Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aanpassen videobestand zonder extensie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een videobestand editten in Sony Vegas of Ulead MediaStudio, maar het probleem is: het bestand heeft geen extensie. Het is geen .wmv, .mpg, .mov of wat dan ook, maar het heeft gewoon uberhaupt geen extensie of geeft geen bestandstype weer als ik erop klik:
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/fuvqrm.jpg

Als ik er dubbel op klik opent het filmpje zich echter wel gewoon in Windows Media Player en speelt goed af. Als ik hem dan weer wil openen in een videobewerkingsprogramma geeft hij aan dat het een onbekend bestandsformaat is..

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:57
Ik denk gewoon ff een kwestie van een extentie maken?

.avi of .mpg ofzo?

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:52
Probeer het eens zelf een extensie te geven, zoals .avi , .mov of .mpg en probeer het dan eens in te laden. Wat je ook altijd kan doen is het inladen in virtualdub en dan opslaan en eventueel comprimeren naar het gewenste formaat.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

probeer het eens te hernoemen met verschillende video extensies en kijk in minatuurweergave of er een minituurweergave gemaakt wordt. zo ja, heb je het goede bestandsformaat te pakken

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Haha ik wist niet dat het zo simpel was. Bedankt!

Probleem is wel dat Sony Vegas nog steeds aangeeft dat het een onbekend bestandstype is.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 00:25 ]

• HTeK
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
Google even op een programmaatje genaamd GSpot, deze laat zien welke codecs en dergelijke er gebruikt worden, en dus wat voor een bestand het is

Verwijderd

Topicstarter
Had ik gedaan, maar hij gaf aan dat er een onbekende codec gebruikt werd.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die het weet?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 18:03
Binnen WMP de properties bekijken?

No production networks were harmed during this posting

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:47

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

proberen af te spelen met vlc, en hoe zeker ben je er van dat het daadwerkelijk een goed video bestand is?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de video wel afspelen in WMP maar niet in VLC, @paella: wat bedoel je precies?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 12:23 ]

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:30

ManiacsHouse

Scheisse!

Je moet echt uitzoeken welke codec er is gebruikt. Ik weet niet hoe Vegas checkt om wat voor bestand het gaat. Puur headerinfo of kijktie ook naar de extensie?
Probeer dit proggy eens? Videoinspector Werkt bij mij eigenlijk altijd als ik een codec niet kan achterhalen. Maar als je de codec weet is het dus de vraag of Vegas die ondersteund.
Als het echt niet lijkt zou je misschien ergens een stukje online kunnen zetten. Kunnen wij eens neuzen. (tenzij het verboden filmpjes van je vriendin zijn die je stiekum met je mobiel het gemaakt :+ )

[ Voor 51% gewijzigd door ManiacsHouse op 10-05-2008 12:28 ]

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:02
Je kan hem toch netzo goed eerst in Sony Vegas oid openen en dan opslaan als avi? Dan heb je meteen een extensie ed.
Pagina: 1