Toon posts:

(budget) Workstation geschikt voor Microstation XM

Pagina: 1
Acties:
  • 496 views

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij een advies geven over wat voor hardware te gebruiken ism Microstation XM.
Probleem wat met de huidige systemen (huis, thuis en keuken pc -->2 tot 4 jaar oud) de kop op steekt is het zeer traag reageren van de muis (de cursor zweeft er als het ware achteraan). Dit was in de vorige versie, V8, helemaal geen probleem!

Verder is XM qua interface wat grafischer geworden wat wat meer vraagt van het systeem. Wij zullen er voornamenlijk 2d mee tekenen.

Het zal ook een stil systeem moeten worden --> dus zo min mogelijk fans (geen waterkoeling...). Grafische kaart moet ook passief gekoeld worden evenals de chipset op het moederbord.

Hoop dat iemand (op basis van ervaringen met xm..?) me in een richting kan wijzen.

Groeten!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-01 01:49
Een aantal dingetjes:

Wat geeft de fabrikant voor advies over de hardware (system requirements?)?

Wat is je budget (zeer belangrijk!)?

Ik neem aan dat het in een professionele omgeving gebruikt gaat worden, weet je zeker dat je dan een budget-PC wilt hebben? In mijn ogen kun je altijd beter wat ruim met je budget zitten in het kader van productiviteit. ;)

Stilte staat niet gelijk aan weinig fans. Videokaarten zijn bijvoorbeeld perfect te koelen (mocht je een plank nodig hebben die actieve koeling nodig heeft) zonder herrie. Denk aan de Arctic koelers. Hetzelfde geldt voor chipset en CPU koeling. Afgezien daarvan is een goede airflow zeer belangrijk om een systeem effectief te koelen zonder er 20 fans in te hangen maar daarover kun je alles vinden in TCO.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik mis wel een hoop info. Wat voor pc is het nu, wat is je budget, etc etc. En wat heeft Bentley als minimum eisen?

Als het goed is is dit een pakket van een paar K dus om er nou een onwijze budgetbak onder te hangen. Maar dat licht ook aan hoe zwaar je tekeningen zijn natuurlijk..

specs

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:43

_Apache_

For life.

Stil systeem heeft wel koeling nodig. Dus de oplossing hiervoor is een aantal 120mm ventilatoren op hun laagste stand laten werken, die hoor je echt niet :).. (DVD brander maakt meer geluid tijdens het branden _O- )

En dan passieve kaart, kijk anders even in de best buy guide..

Maak een combinatie van de verschillende systemen als het budget je te hoog is, stuur dat naar een winkel toe en laat het voor je bouwen :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Topicstarter
de fabrikant van de software geeft echt een basis configuratie aan, hieraan voldoet onze huidige configuratie in pricipe ook aan maar in de praktijk blijkt dat het dan nog niet echt soepel werkt!
Wat betreft video kaarten wordt er wel een enorme lijst aangegeven (de kaart moet iedergeval directx 9 kunnen hebben, hier maakt het programma gebruik van) maar dan lopen we wellicht weer tegen hezelfde probleem aan als eerste beschreven punt. We hebben een keert een andere videokaart er ingezet (weet zo even niet wat voor een, maar was een kaart van +/- 275 euries) maar dit was niet de oplossing. Waarschijnlijk moet er dus redelijk specifiek gezocht worden. (wat het er niet makkelijker op maakt) De fabrikant kan of wil hier niet echt meer in adviseren.

Met budget pc bedoel ik een werkstation (dus alleen de kast) onder de €1000,-

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nouja een nieuw werkstation met een dot ram en een nieuwe core 2 duo zal vast ok zijn, veel beter krijg je niet. De crux zal hem wel bij de videokaart liggen, en ik neem aan dat een gecertificeerde Quadro of FireGL wel het fijnste zal zijn, die hebben ook profielen voor microstation enzo.

Maar nu heb je nog steeds niet verteld wat de huidige configuratie is jij boefje!

specs

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry dat ik de huidige configuratie nog niet genoemd heb, kan hem je momenteel ook niet exact vertellen (ben niet op het werk!). Maar er zit een P4 3200 (?) in op een intel moederboard (chipset ?), 1 gig geheugen (merk,type ?), geforce 6200 videokaart.
Ik zal hier na het weekend op terug komen.

Bedankt zover.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hier staan alle minimumeisen http://selectservices.ben...+Edition+Requirements.htm en zo te zien kun je bijna met de eenvoudigste configuratie uit de BBG al uit de voeten.

Zo te zien is deze [BBG] Workstation mei 2008 overkill dus die zou je heel eenvoudig kunnen aanpassen om goedkoper uit te zijn. Zonder monitor zit je op € 900,=.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
G.A. , Als ik het goed zie dan zijn de systeemeisen waarnaar jij verwijst voor projectwise en volgens mij niet voor het tekenpakket.
En ook als de specificaties voldoen dan gaat het erom of het ook echt goed werkt. Het blijkt dat het op verschillende systemen anders draaid (vooral het reageren op de muis --> vertraging op beeld), de gebruikte systemen zijn nagenoeg gelijk.

Ik hoop dus dat er iemand is die ervaring heeft met een bepaald systeem en Microstation XM

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-01 15:24

Turkish

zhé germans

wildbirds welkom op GoT :)

Zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen

In CSL hebben we sinds kort de policy Wat is er nu anders in CSL? en daarmee zijn dit soort topics niet langer toegestaan.

We verwachten van een beetje tweaker dat hij/zij zelf prima in staat is om met de hulpmiddelen die tegenwoordig op het net te vinden zijn om een pc te kunnen samenstellen/kiezen.

Dit topic gaat dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.