Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek in windows xp een programma wat ik ook had in windows 98. Het programma in windows 98 liet zien hoeveel geheugen er nog vrij was en wat dus de staat van de computer is. Het programma werd niet standaard geinstalleerd maar van de cd en het stond aan de linkerkant van de tijd als een klein icoontje.

Ik heb het programma nodig voor mijn teveel oude pc met windows xp (384 mb RAM op een 400-800 mhz machine). Daar zou ik in een opslag kunnen zien hoe het beestje zich gedraagd.

'Tuurlijk kan ik ook control + alt + delete doen en dan de taakmanager gaan minimaliseren. Dat is prima maar eigenlijk zou ik die toetsen helemaal niet willen indrukken, dat hij automatisch bij het opstarten al minimaliseert en te zien is. Zou er een soort van script zijn die dat doet?

Weet iemand wat? Of blijft het vaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_EOS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-11-2022
Hoewel misschien niet het antwoord wat je zoekt, maar ik heb altijd MBM 5 draaien, zodat ik overzicht heb op het gebruik van de CPU, maar ook temp-gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Ik geloof dat het wel mogelijk is om de Windows Task Manager naast je Windows Time te zetten met een icoontje maar dit monitort dan alleen de CPU en niet je geheugen.

Je zou als workaround kunnen kijken naar het programma Samurize. Hiermee kun je zelf icoontjes of tekst in je Start menu plaatsen als je dat wil welke je geheugen bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:52:
'Tuurlijk kan ik ook control + alt + delete doen en dan de taakmanager gaan minimaliseren. Dat is prima maar eigenlijk zou ik die toetsen helemaal niet willen indrukken, dat hij automatisch bij het opstarten al minimaliseert en te zien is. Zou er een soort van script zijn die dat doet?
Dan zet je toch een shortcut in je startmenu waar je ook nog in de eigenschappen aangeeft dat deze geminimaliseerd moet worden?

Of denk ik dan wellicht te simpel? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan Winbar gebruiken. Het is een balk dat bovenaan of onderaan je scherm staat (indien onderaan, boven je taakbalk) en je kan er meerdere dingen mee laten zien. Kijk maar op www.winbar.nl het stelt je in staat om je geheugengebruik, processorgebruik, uptime, Tweakers Tracker (ook voor GoT) :D en nog een aantal andere dingen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel. Ik ga het uitzoeken.
Pagina: 1