Mijn iBook werkt in 1x niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-02 21:31
Een week geleden heb ik een tweedehand iBook gekocht, en deze heeft ook gewerkt tot vandaag.
Er stond eerst Leopard op, maar deze liep niet echt lekker. En wou er toen Tiger opzetten, eenmaal geinstalleerd deed de muis het in 1x niet meer. Heb toen een USB muisje erin gedaan, en deze werkte wel. Na de update moest je hem opnieuw opstarten, zo gezegt zo gedaan. Werkte ook prima, maar toen ik om 23uur hem weer wou aanzetten. Deed hij niks meer.

Althans, niet opstarten. Ik krijg eerst even het Apple logo te zien, en deze verdwijnt na een tijdje en word een rondje met een streep erdoor heen. En dit gaat nu ongeveer al 1uurtje, dus wachten geeft geen zin.

Op google vind ik niet echt oplossingen, en verder ook niet op het Appleforum :'( .

Specificaties:
- 11 Inch schermpje
- G4 1.33Ghz
- 512 PC2700
- 40GB HDD
- ATI 9550

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 18:34
heb je de opties nagekeken die ik je gaf op OMT?
dus firewire HD testen, opstarten vanaf cd/dvd?
ik neem aan dat je Ø dit ziet... dat betekent dat hij iig zijn opstartbestanden niet kan vinden en jij dus een andere manier moet zoeken waardoor hij opstart. als die andere manieren werken kan je heb opnieuw installeren (probeer panther anders)
als geen optie werkt, heb je kans dat je logic board kapot is... dat komt nog wel eens voor bij 4-5 jaar oude ibooks...

Verwijderd

da_PSI schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 02:12:
Een week geleden heb ik een tweedehand iBook gekocht, en deze heeft ook gewerkt tot vandaag.
Er stond eerst Leopard op, maar deze liep niet echt lekker. En wou er toen Tiger opzetten, eenmaal geinstalleerd deed de muis het in 1x niet meer. Heb toen een USB muisje erin gedaan, en deze werkte wel. Na de update moest je hem opnieuw opstarten, zo gezegt zo gedaan. Werkte ook prima, maar toen ik om 23uur hem weer wou aanzetten. Deed hij niks meer.

Althans, niet opstarten. Ik krijg eerst even het Apple logo te zien, en deze verdwijnt na een tijdje en word een rondje met een streep erdoor heen. En dit gaat nu ongeveer al 1uurtje, dus wachten geeft geen zin.

Op google vind ik niet echt oplossingen, en verder ook niet op het Appleforum :'( .

Specificaties:
- 1112 Inch schermpje
- G4 1.33Ghz
- 512 PC2700
- 40GB HDD
- ATI 9550
Verder heeft de update denk ik je software verne*kt denk ik. ik zou zeggen: doe de installatie DVD er weer in en doe een "archiveer en installeer"