Ik heb twee variabelen welke ik uit SQL haal. Deze moeten gecombineerd in een dropdown box komen. Variabelen komen uit een Mysql fetch. Voor het overzicht wil ik graag dat het er wat beter uitziet dan nu:
9288SS Omschrijving 1
233 Omschrijving 2
Hoe kan ik deze twee variabelen combineren zodat de omschrijving op een gefixeerde positie terecht komt zodat ik zoiets krijg:
9288S -- Omschrijving 1
233 -- Omschrijving 2
Dit is mijn huidige stukje code om de dropdown box te vullen. Volgens mij is het daar sowieso niet aanpasbaar en moet ik echt eerst een nieuwe variabele creeëren.
Voor de duidelijkheid, het gaat om het uitlijnen, maar dat komt hier niet helemaal over.
9288SS Omschrijving 1
233 Omschrijving 2
Hoe kan ik deze twee variabelen combineren zodat de omschrijving op een gefixeerde positie terecht komt zodat ik zoiets krijg:
9288S -- Omschrijving 1
233 -- Omschrijving 2
Dit is mijn huidige stukje code om de dropdown box te vullen. Volgens mij is het daar sowieso niet aanpasbaar en moet ik echt eerst een nieuwe variabele creeëren.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| echo "<select name=code=''><option>-- Kies een code --</option>"; while($nt=mysql_fetch_array($result)){ echo "<option value=\"".$nt[0]."\">".$nt[0]." ".$nt[1]."</option>"; } echo "</select>";// Closing of list box |
Voor de duidelijkheid, het gaat om het uitlijnen, maar dat komt hier niet helemaal over.
[ Voor 5% gewijzigd door GenetiX op 09-05-2008 11:26 ]