Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C#/.NET] Printen van een PDF (niet het generen van een PDF)

Pagina: 1
Acties:

• martijnvanegdom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11 00:39
Beste Mensen,

Na een heel aantal uur op het internet gezocht te hebben en echt niets gevonden te hebben wat werk wil ik jullie het volgende voorleggen..

Ik ben op zoek naar een component om vanuit C# om pdf-jes te printen. Daarbij gaat het erom dat een bestand wat ik heb in PDF gewoon word afgedrukt op een printer.. Het gaat duidelijk niet om een pdf printer die een bestand omzet naar een pdf of een library om pdfjes te genereren. Gewoon een dll of een activex component van mijn part waar ik een pdf documenten (welke op de hardeschijf staat) mee geef en de lib zorgt ervoor dat deze uit de printer komt rollen zonder user interactie.

Op dit moment word dat via de prompt gedaan waarmee Acrobat Reader word aangeroepen.. maar die methode is niet robust. Regelmatig wordt de printopdracht niet uitgevoerd.

Ik heb alles afgezocht.. van opensource libs tot betaalde componenten. Het enige wat ik heb kunnen vinden in een dll die beschikbaar is vanuit Acrobat Professional dat pakket kost ruim 600 euro.. en om dat voor een erg eenvoudige applicatie dat te gebruiken is toch net aan te dure kant. Het hoeft niet perse gratis te zijn.. tot 100 euro is best aanvaardbaar maar daarboven word het toch een ander verhaal.. wie-o-wie heeft voor mij een idee?

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Kun je niet het IE component gebruiken en het PDF document zeg maar in de WebBrowser printen. In elk geval weet ik dat deze de methode Print() heeft. Deze zorgt vervolgens voor het print dialog en daarna kan er geprint worden.

Ik weet alleen zeker niet of Print() methode goed werkt bij embedded documenten. Het enigste wat je dan nodig hebt is MSIE + een PDF programma welke zich registreert als embedded PDF reader zoals bijv. Acrobat Reader.

If it isn't broken, fix it until it is..

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 23:16

TeeDee

CQB 241

Als het om een < Vista (zit er afaik niet default in) kan je lpr.exe gebruiken.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Misschien idee om niet specifiek te zoeken naar een pdf-print component, maar eerder naar een pdf-view component. De meeste kunnen dan namelijk ook wel printen.
snelle zoektocht (ff zoeken levert tien- (zoniet honderd) tallen hits:

http://www.foxitsoftware.com/pdf/sdk/activex/

http://www.componentsourc...ts/pdfview4net/index.html

[edit]
oeps, zag budget over het hoofd in de OP, maar er is genoeg te vinden denk ik

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 10:40 ]