlijk) en dan de zuignap een beetje nat maken. Dat is bij mij het verschil tussen eraf lazeren of 400 km goed blijven zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310961

Heren,

Bij Halfords, jawel, te verkrijgen:

art. nr. 114423 zuignap houder. draai (Banana) € 14,99
art. nr. 114443 navigatie houder € 14,99

Ziet er wel niet zo fraai uit als het origineel, maar altijd nog goedkoper dan een nieuw navigatiesysteem aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:21
Gewoon die zuignap en je raam schoonmaken, zuignap iets vochtig maken en plakken maar :)
Blijft bij mij goed zitten.
Pagina: 1