[FTP] verbinding maken lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:29

-ET-

Phone Home

Topicstarter
Goedemorgen allen,

binnen ons bedrijfs netwerk hebben wij een aantal Mac's staan (OS X, Leopard) waarvan sinds kort het verbinding maken via FTP naar een bepaalde site niet werkt.

Ik heb via Filezilla geprobeerd verbinding te maken met de FTP server. Dit lukte niet. Andere FTP servers zijn wel gewoon benaderbaar via Filezilla. Als alternatief heb ik ook nog Cyberduck geprobeerd. Ook daarmee kan ik wel naar andere FTP servers verbinding maken behalve deze ene.

In de firewall staat geconfigureerd dat de Mac's naar het gehele internet mogen FTP-en. Dus het zou geen netwerk gerelateerd probleem mogen zijn.

Ik heb vervolgens een test gedaan door een FTP sessie te openen vanuit een terminal. Dit ging in 1x goed. Er kan dus wel vanuit de Mac een verbinding gemaakt worden naar de betreffende FTP server.

Ook vanuit de windows omgeving kan ik prima op de server komen. Alleen vanuit Filezilla/Cyberduck dus niet.

Als ik vanuit Filezilla verbinding wil maken dan krijg ik het volgende te zien
Ip-adres ophalen voor 'server'
Verbinden met *IP*:21
Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
Verbinding verloren.
Kan niet verbinden met server

heeft iemand suggesties waarin dit zou kunnen zitten. Het netwerk kunnen we denk ik wel uitsluiten aangezien FTP naar andere sites goed werkt. En tevens het FTP-en via de terminal ook goed werkt.

Dus zou het ergens software matig moeten zitten... maar waar

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Er zijn nog meer FTP clients, misschien kun je er nog een paar proberen, bijvoorbeeld Fugu, Transmit of Fetch?

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 10:35

Ravefiend

Carpe diem!

Data poort nummerke 22 eens open zetten?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:09

lier

MikroTik nerd

Kan je eens controleren of de FTP server active of passive benaderd wordt ? En hoe draait de FTP server zelf ?
MahRain schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:17:
Er zijn nog meer FTP clients, misschien kun je er nog een paar proberen, bijvoorbeeld Fugu, Transmit of Fetch?
Lijkt me al voldoende om 2 bekende te gebruiken...?

[ Voor 55% gewijzigd door lier op 09-05-2008 13:25 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• -ET-

-ET-

Phone Home

Topicstarter
@MahRain: Fetch had ik ook nog geprobeerd maar die gaf hetzelfde probleem. Transmit stond nog op mijn lijstje om te proberen.

@Ravefiend: poort zou toch niet uit moeten maken? Via de Terminal werkt het toch ook?

Wat ik overigens vergeten ben te vermelden (excuses) is dat het wel gewerkt heeft. Echter zijn er sindsdien geen wijzigingen geweest op de firewall. En volgens de gebruiker ook geen wijzigingen op de Mac.

[edit]
@lier: hij staat in filezilla in iedergeval op de optie 'standaard' Als ik vanuit windows met filezilla met dezelfde instellingen verbinding maak dan gaat het perfect

[ Voor 17% gewijzigd door -ET- op 09-05-2008 13:33 ]

• -ET-

-ET-

Phone Home

Topicstarter
Update:

Het werkt weer. na dat ook wij 'slachtoffer' waren van de kpn problemen, heb ik ze vandaag nogmaals laten testen en nu werkt het weer naar behoren.

Het enige wat ik kan bedenken dat het geweest zou kunnen zijn is het booten van de cisco router. Iets anders zou ik niet kunnen verzinnen.

afijn probleem voor ons in iedergeval opgelost.

in ieder geval bedankt voor de input.
Pagina: 1