• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:13
Hi ;)

Zag net toevallig op televisie een programma over fotografie op Canvas ("2e" belg). Blijkt dat het een 6-delige serie is, en ik denk dat het iedere donderdagavond uitgezonden wordt.

Behoorlijk interessante documentaire moet ik zeggen! Vandaag ging het echt over het ontstaan van de fotografie (Camera Obscura, Daguerre, Talbot) etc.

Zeker een aanrader, met zeer mooie plaatjes tussendoor, een aanrader!

btw, wist even niet of ik dit ergens in 'n ander topic zou moeten zetten of niet, vandaar dat ik even een nieuwe heb geopend. Vind het wel zo fijn om mede-fotografen te attenderen op dit soort informatieve dingetjes :)

Linkje naar Canvas website

[ Voor 8% gewijzigd door De_Bastaard op 08-05-2008 23:07 ]

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 13:23
De_Bastaard schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 23:05:
Hi ;)

Zag net toevallig op televisie een programma over fotografie op Canvas ("2e" belg). Blijkt dat het een 6-delige serie is, en ik denk dat het iedere donderdagavond uitgezonden wordt.

Behoorlijk interessante documentaire moet ik zeggen! Vandaag ging het echt over het ontstaan van de fotografie (Camera Obscura, Daguerre, Talbot) etc.

Zeker een aanrader, met zeer mooie plaatjes tussendoor, een aanrader!

btw, wist even niet of ik dit ergens in 'n ander topic zou moeten zetten of niet, vandaar dat ik even een nieuwe heb geopend. Vind het wel zo fijn om mede-fotografen te attenderen op dit soort informatieve dingetjes :)

Linkje naar Canvas website
Heb gisteren ook gekeken, heb wel het 1e kwartier gemist. Voor de rest ook even opgenomen.

Schitterend dat sommige mensen nog met echt van die oude camera's werken, en wat een mooie foto's komen eruit voort _/-\o_

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Lijkt me interessant. Hebben de Belgen zoiets als uitzendinggemist.nl zodat ik de aflevering in z'n geheel kan terugkijken?

Verwijderd

sOid schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:37:
Lijkt me interessant. Hebben de Belgen zoiets als uitzendinggemist.nl zodat ik de aflevering in z'n geheel kan terugkijken?
Kan tot nu toe allen iets vinden van "een (lees: 1) gemist", maar dat is digitale TV.
Gezien dat betaal-TV is, denk ik niet dat ze iets hebben als uitzendinggemist.nl (dat zou een inkomstenverlies betekenen).

-Alex

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:55:
[...]

Kan tot nu toe allen iets vinden van "een (lees: 1) gemist", maar dat is digitale TV.
Gezien dat betaal-TV is, denk ik niet dat ze iets hebben als uitzendinggemist.nl (dat zou een inkomstenverlies betekenen).

-Alexx
Hoeft niet. Commerciele zender in Nederland heeft 't ook. Prima kwaliteit zelfs! :)

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

ondanks dat je geen links neerzet is het toch niet gewenst

[ Voor 102% gewijzigd door YellowCube op 09-05-2008 17:11 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• sOid
  • Niet online
GoT schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:18:
[...]
ondanks dat je geen links neerzet is het toch niet gewenst
Heb 'm inmiddels ook al via de minder legale weg gevonden ja ;)

[ Voor 35% gewijzigd door YellowCube op 09-05-2008 17:11 ]

• De_Bastaard
Idd, die oude camera's maken echt prachtige plaatjes! Zelfs die dingen uit 1850-1900, enorm scherp, en vooral een mooie kleur! Nice *D

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09-2025

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

dus fotografen zijn overbodig? :')

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

• De_Bastaard
Nee, maar ik vind wel dat foto's genomen met die oudere camera's een mooie look hebben. Natuurlijk zijn fotografen niet overbodig, beetje bijdehante reactie :')
Pagina: 1