Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP]Pinnacle toont zwart (voorbeeld) scherm

Pagina: 1
Acties:

• Honnes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-11 23:03
Hallo,

Ik heb net een tijdje zitten zoeken op google naar wat mijn probleem kan oplossen, maar het is lastig omdat het een rare combinatie van zoektermen is, of ik doe iets verkeerd. Tot slot heb ik maar besloten het hier te vragen.

Sinds gisteren heb ik Pinnacle 11 Plus op een computer geïnstalleerd. Ik heb het ook op de pc waar ik nu mee type en alles werkt op m'n eigen gewoon perfect. De andere pc geeft echter problemen. Ter informatie, het systeem is Windows XP met die mediacenter editie erop, bevat 3GB ram, 9800GX2 videokaart en een (tijdelijke) E8400 processor. Het opnameproces gaat m.b.v DV,en het gaat over een Sony camera, maar aangezien het op mijn pc perfect werkt, lijkt me het niet aan de camera, kabel of DV-opname te liggen.

Het scherm wat rechtsboven in staat, en normaal een voorbeeld geeft van wat er opgenomen wordt, of het filmpje weergeeft in de bewerkmodus, blijft vooreeuwig zwart. Pinnacle logo komt er wel voor als er geen filmmateriaal is. In de bewerkmodus komt er heel enkels een flits in dat scherm rechtsboven wanneer ik iets in de bewerkmode op de tijdslijn sleep. Herinstalleren en patchen heeft mij niet geholpen. De nieuwste videokaart drivers staan erop, evenals Direct X 9.0C.

Wat erg vreemd is, is dat ik wél die thumbnail afbeeldingen zie van elke scene die wordt gemaakt, en in de bewerkmode dan kan ik ook op die thumbnail dubbelklikken, en dan kun je zo de scene inkorten en op een andere moment laten starten, en in dat scherm kan ik dus wel alles zien. Wanneer ik de film maak, en je ziet dat schermpje rechts met de voortgang, daar zie je het opgenomen filmmateriaal ook correct verschijnen, maar als dat proces klaar is, en je het filmbestand opent, dan is de volledige opname weer zwart.

Nog even ter samenvatting: Voorbeeldscherm in pinnacle altijd zwart, ook tijdens afspelen in bewerkmodes. Compileren van de film toont de juiste beelden tijdens de voortgang, en het resulterende filmbestand is 100% zwart.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, of advies kan geven, alles wat kan helpen is erg welkom.