• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-05 16:49
Hallo

Ik heb een laptop een asus pro52RLseries.
Hierop zit standaard vista op geinstalleerd maar ik moest er xp opzetten dit lukte goed.
Hiervoor heb ik de vista partitie geformateerd.
Daarna heb ik alle updates tot sp3 en office 2003 adobe reader alle drivers geinstalleerd op mijn machine. Toen heb ik vista geinstalleerd op een andere partitie.

De installatie verliep goed maar toen die in vista kwam herstarte de pc.
Daarna verwachte ik het scherm dat je kan kiezen tussen vista en oudere versies van xp.
Nou denk ik dan start ik de herstel procedure van windows xp. fixmbr en fixboot alleen ik had fixboot gedaan toen stond er d: om te herstellen. Dit moest dacht ik achteraf c: zijn maar dit was te laat want ik ging het volgende doen.

Daarna een paar keer gereset om maar hij bleef maar vista opstarten die crashte de heletijd met c:/recovery.dat error in het begin zodat je niet meer verder kunt.
Dus ik denk dan zet ik er windows xp weer opnieuw op zodat die daarvan weer wil booten maar toen tijdens het laden van windows xp krijg ik die 0x000000a5 error oftewel geen ACPI compatible bios maar dit moet omdat windows xp daarvoor wel op heeft gedraaid.

Nou ben ik de recovery cd van asus weer aan het installeren zodat windows vista die er helemaal in het begin weer op staat weer installeerdt. Maar ik vroeg me dus af waarom die zich opeens geen ACPI compatible bios meer vindt.
Ik hoop dat jullie dit begrijpen. Omdat het zon heel verhaal is.