Montage CNPS9500A-LED op een GA-P35-DS3

Pagina: 1
Acties:

• DMDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11-2025

DMDude

Enjoy the silence....

Topicstarter
ik heb een Gigabyte GA-P35-DS3 moederbord en heb daar gisteren een CPU-cooler van Zalman op gemonteerd, de CNPS9500A-LED. Het ging wat lastig door een aantal vierkante blokjes die naast de CPU zitten (condensators?) en het grote koelblok van een chipset dat naast de CPU zit. Maar het is uiteindelijk wel gelukt. Ik ben nu wel een geheugen-slot kwijt, maar ja.
Na de montage kwam ik er echter achter dat de CPU-cooler nog te bewegen/draaien is. Hij zit dus niet echt muurvast. De montage gebeurd met een klemsysteem dat de koeler op de CPU klemt.
Zijn er meer mensen met dit fenomeen ? Volgens mij blijft de temp wel goed. De BIOS geeft een temp van 25 graden aan bij 2000 RPM.

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Horizontaal bewegen tov het moederbord is in principe ok als ie verticaal maar strak tegen de cpu zit. Het hoort dus.

Ik heb zelf de 9500 op een DS4 gehad en daarbij was het hetzelfde verhaal. Het principe is echter dat de koeler tegen de cpu geklemt wordt en daarvoor hoeft het niet muurvast te zitten.

2000rpm is trouwens wel krankzinnig hoog. Daarmee benut je niet echt het belangrijkste punt van deze koeler: goede prestaties bij relatief lage airflow. Rond 800 rpm zou ook prima moeten werken.

[ Voor 24% gewijzigd door The_nv40_man op 09-05-2008 12:37 ]

• DMDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11-2025

DMDude

Enjoy the silence....

Topicstarter
The_nv40_man schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:35:
Horizontaal bewegen tov het moederbord is in principe ok als ie verticaal maar strak tegen de cpu zit. Het hoort dus.

Ik heb zelf de 9500 op een DS4 gehad en daarbij was het hetzelfde verhaal. Het principe is echter dat de koeler tegen de cpu geklemt wordt en daarvoor hoeft het niet muurvast te zitten.

2000rpm is trouwens wel krankzinnig hoog. Daarmee benut je niet echt het belangrijkste punt van deze koeler: goede prestaties bij relatief lage airflow. Rond 800 rpm zou ook prima moeten werken.
Bedankt voor de info.
Hij beweegt inderdaad horizontaal tov het mobo. Ik wilde 'em alweer gaan omruilen ;) Gelukkig is dat dan niet nodig.
Ik weet nu niet eens meer of het wel 2000RPM was. Ik heb 'm nog maar net, dus ik moet er nog mee gaan testen. In de specs staat dat het toerental minimaal 1350 is. Hij is in ieder geval wel lekker stil. Ik had ook gelijk een andere koeler van Zalman voor mijn 8600 GTS aangeschaft en die hoor ik ook bijna niet meer....