Toon posts:

binnenkomende externe mail doorsturen Exchange 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ben al even aan het puzzelen geweest maar ben er nog niet uit.
Bij de organisatie waar ik werk wordt via het pakket mail sweeper een kopie van alle binnekomende externe mail naar een postregistratie account gestuurd.
Deze machine moet er tussen uit en ik wil deze optie op de exchange server zelf instellen.
Journaling is geen optie want dat pakt alles. (inkomend en uitgaand en vermoed ook intern mail verkeer)
Weet iemand of de functie die ik zoek op een Exchange 2000 server te vinden is en zo ja hoe?

Groet,
Mike

Verwijderd

Je zou een outlookregel aan kunnen maken (dit is natuurlijk niet echt een snelle oplossing) Misschien is GFI Mailessentials iets voor jou, die kan dit soort taken ook op zich nemen.

Je kan in Exchange ook wel je mail forwarden maar dan kom je het probleem tegen dat hij dan alles forward. Je zou dan op je box waar je naar toe forward een regel kunnen zetten dat als het van je eigen domein komt de mail verwijderd word.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie.

Het punt is juist dat ik eigenlijk niet nog een sublaag van een ander software pakket wil installeren.
Ik vraag me af of deze functie ook gewoon binnen exchange aanwezig is.
Ik zal kijken of die regel aanmaken (voor het verwijderen van interne mail) eventueel een optie is.

thanks

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zijn de gedupliceerde mailtjes gewoon bedoeld voor logging en archive ?
In dat geval zou je de SMTP op maximum logging kunnen zetten. Dan krijg je dagelijks 1 bestand met daarin alle mailinhoud incl headers etc.etc.

Alternatief is om een batch/script te maken dat de inhoud van de vsi queue directory's repliceerd naar een andere bestandslokatie, bijv. een fileserver. (krijg je dus losse mail bestandjes)

[ Voor 4% gewijzigd door Madshark op 09-05-2008 13:20 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...of je schrijft een SMTP eventsink die binnenkomende mails forward naar een adres.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de reacties.

smtp op max logging wordt denk ik een onoverzichtelijke geheel.
Het is voor een standaard gebruiker die binnenkomende mail logt.
Het blijkt dus dat de optie niet een standaard setting is maar dat je scripts moet gaan schrijven ed.
Das nou net niet mijn forté 8)

Zal dan toch een applicatie worden die dit moet gaan regelen denk ik.
Pagina: 1