Toon posts:

Router wel internet, PC's niet (casema)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello people,

Ik heb een heel vaag probleem. Ik heb internet/telefonie via Casema (multi) met bijpassend kabelmodem. Deze gaat naar mijn linksys WRT54G router. Op deze router zit een PC (WinXP) en een XBOX aangesloten via UTP-kabels (dus niet draadloos).

Dit alles heeft maandenlang vlekkenloos gewerkt tot ik op een zekere dag thuiskwam van mijn werk en ik geen internet verbinding meer had. Ik had nog wel netwerkverbinding met de router en de XBOX. Het vreemde is dat als ik mijn PC rechtstreeks op mijn Casema-modem aansluit ik meteen internet op kan. Na ingelogd te hebben op mijn router bleek dat deze wel internet-verbinding heeft want ik kon een traceroute uitvoeren naar www.google.nl zonder problemen. Probeer ik dit echter vanaf mijn PC (via dezelfde router) lukt het niet.

Je zou zeggen dat de router kapot is. Maar ik heb reeds drie verschillende routers geprobeerd waaronder één gloednieuwe en het werkt bij geen van alle. Ik heb ook geen internet-verbinding via mijn XBOX en als ik mijn laptop wireless verbind met de router werkt het ook niet.

Wat ik al geprobeerd heb:
  • De firmware van de router ge-update
  • Static-IP gebruikt
  • Met Casema gebeld
  • Kabels vervangen
  • Alles een kwartier uitgezet en opnieuw opgestart
  • Andere router
  • Hardware adress PC gekloond naar router
Heeft iemand een briljante ingeving help me dan aub uit de brand. Ik ben als drie maanden lang stekkertjes aan het omprikken en wordt het flink zat.

Groeten,

MicaH

Verwijderd

Heb je al eens "ipconfig /all" geprobeerd om te achterhalen welk IP en gateway je hebt? Met name de gateway is erg belangrijk voor het internet. Meestal is dit het router ip adres.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie Router wel internet, PC's niet, daar staan al meer replies :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:46:
Heb je al eens "ipconfig /all" geprobeerd om te achterhalen welk IP en gateway je hebt? Met name de gateway is erg belangrijk voor het internet. Meestal is dit het router ip adres.
De gateway is inderdaad gewoon het ip-adres van de router. Ip-adres wordt door dhcp gekozen en is voor mijn pc altijd 192.168.1.100

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12 12:54

TheBorg

Resistance is futile.

PC rechtstreeks in modem proberen. Modem & PC uit. Modem aan. Minuut wachten dan PC aan.

Verwijderd

Topicstarter
TheBorg schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:58:
PC rechtstreeks in modem proberen. Modem & PC uit. Modem aan. Minuut wachten dan PC aan.
Rechtstreeks in het modem werkt wel maar dat had ik in mijn omschrijving al geschreven. Het probleem is dus dat wat voor router je ook aansluit internet niet wordt doorgegeven.
Pagina: 1