Gezocht: goede raad voor aankoop A/V streamer (standalone)

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views

• vervaeck
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-12-2021
Hallo,

Ik heb ondertussen heel wat audio en/of videostreamers bekeken op internet. Het aanbod is zo groot dat ik echt door het bos de bomen niet meer zie. En eigenlijk ben ik een leek. Wat mij verontrust is dat sommige toestellen niet feilloos doen voor wat ze gemaakt zijn (stotteren, ...). Daarom zou ik graag van jullie ervaringen gebruik maken voor mijn keuze.

Volgende specificaties zijn belangrijk voor mij:
-Moet kunnen audio (MP3's) streamen naar m'n versterker vanaf mijn NAS (conceptronic CH3SNAS)
-Moet kunnen video streamen in hoge kwaliteit naar m'n televisie (HDMi voorkeur of scart,..) vanaf mn NAS
-MP3-tjes zou als het kan in elkaar moeten kunnen vloeien, mixen zonder pauze er tussen
-Random of via genres/afspeellijstjes
-Handige afstandsbediening die ook toelaat zonder TV aan te zetten basishandelingen uit te voeren
-Een grote display lijkt me handig
-Wifi mag maar is geen noodzaak, er is netwerkkabel en router aanwezig
-Internetradio mag maar is zeker geen noodzaak
-Matig stroomgebruik (ik gebruik nu een 2e PC voor deze doeleinden)
-HD liever niet omdat alles op m'n NAS staat.

Op het eerste zicht ben ik gewonnen voor Netgear EVA8000 of D-Link DSM520 maar ik denk niet dat die bijvoorbeeld MP3tjes in elkaar laten overvloeien.

Ik weet dat ik op m'n NAS MediaTwonky kan zetten, maar het is mij onbekend in hoeverre dat belangrijk is. Laat dat toe bijvoorbeeld de MP3-tjes in elkaar over te vloeien?

Excuses als er wat domme uitspraken tussen staan, ik ben echt een leek op dit vlak.

Beste dank voor jullie adviezen!!
Johan

[ Voor 6% gewijzigd door vervaeck op 09-05-2008 01:02 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:55

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dit komt verdacht veel over als een "wat moet ik kopen" topic. Die gaan bijna allemaal op slot.
Deze (helaas) ook.

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.