Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Elke proc OC't anders, iedereen gebruikt andere software (die weer verschillend reageert op OC't)..
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Ya maar ik wil weten of er verschil is tussen de twee overclock manieren..._Apache_ schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:38:
Meten is weten, test het zelf..
Elke proc OC't anders, iedereen gebruikt andere software (die weer verschillend reageert op OC't)..
Met andere woorden waarom zou je je multiplier verlagen en je FSB nog verder verhogen ipv gewoon je multiplier laten staan en je FSB dan lager kunnen laten?
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Heb hier zelf E8400 op 8x500 en 9x445 getest en verschil is minimaal.
[ Voor 17% gewijzigd door Heineken01 op 09-05-2008 15:39 ]
Drank is altijd sneller op dan je denkt...
DankuHeineken01 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:38:
Hogere FSB is meer bandbreedte en meestal ook iets sneller, maar zoals boven is aangegeven: meten is weten. Stel de lagere MP in en draai diverse bench tests en vergelijk....
Heb hier zelf E8400 op 8x500 en 9x445 getest en verschil is minimaal.
Verwijderd
Je kunt soms geluk hebben en dat ie wel lekker clockt, maar kan vies tegen vallen.
Je moet gewoon je maximale core en FSB vinden en dan een combi maken van de 2...
Maar hogere FSB is natuurlijk sneller, maar weegt niet op tegen een core snelheid verhoging
De timings staan te hoog, volgens de specs moet je geheugen 5-5-5-18 of 4-4-4-15 lopen (ligt eraan welke van de 2 pc6400 reaper HPC je hebt.DutchManticore schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:33:
Loopt m'n geheugen goed? En wat moetk eraan veranderen?