Toon posts:

Lasergetunede audiodrivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor de audiofiel misschien een makkelijke vraag, voor mij een raadsel.
Steeds vaker -voornamelijk op Logitech producten- komt ik tegenwoordig een grote sticker tegen met 'Lasergetunede audiodrivers'. Dan vraag ik mij af, hoe kun je in godsnaam drivers tunen met een laser?!

Ik klop zelf redelijk wat code in mijn vrije tijd, maar ik heb nog nooit lasers gebruikt om mijn software te tunen. Wat moet ik mij voorstellen bij lasergetunede drivers? Is dit serieus? Of valt dit in het rijtje " DEVELOPED BY GOLDEN NINJAS WITH LASERS AWESOME BUY THIS NOW!!!111"?

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Hier wordt met driver geen software bedoeld, maar de luidspreker zelf (magneet, spoel, conus etc).

Zie: Wikipedia: Loudspeaker
The term loudspeaker can refer to individual devices (otherwise known as drivers), or to complete systems consisting of an enclosure incorporating one or more drivers and additional electronic components.

[ Voor 58% gewijzigd door Devster op 09-05-2008 14:03 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Met drivers bedoelen ze de speakers.
Lees.

Verwijderd

Topicstarter
Aaah! Dat maakt het ineens een stuk logischer. :+
*Verwijdert het idee van lasers op beeldschermen uit zijn hoofd*

Bedankt voor jullie duidelijke antwoorden. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 14:07 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Maar dan nog is het net zo hard marketing bullshit. :P

{signature}

Verwijderd

Voutloos schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:08:
Maar dan nog is het net zo hard marketing bullshit. :P
Alles is natuurlijk marketing bullshit, een fabrikant probeert zich te onderscheiden van de rest, zelf op de site van B&W vind je whitepapers over de Nautilus met dit soort dingen.
Persoonlijk maakt het mij niet uit of luidsprekers van papier,kevlar, koolstof, diamant, titanium,aluminium, textiel, plastic, piepschuim of geplette bananenschillen is gemaakt, al het maar goed klinkt. :)
Pagina: 1