Hoe XS4ALL een (blijkbaar) lastige klant behandelt

Pagina: 1
Acties:

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:51

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Startsituatie: een Fast abonnement met 12 Mbit verbinding (al 2,5 jaar zeer stabiel) dat opeens voor €20 goedkoper wordt aangeboden onder Basic en als (duur) extra'tje dus webhosting krijgt die niet gebruikt wordt.

De vraag: een downgrade naar Basic (ook max. 20 Mbit), die echter niet mogelijk is via de site en dus per mail (verzoek tot tweemaal toe) en onder verwijzing van de de VARA Kassa uitzending jl. geregeld moet worden.

Het resultaat: een 8 Mbit verbinding omdat uit de lijncheck zou blijken dat dit het maximum is wat haalbaar is op dit adres...Oftewel een terugval in snelheid van 33%

Voorlopige conclusie: Ik wordt hier volgens mij een beetje gepest, ook omdat ik enkele maanden geleden ben overgegaan naar Only incl. VOIP en KPN eruit gegooid heb en dus een jaar vastzit.

Iemand anders hier ervaring mee bij een gerenomeerde provider als XS4ALL is?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Edgarz schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 22:14:
Voorlopige conclusie: Ik wordt hier volgens mij een beetje gepest, ook omdat ik enkele maanden geleden ben overgegaan naar Only incl. VOIP en KPN eruit gegooid heb en dus een jaar vastzit.
Vervelend, maar ik zie niet in waarom dit pesten zou zijn? Dat suggereert namelijk dat men het expres doet. Blijf contact opnemen, en stuur ze een brief met klacht waarin je ze in gebreke stelt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik denk niet dat je bewust gepest wordt, maar dat er langs elkaar heen gewerkt wordt. Als je een prima verbinding hebt gehad op 12mbit dan klopt de snelheidsmeting niet of ze hebben een verkeerd profiel geladen.

Mijn advies is om met KPN contact op te nemen, die kunnen je echt een stuk verder helpen.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

• michelzwarts
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Hi, Ik ben zelfs van ultra naar fast gegaan, en heb een aantal dagen na de aankondiging over de free website mijn "gratis" website geconfigureerd. Natuurlijk zag ik een kleine week later de aankondiging dat de snelheden omhoog gingen, en heb toen gewoon "downgrade" aangevraagd. De site hebben ze zonder morren gewoon weer gedeactiveerd. en heb alleen voor de normale adsl downgrade moeten dokken. Het kan dus ook gewoon prima gaan. Ik heb een tijd geleden de overstap naar xs4all only gedaan, en volgens mij heb ik geen contractverlenging van een jaar hoor! Hier haal ik ook nog steeds 12-16Mbit. Dus begrijp niet helemaal waar en hoe het bij jou misgaat. Wellicht iets te voorbarig?

Kan het zijn dat je een nieuwe modem/firmware hebt gekregen/update gedaan, waarbij de settings nog ingesteld zijn voor regular adsl ipv adsl2+ soms?

Windows Veteran turned Apple Addict

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:51

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
michelzwarts schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 22:30:
Hi, Ik ben zelfs van ultra naar fast gegaan, en heb een aantal dagen na de aankondiging over de free website mijn "gratis" website geconfigureerd. Natuurlijk zag ik een kleine week later de aankondiging dat de snelheden omhoog gingen, en heb toen gewoon "downgrade" aangevraagd. De site hebben ze zonder morren gewoon weer gedeactiveerd. en heb alleen voor de normale adsl downgrade moeten dokken. Het kan dus ook gewoon prima gaan. Ik heb een tijd geleden de overstap naar xs4all only gedaan, en volgens mij heb ik geen contractverlenging van een jaar hoor! Hier haal ik ook nog steeds 12-16Mbit. Dus begrijp niet helemaal waar en hoe het bij jou misgaat. Wellicht iets te voorbarig?

Kan het zijn dat je een nieuwe modem/firmware hebt gekregen/update gedaan, waarbij de settings nog ingesteld zijn voor regular adsl ipv adsl2+ soms?
Nee, dat laatste is niet het geval aangezien ik voorheen Fast had met 12 Mbit., met een verzoek om een downgrade naar Basic. De snelheid wordt 'netjes' ingetraind op prrecies 8 Mbit, een RCO van 59% (13444kbps) en na een reboot de RCO van 81% (9862kbps). Een mail bevestigde ook dat ik overgezet ben naar Lite. Dus helaas geen verkeerd profiel geladen.

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:05
Edgarz schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 23:57:
[...]

Nee, dat laatste is niet het geval aangezien ik voorheen Fast had met 12 Mbit., met een verzoek om een downgrade naar Basic. De snelheid wordt 'netjes' ingetraind op prrecies 8 Mbit, een RCO van 59% (13444kbps) en na een reboot de RCO van 81% (9862kbps). Een mail bevestigde ook dat ik overgezet ben naar Lite. Dus helaas geen verkeerd profiel geladen.
Je bent dus volgens eigen zeggen overgezet naar het verkeerde pakket, Lite in plaats van Basic, misschien is dat het probleem van de lagere snelheid?
Pagina: 1