Netwerk niet werkend

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-02 18:39
Beste medetweakers.
Ik zit met een probleem waar ik zelf op nog geen oplossing voor heb kunnen vinden. Ik heb net een nieuwe wireless router binnen, een D-link DIR-655. Nou zou dit een gigabit router moeten zijn en daarom heb ik ook deze versie aangeschaft. Alleen wil de router geen gigabit verbinding met de computer maken. Snelheid blijft op 100MB staan.
Ik heb de complete 90 pagina’s lange handleiding al doorgespit maar ben nog geen oplossing tegen gekomen die ervoor kan zorgen dat de verbinding gigabit word.

Probleem 2:
Op de nieuwe router zit zoals gebruikelijk een DHCP server. Nou zit die ook al in mijn modem+router een speedtouch 546v6 dus zoals gebruikelijk zet je de DHCP op de nieuwe router dan uit. Helaas valt dan ook de verbinding weg, want de pc krijgt geen ip meer. Hoe krijg ik het zo ingesteld dat dit wel gaat werken?

Probleem 3:
De nieuwe router zit op ip: 192.168.0.1
De oude router zit op ip: 192.168.1.254
Nou kan ik wel vanaf de nieuwe router bestanden bekijken op een pc die achter de oude router zit, maar andersom niet.

Ik heb geprobeerd zo volledig mogelijk te zijn in de informatie. Mocht er nog iets ontbreken wat nodig is dan zal ik dat er nog bij zetten

Om de situatie een beetje te verduidelijken heb ik nog even een tekening van de situatie gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://hosting04.imagecross.com/image-hosting-08/2245netwerk.jpg

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

DHCP uit, en dat ding heeft gegarandeerd poorten gemarkeerd als 'LAN' en een als 'WAN'. Die WAN niet gebruiken, alles in je LAN poorten proppen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
^ Lost je connection probleem iig op.

Wat betreft je gigabit probleem.. Zitten er uberhaubt wel gigabit kaarten in die pc's??
No offence hor, maar iets anders kan ik er niet van maken namelijk.

• DarkShadow16
@cyber
Dat van die Lan en Wan had ik zelf kunnen bedenken stom stom 8)7 . dat is nu iig opgelost.
alleen daarmee komt wel het volgende probleem dat ik daarna niet meer in de router kan inloggen.

@weijl
Daar ben ik bijna zeker van. Het is een Dell xps M1330 van drie maanden oud dus zou het vreemd vinden als dat niet was. Maar voor de zekerheid nog maar eens gaan kijken.

Probleem 2 en 3 zijn al opgelost nu. Gaat gelukkig snel

[ Voor 7% gewijzigd door DarkShadow16 op 09-05-2008 02:46 ]

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
DarkShadow16 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 02:45:
Daar ben ik bijna zeker van. Het is een Dell xps M1330 van drie maanden oud dus zou het vreemd vinden als dat niet was. Maar voor de zekerheid nog maar eens gaan kijken.

Probleem 2 en 3 zijn al opgelost nu. Gaat gelukkig snel
Volgens Dell 10/100.. (tabje tech specs)
http://www.dell.com/conte...330?c=us&cs=19&l=en&s=dhs

Heb je het wel alleen over je laptop, of is dit de enige die dit probleem onderging?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

alleen daarmee komt wel het volgende probleem dat ik daarna niet meer in de router kan inloggen.
Tuurlijk wel. Je moet 'm alleen even een vast IP adres geven in de goede range.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@weijl
Er zijn nog desk- en laptops zat die met 10/100 Mbit netwerk geleverd worden. Zeker een prijsvechter als Dell zie ik niet zo gauw Gigabit internet leveren op eender welk model. XPS mag dan al wel in de hogere prijsklassen zitten, dan nog...

XPS is toch de gaminglijn niet?

[ Voor 10% gewijzigd door Borromini op 09-05-2008 05:06 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-03 15:52

Gutteguttegut

CEO of TFD

De XPS M1330 heeft geen Gigabit nic.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Volgens mij is het een kwestie van je router een vast ip geven zodat je hem weer kunt benaderen en vervolgens eerst eens goed kijken of je clients wel gigabit ondersteunen...

• DarkShadow16
Helaas na goed de specs bekeken te hebben klopt het inderdaad dat de M1330 nog geen gigabit nic heeft. Had gedacht dat die inmiddels zo ongeveer overal standaad op zaten, maar dat is dus alleen bij moederborden nog. Gelukkig hebben die het wel allemaal dus die werken wel. Ik denk dat ik maar een Wireless N expresscard koop voor die laptop dan is die tenminste ook wel wat sneller.
Nou nog even kijken of ik mijn router weer benaderbaar ga krijgen.

• DarkShadow16
Nou de router benaderen werkt ook weer.
Volgens mij werkt alles nu weer.

Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1