Orange adsl extra: downgrade na verhuizing

Pagina: 1
Acties:

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11 13:35

Adjo

my first vectrex...

Topicstarter
Na vorige maand verhuist te zijn bleek mijn internet ongeveer 300% trager; Ik ging van zo'n 4400 KBps naar ongeveer 1000KBps. Terwijl ik vlak bij een centrale woon (ongeveer 1150meter).
na verschillende keren gebeld te hebben met de helpdesk heb ik een oficiele klacht ingediend.
Ik betaal 27,50 per maand voor een verbding waarbij ze tot 20Mbit beloven en ik haal net 1 Mbit!

Nu kreeg ik vandaag dit antwoord:
"naar aanleiding van uw mail hebben wij uw gegevens gecontroleerd.
Hieruit blijkt dat u in het bezit was van Orange ADSL Extra met een
snelheid van 20Mbit.
Helaas was dit niet beschikbaar op uw nieuwe adres. Wij hebben u dus
overgezet naar exact hetzelfde abonnement met een maximale snelheid van
4Mbit. Helaas is het niet mogelijk een hogere snelheid te krijgen dan
4MBit."

Ik heb de volgende vragen:

- kunnen ze zomaar eenzijdig mijn abo verlagen?
- heeft dit consequenties voor mijn ping / upload / connection speed?
- Ze zeggen dat ze niet hoger kunnen dan 4Mbit. Geldt dit dan ook voor alle andere providers? Of biedt een overstap naar een andere provider wellicht wel snellere verbinding?

Nog wat vragen:

- over de afstand tot de centrale: er loopt een spoorlijn tussen mij huis en de centrale. Kan dat invloed hebben?
- Ik gebruik de livebox modem. Is het een idee om mijn oude Thompson moden weer te gebruiken in plaats van de livebox? Het abo dat ze nu willen omzetten leveren ze ook geen Livebox bij.

ter info: ik heb 2 pc's aangesloten op de Livebox, beiden gewoon met utp kabels (geen wifi).

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 17:28

beany

Meeheheheheh

Dus ze hebben je van het 20mbit abo overgezet naar exact hetzelfde 4mbit abo... tegen dezelfde prijs?

Of begrijp ik dit nu verkeerd?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Waarschijnlijk heeft het nog niet zo zeer met de afstand te maken.
Maar de vraag is dan: Is de centrale ADSL, ADSL2 of ADSL2PLUS?
Kijk dat eens na.

[ Voor 6% gewijzigd door EWK op 09-05-2008 14:27 ]

Hoi!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

volgens http://www.orange.nl/adsl/orange_adsl/ kost een abbo tot 4Mbit 8,95 en niet 19,95. :?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18

Wildfire

Joy to the world!

Nou, op 1150 meter zul je echt niet zitten van een telefooncentrale. Dat komt waarschijnlijk eerder neer op 2 kilometer, die afstanden van die ADSL-sites zijn groffe schattingen, soms nog wel hemelbreed ook.

Je hebt dus sowieso al de afstand die een probleem kan zijn, verder zit je nu ook een andere centrale, zit je op een andere telefoonlijn en ook bij jouw huis intern kan de binnenkomende bekabeling slechter zijn. Allemaal factoren die meetellen.

Als op basis van de lijnafstand en kwaliteit van de lijn technisch maximaal 4mbit mogelijk is, dan geldt dat voor alle providers (die lopen namelijk tegen dezelfde factoren aan). Er zit dan ook niets anders op dan je terug te zetten naar een langzamer abonnement, anders betaal je voor 20mbit terwijl je maar amper 4 kunt halen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Topicstarter
@ beany: ik denk niet dat het voor dezelfde prijs is, hoewel ze daar niets over gecommuniceerd hebben.

@EWK hoe kan ik dat precies controleren? Volgenswww.adslcentrale.nl is mijn centrale (Houten Schonauwen) nog niet ge-upgrade. Mijn Livebox gaf wel aan als connection 8.000Kbps / 1.000 KBps, alsof er dus wel ge-upgrade zou zijn.

@Wildfire: ik heb de bekabeling in huis zelf nieuw aangelegd met nieuwe utp-kabels. Daarmee is volgens mij niets mis.
als ik een meting doe kom ik inderdaad op 1212m van een centrale (Houten Schonauwen), volgens de site www.adslcentrale.nl is mijn centrale (Houten Schonauwen) nog niet ge-upgrade.

• EWK
  • Niet online

EWK

Adjo schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:54:
@EWK hoe kan ik dat precies controleren? Volgenswww.adslcentrale.nl is mijn centrale (Houten Schonauwen) nog niet ge-upgrade. Mijn Livebox gaf wel aan als connection 8.000Kbps / 1.000 KBps, alsof er dus wel ge-upgrade zou zijn.
Als ie geupdate zou zijn met ADSL2PLUS, dan zou hij 24 mbit intrainen (of iets wat daar in de buurt komt).
Kijk eens hier:
ADSL (1) 8 Mbit/s
ADSL 2 12 Mbit/s
ADSL2PLUS 24 Mbit/s

EDIT:
; Ik ging van zo'n 4400 KBps naar ongeveer 1000KBps.
Dat zou zeggen dat je 8Mbit verbinding hebt. En dus geen 4mbit abo van Orange. Misschien dat dit het verschil in geld verklaart?

[ Voor 15% gewijzigd door EWK op 09-05-2008 16:04 ]

Hoi!

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Topicstarter
ik heb op dit moment een adsl extra abo van Orange, in mijn vorige woning had ik een gem. snelheid van zo'n 4400 KBps. In de nieuwe woning dus zo'n 1000 KBps. Ze stellen nu voor om mijn abo te downgraden (ik neem aan met kostenverlaging tot gevolg). Mijn livebox geeft ook na de verhuizing aan 8.000 / 1.000 verbinding. Dus ik zou toch sneler moeten kunnen?

Je hebt het over intrainen, waar kan ik dat zien/controleren?

• EWK
  • Niet online

EWK

Adjo schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:15:
Dus ik zou toch sneler moeten kunnen?
Je hebt het over intrainen, waar kan ik dat zien/controleren?
Nee, want je centrale is geen ADSL2PLUS. Kijk eens bij geupgrade centrales bij adslcantrale.nl.
Daar staat de jouwe niet bij.

EDIT: Dus of 8 mbit voor 27,50 of 4 mbit voor 8,95 (zie reactie " leuk_he ")

[ Voor 10% gewijzigd door EWK op 09-05-2008 16:35 ]

Hoi!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Adjo schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:23:

- kunnen ze zomaar eenzijdig mijn abo verlagen?
- heeft dit consequenties voor mijn ping / upload / connection speed?
- Ze zeggen dat ze niet hoger kunnen dan 4Mbit. Geldt dit dan ook voor alle andere providers? Of biedt een overstap naar een andere provider wellicht wel snellere verbinding?
Orange heeft inderdaad het recht, om het abonnement qua dienst te downgraden met geldige reden. Als ze het niet kunnen leveren maar een soort gelijke wel, dan kunnen ze het doorvoeren. Het betekent wel dat er een nieuwe overeenkomst tot stand komt en dus een nieuw jaarcontract ingaat! Oftewel: een contract is nooit eenzijdig en je mag dus niet akoord gaan. Ze laten het dwingend klinken, maar het is niet verplicht. Als een andere provider op dat adres wel 20mbit kan leveren of gewoon een betere dienst, mag je gewoon opzeggen (eigenlijk ongeacht reden).
De downgrade heeft geen invloed op jouw latency (ping ,etc). Waarschijnlijk even goed of iets beter, aangezien het via KPN netwerk word geleverd ipv. Orange netwerk.
Pagina: 1