Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Office 2003 bestanden openen en opslaan traag 2003 netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie:

Win XP prof. sp2 en sp3.
Win 2003 SBS netwerk.
Windows office 2003 sp3
Zowel de pc's als de server zijn ruim bedeeld in resources, zowel CPU als Memory.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het probleem:

Als Office bestanden worden geopend vanuit een netwerk share, duurt het een seconde of 15 voor een document is geopend. Als hierna het document opgeslagen wordt, duurt het 20 tot 30 sec. voordat het document opgeslagen is en de gebruikers verder kunnen werken.

Openen wordt zowel gedaan vanuit Word, bestand, openen als met dubbelklikken op betreffende bestand in de share.

Overige bestanden (niet office) kunnen met lightning speed worden geopend, ook het bladeren door mappen gaat naar behoren.

Lokaal worden de office bestanden ook met de verwachte snelheid geopend.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat hebben we zoal geprobeerd:

De huidige netwerk hardware omzeilt door een aantal pc's mbv een nieuwe switch te verbinden met de server, met nieuwe bekabeling.

De On-Access scanner van de AV software uitgezet.

Op een aantal pc's Windows XP service pack 3 geinstalleerd.

We hebben een poosje gedacht dat in office sjablonen een verwijzing zou staan naar een oude server. We hebben een dns a record aangemaakt, met deze oude server, die verwijst naar het ip adres van huidige server. Verder testen maakt duidelijk dat de sjablonen het probleem niet kunnen geven, omdat ook een nieuw aangemaakt, leeg word document even traag geopend wordt..

Ik heb al diverse fora bezocht, waar verschillende malen dit probleem genoemd werd, maar nergens werd een afdoende oplossing genoemd.

Het is dus sowieso géén netwerk probleem.

Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt, of weet iemand wat dit probleem veroorzaakt ?

Alvast bedankt ! _/-\o_

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 13:22

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Weet je zeker dat de docs niet verwijzen naar oude (niet bestaande of onvindbare) sjablonen ?

Kijk eens in zo'n word document onder Extra / sjablonen en invoeg toepassingen.
Gooi desnoods even de verwijzing eruit (hij zal daarna naar normal.dot verwijzen) sla op, en open hem opnieuw.

Overigens had ik hier het probleem dat ze allen langzaam geopend werden, opslaan ging gewoon snel.

Verwijderd

Topicstarter
@Bud_s

Ook een nieuw aangemaakt, basic, leeg word document opent traag, ik ben er dus zo goed als zeker van dat dit niet het probleem is. Daarnaast hebben we de oude server toegevoegd in DNS, met een verwijzing naar de huidige server. Als je nu de oude server pinged, krijg je netjes een reply van de nieuwe server.

Verwijderd

Topicstarter
Kick

Niemand iets ?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
netbios probleem, zoals dubbele netbiosnaam?
ipconfig /flushdns even op je werkstationnetjes uitvoeren.
op de dns-server je dns-cache leegmikken.

[ Voor 57% gewijzigd door Witte op 13-05-2008 22:16 ]

Houdoe

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zit op dit moment met exact hetzelfde probleem: openen van files duurt 30 seconden. Niet alleen office bestanden maar ook .txt bestanden. Rechtsklikken wordt ook pas na 20 seconden uitgevoerd op deze bestanden.

Ik heb:
- Anti-virus uitgeschakeld
- Server opnieuw opgestart. (dus ook alles getest zonder extra TS gebruikers) (2x geprobeerd nu)
- Schijf opgeruimd

of ik nu open vanaf onze fileserver of gewoon lokaal een nieuw bestand maak en open, het maakt allemaal niets uit.

Zeer lastig en onbegrijpelijk.

Verwijderd

Ik heb er dit over kunnen vinden op google, met de eerste beste zoekterm: Bestanden op netwerkshares worden traag of als alleen-lezen geopend of er wordt een foutbericht weergegeven

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb er ook lokaal last van...
Pagina: 1