Na vorige maand verhuist te zijn bleek mijn internet ongeveer 300% trager; Ik ging van zo'n 4400 KBps naar ongeveer 1000KBps. Terwijl ik vlak bij een centrale woon (ongeveer 1150meter).
na verschillende keren gebeld te hebben met de helpdesk heb ik een oficiele klacht ingediend.
Ik betaal 27,50 per maand voor een verbding waarbij ze tot 20Mbit beloven en ik haal net 1 Mbit!
Nu kreeg ik vandaag dit antwoord:
"naar aanleiding van uw mail hebben wij uw gegevens gecontroleerd.
Hieruit blijkt dat u in het bezit was van Orange ADSL Extra met een
snelheid van 20Mbit.
Helaas was dit niet beschikbaar op uw nieuwe adres. Wij hebben u dus
overgezet naar exact hetzelfde abonnement met een maximale snelheid van
4Mbit. Helaas is het niet mogelijk een hogere snelheid te krijgen dan
4MBit."
Ik heb de volgende vragen:
- kunnen ze zomaar eenzijdig mijn abo verlagen?
- heeft dit consequenties voor mijn ping / upload / connection speed?
- Ze zeggen dat ze niet hoger kunnen dan 4Mbit. Geldt dit dan ook voor alle andere providers? Of biedt een overstap naar een andere provider wellicht wel snellere verbinding?
Nog wat vragen:
- over de afstand tot de centrale: er loopt een spoorlijn tussen mij huis en de centrale. Kan dat invloed hebben?
- Ik gebruik de livebox modem. Is het een idee om mijn oude Thompson moden weer te gebruiken in plaats van de livebox? Het abo dat ze nu willen omzetten leveren ze ook geen Livebox bij.
ter info: ik heb 2 pc's aangesloten op de Livebox, beiden gewoon met utp kabels (geen wifi).
na verschillende keren gebeld te hebben met de helpdesk heb ik een oficiele klacht ingediend.
Ik betaal 27,50 per maand voor een verbding waarbij ze tot 20Mbit beloven en ik haal net 1 Mbit!
Nu kreeg ik vandaag dit antwoord:
"naar aanleiding van uw mail hebben wij uw gegevens gecontroleerd.
Hieruit blijkt dat u in het bezit was van Orange ADSL Extra met een
snelheid van 20Mbit.
Helaas was dit niet beschikbaar op uw nieuwe adres. Wij hebben u dus
overgezet naar exact hetzelfde abonnement met een maximale snelheid van
4Mbit. Helaas is het niet mogelijk een hogere snelheid te krijgen dan
4MBit."
Ik heb de volgende vragen:
- kunnen ze zomaar eenzijdig mijn abo verlagen?
- heeft dit consequenties voor mijn ping / upload / connection speed?
- Ze zeggen dat ze niet hoger kunnen dan 4Mbit. Geldt dit dan ook voor alle andere providers? Of biedt een overstap naar een andere provider wellicht wel snellere verbinding?
Nog wat vragen:
- over de afstand tot de centrale: er loopt een spoorlijn tussen mij huis en de centrale. Kan dat invloed hebben?
- Ik gebruik de livebox modem. Is het een idee om mijn oude Thompson moden weer te gebruiken in plaats van de livebox? Het abo dat ze nu willen omzetten leveren ze ook geen Livebox bij.
ter info: ik heb 2 pc's aangesloten op de Livebox, beiden gewoon met utp kabels (geen wifi).