[bluetooth] UMTS via bluetooth max 112,5?

Pagina: 1
Acties:

• Y3PP3R
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02 17:11
Hiya.
Ik zit hier in 't park met een laptop op schoot, lekker te internetten via umts van Hi.

Nu heb ik de bluetooth verbinding op windows XP ingesteld via de SE PC Suite bij mijn SE W850i.

Voor vandaag had ik geen UMTS sim, en gaf de verbinding aan 'Nu verbonden met 112,5kbs' als ik de gprs verbinding opstartte, maar ik heb ff een nieuwe gehaald.

Nu heb ik UMTS, en heb ik gelezen dat dat een snelheid heeft van 384kbs? Maar bij verbinding geeft windows nog aan 112,5kbs. Ok, ik geef toe dat het _merkbaar_ sneller internetten is!

In hoeverre biedt Hi! meer dan 112,5kbs?
Kan ik een snellere verbinding met mijn telefoon realiseren?

Verwijderd

Heb je de laatste versie van SE suite?

Wat je ook zou kunnen proberen is met een kabel. Als het met de kabel wel goed gaat dan is bluetooth je bottleneck.

btw korte vraag, je maakt denk ik gebruik van interne bluetooth ipv dongle? zo ja dan zou je de specs van je bt chip nog na kunnen kijken en evt drivers upgraden.

suc6

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je lust je UMTS verbinding van je telefoon dus door naar je laptop...? (dat mag volgens mij niet ;) )

Veel umts-verbindingen voor GSM/PDA gebruik worden gecapped op 128Kb, dus dat zou jouw snelheid dan verklaren.. UMTS speciaal voor notebooks heeft doorgaans een hogere snelheid en een hoger prijskaartje.

Indien dit niet het geval is bij jou, heb ik uiteraard niets gezegd :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A