Toon posts:

Verschil ATI radeon SDR DDR?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is nu eigenlijk het performance verschil tussen het DDR en SDR type.
De DDR versie is sneller, maar mijn budget beperkt zich echter tot de SDram versie.
Hoeveel trager is deze?

De DDR versie haalt in quake 77 fps (pc-active), maar hoeveel haalt de SDRAM versie?

Zijn er nog andere belangrijke verschillen?

rsnel

Verwijderd

Geloof niet zo'n dom blad. DE FPS ligt aan veel meer factoren.

En spaar liever een week langer door een koop de DDR. SDR is oud, en beperkt je heel erg.

Verwijderd

Of wacht liever tot de LE (klein broertje wel met ddr) er is. Die is nog goedkoper, en met Q3 zelfs nog aardig stuk sneller dan de SDR. Zoek maar in het nieuws van afgelopen week (maandag d.i.). Hij heeft alle features incl. T&L en Z-buffer (in de registry in te stellen) en is tot 190MHz over te klokken.

Hou je mooi geld in je zak, zodat je weer eerder een nieuwe kaart kunt kopen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een idee om even te wachten of de DDR versie te kopen. Maar die DDR is 160,- Ik ben absoluut geen freak die 3D spelletjes speelt (6x per jaar racespelletje), maar het gaat mij er gewoon om dat ik een goede 2D kaart heb die ook redelijk 2D kan (net als Matrox). De SDRAM versie kan ook redelijk 3D, maar ik heb geen idee hoe goed ie het kan.

Wachten wordt voor mij wel erg moeilijk, aangezien die Matrox G400 na 1,5 jaar kapot was, (ik hoef dus geen Matrox meer) en ik nu achter een 60HZ zwart wit 640x480 scherm zit.
(oude videokaart kan niet hoger)

Lang wachten is dus funest voor m'n ogen.

rsnel

Verwijderd

Topicstarter
"Geloof niet zo'n dom blad. DE FPS ligt aan veel meer factoren."

Dat weet ik ook wel, er zit hier GEEN computerleek.

Wilde alleen even weten wat het verschil was tussen de DDR en SDRAM versie.

Verwijderd

Dan koop je toch gewoon die SDR. Is ook gewoon hardstikke goed.
Of de nwe VE, maar lees eerst het nieuws van afgelopen week!
Pagina: 1