Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Rare opzegpraktijken bij Tele2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na 3 jaar een tevreden klant te zijn geweest ga ik nu weg bij Tele2. Waarom? Zeer eenvoudig, niet dat ik ontevreden ben, maar de prijs voor internet + bellen is daar 55 euro zo'n beetje en dat was met het voetbal erbij. Nu het voetbal daar weg is is de noodzaak voor Tele2 ook weg.

Zo makkelijk gaat dat echter niet. Eerst maar eens de voorwaarden bekijken:
4.1. De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumperiode van 1
jaar, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. De Overeenkomst kan uitsluitend
worden beëindigd zoals in de Algemene Voorwaarden is bepaald.
4.2. Na de minimumperiode van 1 jaar heeft de Klant het recht de Overeenkomst met
inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand te beëindigen, tenzij uitdrukkelijk anders
is overeengekomen, onverlet de nakoming van de (betalings) verplichtingen door de Klant.
De Klant dient de Overeenkomst te beëindigen volgens de op de Website voorgeschreven
procedure.

Nou dacht ik, dat is mooi. Heb mijn contract al 2 jaar geleden uitgediend en kan opzeggen met 1 maand opzegperiode.

Dus ik heb gisteren opgezegd, op 6 mei, en dus per 6 juni. Wat schetst mijn verbazing, ze kunnen mij pas opzeggen per 23 juni! De reden? "Ja meneer, uw facturatie is op de 23e en daarom kan het niet voor die tijd". Ofwel, mijn opzegtermijn zou 6 weken zijn.
Uiteraard heb ik direct een mail gestuurd, volgens de medewerker aan de telefoon kon er niets per post en ik krijg het volgende geweldige antwoord retour:
"Hierbij wil ik u mededelen dat wij een vertraging ondervinden met het verwerken van de opzeggingen,om deze reden is uw opzegging verwerkt op 23 juni 2008.

Mijn oprechte excuses namens Tele2 voor het ongemak.

U kunt de hardware retourneren door deze, goed verpakt, te versturen naar: "

Dit slaat toch werkelijk nergens op? Is het mijn probleem dat hun systemen OF niet aankunnen dat er per een willekeurige datum opgezegd wordt of dat ze een vertraging hebben. Als ik mijn facturen een maand later betaal en mijn oprechte excuses aanbied omdat ik vertraging heb met mijn rekeningen openen dan kan ik ook een deurwaarder verwachten. Te absurd voor woorden dit.

En dan ook nog eens de door hun geleverde spullen (modem en decoder), die moet ik maar zelf terugsturen in een doos die ik ergens vind. Een retourdoos ho-maar (terwijl ze die wel hebben, heb al eerder een defecte decoder op moeten sturen).

Echt belachelijk, 3 jaar een tevreden klant en dan moet het op zo'n manier eindigen. Ik kan er met mijn verstand niet bij...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat is het probleem nu? Wees blij dat je er niet nog een jaar aan vast zit zoals bij bv Planet? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Flashwin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-08 09:35
Nou nou...die 2 weken zijn ook echt dramatisch. :|

Asus Premium Vista // E6600@3,6GHz // PNY nVidia 295GTX // 4GB Kingston HyperX@800Mhz DDR2 // OCZ Vertex Turbo 32 GB // Logitech G35 // Thermalright AXP-140 // Coolermaster M620 // Antec Skeleton

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:17
Loopt niet zo te miepen, dit lijkt me een normale gang van zaken

• Goscinny
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:03
Ik vind dat je ook kan overdrijven. Het is toch best logisch dat ze de factuurdatum nemen? Elk postkantoor heeft trouwens voor een of twee euro een nette doos waar je het modem kan instopppen.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Gewoon de incasso terugboeken, zelf het juiste bedrag berekenen, en dan mogen ze daarna zien dat ze krijgen waar ze geen recht op hebben!

• RemcoDelft
mad-dog schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:12:
Loopt niet zo te miepen, dit lijkt me een normale gang van zaken
Dat zegt nog niet dat je het moet accepteren als je contract + voorwaarden anders bepalen...

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 18:51

ACID-dude

Make More Music!

RemcoDelft schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:14:
Gewoon de incasso terugboeken, zelf het juiste bedrag berekenen, en dan mogen ze daarna zien dat ze krijgen waar ze geen recht op hebben!
Niet doen, dat win je toch niet. Retourdoos is gewoon de verpakkingsdoos die je nog in je bezit hoort het hebben. Verzending is gratis, wat wil je nog meer? Heb je uberhaupt gevraagd of je ook tot de 23ste moet betalen?

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Sorry hoor, maar twee weken verschil? :?

Dit komt echt wel vaker voor hoor, dat ze de opzegtermijn vanaf een factuurdatum rekenen. Laatst nog toen ik een abonnement op zei had ik precies hetzelfde. :) Ik zie het probleem dus ook niet echt.
Ze maken gewoon de maand af waarvoor je betaald hebt (of moet betalen), dat is wel logisch toch?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Topicstarter
Als ze dit bij elke klant doen is het dikke winst voor ze! En met zijn allen maar klagen over kwartje van kok, maar dit vinden we blijkbaar normaal?

Ik vind het in ieder geval NIET normaal. En ik ben ook niet bereid te betalen. En die modem en decoder krijgen ze zonder doos retour. Doe het in een oude krant, lijkt mij een goede verpakking (hebben ze tenslotte niet gespecificeerd). Ga er geen cent meer aan besteden.

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:59
RemcoDelft schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:14:
Lijkt me ook de beste aanpak. Verder zou ik me er niet zo over opwinden, 't is warm buiten.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Denk aan je bloeddruk en ga je druk maken om echt belangrijke zaken.

Verder snap ik niet wat het "kwartje van kok" hiermee van doen heeft, maar goed.

[ Voor 38% gewijzigd door Gunner op 08-05-2008 20:20 ]

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:04
Echt kloppen doet het niet maar als je dit wilt aanvechten dan ben je meer dan 2 weken bezig.

Enige wat je zou kunnen doen is het verschil berekenen en dan dat storten naar ze en optijd de geleende spullen bij hun leveren.

Verwijderd

Jij bent lastig tevreden te houden heb ik zo het idee. Als je 2 weken veel vind, dan heb je blijkbaar nooit last gehad van een bedrijf dat er wel met de pet naar gooit

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Je had dus voor de 23ste moeten opzeggen, dan klopt de opzegtermijn van een maand precies.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Verwijderd

Het blijft van de zotte basicly dat als je op wilt zeggen je niet eerder kan dan 6 weken blijkbaar, oftewel TS 2 weken wachten moet omdat hun systeem niets anders toelaat. Je snapt natuurlijk dat dat een beetje onzin is. Ook het stilzwijgend verlengen is zoiets. Als jij het niet bijhoudt dan zit je er nog een jaar aan vast, en wellicht moet je het afkopen ook nog als je niet anders kan.

Maar goed. 2 weken valt opzich mee. En 2 weken out of 55 euro per maand is de helft :) Het kon je erger afgaan ;)

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:22:
Jij bent lastig tevreden te houden heb ik zo het idee. Als je 2 weken veel vind, dan heb je blijkbaar nooit last gehad van een bedrijf dat er wel met de pet naar gooit
Het is geen 2 weken, het is 2 weken plus een maand!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:18:
En die modem en decoder krijgen ze zonder doos retour. Doe het in een oude krant, lijkt mij een goede verpakking (hebben ze tenslotte niet gespecificeerd). Ga er geen cent meer aan besteden.
[sarcasme]
Vooral doen :) Dat is mooi als iets kapot aankomt bij Tele2. Dan kunnen ze in elk geval duidelijk zien dat jij je best hebt gedaan om de boel netjes verzenden en dan betalen ze je ook met alle liefde je borg terug.
[/sarcasme]

Kom op zeg. Er zijn volgens mij maar weinig bedrijven die de opzegtermijn rekenen vanaf het exacte moment dat jij daadwerkelijk opzegt. Dat is eerder uitzondering dan regel. Wat dat betreft vind ik deze 23 juni helemaal niet zo onredelijk en zelfs vrij netjes.

Plus je kunt die diensten toch nog de gehele periode gebruiken of ben ik nu gek? Als je dat modem+decoder de 21e van juni opstuurt is het vast ook prima. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RemcoDelft schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:26:
[...]

Het is geen 2 weken, het is 2 weken plus een maand!
Hoe kom je daarbij? Z'n contract zou aflopen per 6 juni (opzegtermijn een maand) voor zover ik het begrijp. Maar ze houden hem tot 23 juni vast. Dus twee weken. Die maand heb je altijd.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:13

rapture

Zelfs daar netwerken?

De meeste diensten komen in blokjes van een maand, kwartaal, semester of jaar voor. Opzegtermijn dient om de dienstverlener op tijd te melden zodat ze hun business op het vertrek van een klant kunnen voorbereiden. Als je een dienst opzegt, dan gaan ze idd naar de einddatum van zo'n blokje. Opzegtermijn zegt dat je minstens een maand op voorhand moet melden en dat kan idd uitlopen.

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Er is geen borg, maar een vorm van naheffing in geval van ingebreke blijven. Ik heb dit net even uitgezocht (hoe doet er niet toe verder), maar bel de klantenservice, geef aan dat je door hun fout (het is een storing, kan normaalgesproken natuurlijk op elke datum) twee weken abokosten teveel betaald en (duidelijk aangeven!) en dan word het vergoed. Niet gaan storneren of dingen slecht verpakken, daar bezorg je jezelf alleen gezeur mee.
rapture schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:30:
Opzegtermijn dient om de dienstverlener op tijd te melden zodat ze hun business op het vertrek van een klant kunnen voorbereiden.
Dit klopt.
rapture schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:30:
[...] en dat kan idd uitlopen.
Dit klopt niet.

[ Voor 32% gewijzigd door ACID-dude op 08-05-2008 20:33 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Waarom zoveel moeite doen? Je zegt toch maar een keer op? Als je dat in de toekomst van plan bent om bij Tele2 weg te gaan, dan zou ik er nog een keer over nadenken, maar voor die twintig euro :?
Tele2 kan het blijkbaar niet anders, en ik zie het nut er niet van in. Je verbinding e.d. blijven zelfs al die tijd werken :O

PSN: djmurcielago

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

ACID-dude schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:31:
Er is geen borg, maar een vorm van naheffing in geval van ingebreke blijven.
Ach borg of naheffing, hoe dan ook, dat soort kinderachtig gedrag brengt alleen maar meer gedonder met zich mee. En uiteindelijk loop je nog het risico extra te moeten betalen ook en wat levert het je op? Niets.

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 19:56

Simkin

Bzzzzz

Ik moet zeggen dat er behoorlijk kinderachtig wordt gereageerd op je post, zo raar vind ik deze niet, Trek je er niet al te veel van aan zou ik zeggen.

Wat een reden kan zijn is dat er in de voorwaarde wordt vernoemd dat de minimale factuurperiode altijd 1 maand is waardoor je altijd een vaste factuurdag hebt. Als je dan op een gegeven moment opzegt zal dat verwerkt worden bij die eerst volgende factuurdag, met een minimum van een maand, in jouw geval 6 weken later.

Ik denk niet dat ze proberen er een slaatje uit te slaan, Ze willen voorkomen dat ze straks een factuur voor vb 1 dag ik rekening moeten brengen wat niet rendabel is.

Dat ze je geen retourbox toesturen waarin jij je modem kan terugsturen is nmi erg onprofessioneel maar het zal jee meer moeite kosten dan je lief is om daar werk van te maken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:18:
Ik vind het in ieder geval NIET normaal. En ik ben ook niet bereid te betalen. En die modem en decoder krijgen ze zonder doos retour. Doe het in een oude krant, lijkt mij een goede verpakking (hebben ze tenslotte niet gespecificeerd). Ga er geen cent meer aan besteden.
Om een normaal functionerend bedrijf met opzet met een extra kostenpost op te schepen zonder dat iemand er beter op word is gewoon kinderachtig. Je "klacht" is al ver gezocht en dan ga je uit pure onwil de boel saboteren. Niet denigrerend bedoelt maar je komt over als een 12 jarige... zeer impulsief en totaal geen realistische kijk op de zaken. Jij vind omdat jij 25e er bij inschiet dat het normaal is om een modem onverpakt op te sturen in de "hoop" (?) dat die stuk aankomt :| . Ik heb er niet echt veel verstand van maar ik geloof dat die dingen vrij prijzig zijn.

Probeer het gewoon netjes te regelen, en als je 2 weken teveel moet betalen bel eens op en leg het netjes uit en misschien heb je mazzel en zijn ze zo vriendelijk om je tegemoet te komen. Als je je opstelt zoals jij doet dan zullen ze echt geen moeite voor je doen (en dat is terecht naar mijn mening).

(PS ik werk niet bij enig telecom bedrijf, is alleen dat ik er een beetje van sta te kijken hoe sommige tweakers denken dat omdat ze een paar eurotjes betalen dat de hele wereld om hun draait)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2008 21:35 ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:56

St@m

@ Your Service

Maar als je op je werk een maand opzeg termijn hebt, dan zegt de baas toch ook niet blijf maar 2 weken langer, want anders komt P&O niet uit met het volle maandloon :?

Dan krijg je hier topics waarin iedereen moord en brand schreeuwt over je rechten enzo.
TS heeft een maand opzeg termijn, punt. Dus 6 mei opzeggen is 6 juni worden afgesloten, 7 juni de decoder opsturen.. wat is daar moeilijk aan?
Een opzegtermijn is er niet voor niets natuurlijk, het is onredelijk om deze te verlengen zonder goedkeuring van de klant.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Ik ben het volledig eens met hierboven. Eén maand opzegtermijn is gewoon één maand opzegtermijn klaar. Stel dat je al een andere provider hebt uitgezocht die precies na één maand ingaat dan zit je toch met 25 euro extra kosten, waar je ook twee kratjes bier voor kan halen en deze lekker achter je laptopje in de tuin kan opzuipen.

De mensen die hier anders op reageren hebben of teveel geld of hebben geen idee wat het is om afspraken te maken en deze na te komen. Dus gewoon een brief sturen met de mededeling dat je je contract opzegd per een datum die één maand verder ligt. Elke afrekening die afwijkt gewoon laten storneren met een mailtje dat ze het goede bedrag af moeten laten schrijven. Afspraak is afspraak.

Het excuus dat het zogenaamd lastig is voor de facturering is complete bullshit. Vorig jaar heb ik @home opgezegd binnen een maand (vanaf de 3e ofzo). Ik kreeg gewoon nog een extra factuur voor 3 dagen.

Verwijderd

Topicstarter
Op 6 juni ligt er hier Telfort overigens, dus kost het mij dubbel geld.

Wat ik vreemd vind is dat mensen hier zo makkelijk zeggen: "het is maar 2 weken". Buiten het feit dat het niet conform hun eigen voorwaarden is kunnen jullie niet in mijn portemonnee kijken. Voor 90% van de mensen hier is misschien 20 euro niet veel, omdat ze lekker bij paps en mams wonen en het allemaal wel best vinden. Er zijn echter ook mensen die niet meer thuis wonen, en dan kan 20 euro WEL veel zijn. (Overigens is dat hier niet het probleem, maar dat terzijde).

Ik vraag me af wat bedrijven met dit soort praktijken verdienen. Door alles zo een paar dagen tot enkele weken te rekken is er miljoenen te verdienen, want blijkbaar vind iedereen het normaal :?

Ter info voor de mensen die dat zeiden: ik heb al diverse keren met Tele2 gebeld en het uitgelegd. 4 van de 5 medewerkers zeiden mij letterlijk: "ik ben het met u eens, maar van mijn baas moet ik dit zeggen".

Verwijderd

Dat is het intern beleid, wat over bijna elke callcenter gaat. Ja, bedrijven maken hier winst mee. Want 95% zal ongetwijfeld wel akkoord mee gaan omdat ze het fijna van de AV niet weten. Zo zijn er nog veel meer instinkers, want dat 'goedkope' internet moet toch ergens betaald van worden. Je kan me niet zeggen dat als ik enorm ga uploaden naar het buitenland, het dan nog zo voordelig is voor bijv Tele2.

Ook verhuizen, of 'afsluitkosten' zijn killers als je het mij vraagt. 100 euro om van de ene wijk naar de andere wijk verhuist te worden, terwijl het niet meer dan een switch van KPN is en vervolgens de administratie bijwerken van de betreffende ISP. Doe 10 verhuizingen per maand en je hebt 1000 euro over als ISP (minus de werkelijke kosten).

Probleem is is dat dit soort dingen meer geld & tijd kosten als je er rechtelijk tegenaan gaat.

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Lees je eigenlijk wel wat ik post? Ik heb het uitgezocht zoals ik zei, en het is een *storing*, dus geen sprake van enige "praktijken". Bel ze en vraag het abogeld van die periode terug.
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 22:02:
Op 6 juni ligt er hier Telfort overigens, dus kost het mij dubbel geld.

Wat ik vreemd vind is dat mensen hier zo makkelijk zeggen: "het is maar 2 weken". Buiten het feit dat het niet conform hun eigen voorwaarden is kunnen jullie niet in mijn portemonnee kijken. Voor 90% van de mensen hier is misschien 20 euro niet veel, omdat ze lekker bij paps en mams wonen en het allemaal wel best vinden. Er zijn echter ook mensen die niet meer thuis wonen, en dan kan 20 euro WEL veel zijn. (Overigens is dat hier niet het probleem, maar dat terzijde).

Ik vraag me af wat bedrijven met dit soort praktijken verdienen. Door alles zo een paar dagen tot enkele weken te rekken is er miljoenen te verdienen, want blijkbaar vind iedereen het normaal :?

Ter info voor de mensen die dat zeiden: ik heb al diverse keren met Tele2 gebeld en het uitgelegd. 4 van de 5 medewerkers zeiden mij letterlijk: "ik ben het met u eens, maar van mijn baas moet ik dit zeggen".
Ik snap niet waarom je dit incident gelijk op alle providers betrekt en al helemaal niet waarom je meent dat de hele bevolking het niet met jou eens is? Een serie drogargumenten waar ik u tegen zeg. En of mensen al dan niet bij paps en mams wonen is al helemaal niet terzake doende.
Simkin schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 21:06:
Wat een reden kan zijn is dat er in de voorwaarde wordt vernoemd dat de minimale factuurperiode altijd 1 maand is waardoor je altijd een vaste factuurdag hebt. Als je dan op een gegeven moment opzegt zal dat verwerkt worden bij die eerst volgende factuurdag, met een minimum van een maand, in jouw geval 6 weken later.

Ik denk niet dat ze proberen er een slaatje uit te slaan, Ze willen voorkomen dat ze straks een factuur voor vb 1 dag ik rekening moeten brengen wat niet rendabel is.

Dat ze je geen retourbox toesturen waarin jij je modem kan terugsturen is nmi erg onprofessioneel maar het zal jee meer moeite kosten dan je lief is om daar werk van te maken.
Tele2 (internet) stuurt geen papieren facturen. Retourbox is, zoals gezegd, de originele doos. Voor wat betreft de speculatie over de inhoud van de AV, die klopt niet.
St@m schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 21:42:
Maar als je op je werk een maand opzeg termijn hebt, dan zegt de baas toch ook niet blijf maar 2 weken langer, want anders komt P&O niet uit met het volle maandloon :?

Dan krijg je hier topics waarin iedereen moord en brand schreeuwt over je rechten enzo.
TS heeft een maand opzeg termijn, punt. Dus 6 mei opzeggen is 6 juni worden afgesloten, 7 juni de decoder opsturen.. wat is daar moeilijk aan?
Een opzegtermijn is er niet voor niets natuurlijk, het is onredelijk om deze te verlengen zonder goedkeuring van de klant.
Wat betreft communicatie, die is inderdaad niet voldoende geweest. Maar dit betreft dus een storing.
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 22:15:
Dat is het intern beleid, wat over bijna elke callcenter gaat. Ja, bedrijven maken hier winst mee. Want 95% zal ongetwijfeld wel akkoord mee gaan omdat ze het fijna van de AV niet weten. Zo zijn er nog veel meer instinkers, want dat 'goedkope' internet moet toch ergens betaald van worden. Je kan me niet zeggen dat als ik enorm ga uploaden naar het buitenland, het dan nog zo voordelig is voor bijv Tele2.

Ook verhuizen, of 'afsluitkosten' zijn killers als je het mij vraagt. 100 euro om van de ene wijk naar de andere wijk verhuist te worden, terwijl het niet meer dan een switch van KPN is en vervolgens de administratie bijwerken van de betreffende ISP. Doe 10 verhuizingen per maand en je hebt 1000 euro over als ISP (minus de werkelijke kosten).

Probleem is is dat dit soort dingen meer geld & tijd kosten als je er rechtelijk tegenaan gaat.
De AV worden vóór ingang van het abo schriftelijk verstrekt, dus dat is geen argument. Afsluitkosten bestaan niet bij Tele2, verhuizing is flink wat werk en kost enkele tientjes. En ze maken "hier" geen winst mee, dit is niet de normale gang van zaken. Heb je eigenlijk wel enig idee wat die "werkelijke kosten" zijn? Hoe zou je hier eigenlijk een gerechterlijke procedure tegen willen starten? En waartegen eigenlijk? Overigens zijn er inderdaad flink wat instinkers. Maar wat wil je voor het geld.
Onbekend schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 22:28:
[...]

Ik ben het met de TS eens dat de opzegtermijn maximaal 31 dagen mag zijn.
Er staat niet dat hij per maand kan opzeggen.
Maar met die 2 weken kunnen ze goed verdienen. Maar dit is het zelfde als zoveel euro administratiekosten in rekening brengen.

Let je trouwens wel op artikel 5.5.? "In geval van beëindiging van de Overeenkomst dient de Klant het Installatiepakket te retourneren aan Tele2 op een door haar voorgeschreven wijze. Indien de Klant het
Installatiepakket niet binnen de gestelde termijn aan Tele2 retourneert is zij gerechtigd de
waarde van het Installatiepakket op de Klant te verhalen."
Dat laatste lijkt me niet meer dan logisch, bovendien zijn ze daar niet überstrikt in ofzo. Dat eerste, het is dus geen opzet.
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 21:55:
[...]De mensen die hier anders op reageren hebben of teveel geld of hebben geen idee wat het is om afspraken te maken en deze na te komen. Dus gewoon een brief sturen met de mededeling dat je je contract opzegd per een datum die één maand verder ligt. Elke afrekening die afwijkt gewoon laten storneren met een mailtje dat ze het goede bedrag af moeten laten schrijven. Afspraak is afspraak.

Het excuus dat het zogenaamd lastig is voor de facturering is complete bullshit. Vorig jaar heb ik @home opgezegd binnen een maand (vanaf de 3e ofzo). Ik kreeg gewoon nog een extra factuur voor 3 dagen.
Sjonge... Teveel geld, of komen hun afspraken niet na? Je beseft je dat ook grote bedrijven te maken hebben met externe factoren? Zoals het lijkt mis je wat gevoel voor nuance. Tele2 werkt (zoals je terecht concludeert) op basis van automatische incasso en verrekening worden bij de volgende factuur (indien van toepassing, anders terugstorting) verwerkt. Afspraak is afspraak inderdaad. En enige welwillendheid/flexibiliteit maakt de wereld een stuk leefbaarder.

[ Voor 18% gewijzigd door ACID-dude op 08-05-2008 22:44 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:59

Onbekend

...

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:05:
4.2. Na de minimumperiode van 1 jaar heeft de Klant het recht de Overeenkomst met
inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand te beëindigen...
Ik ben het met de TS eens dat de opzegtermijn maximaal 31 dagen mag zijn.
Er staat niet dat hij per maand kan opzeggen.
Maar met die 2 weken kunnen ze goed verdienen. Maar dit is het zelfde als zoveel euro administratiekosten in rekening brengen.

Let je trouwens wel op artikel 5.5.? "In geval van beëindiging van de Overeenkomst dient de Klant het Installatiepakket te retourneren aan Tele2 op een door haar voorgeschreven wijze. Indien de Klant het
Installatiepakket niet binnen de gestelde termijn aan Tele2 retourneert is zij gerechtigd de
waarde van het Installatiepakket op de Klant te verhalen."

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
ACID-dude schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 22:27:
Lees je eigenlijk wel wat ik post? Ik heb het uitgezocht zoals ik zei, en het is een *storing*, dus geen sprake van enige "praktijken". Bel ze en vraag het abogeld van die periode terug.
Lees jij wel? Pas bij een e-mail, na het 3e telefoontje was dat overigens, was het opeens een achterstand. Geen STORING maar een ACHTERSTAND. Een achterstand los je op door personeel aan te nemen en is geen overmacht. Mocht dat wel zo zijn, dan had dat in de algemene voorwaarden moeten staan.
Ik snap niet waarom je dit incident gelijk op alle providers betrekt en al helemaal niet waarom je meent dat de hele bevolking het niet met jou eens is? Een serie drogargumenten waar ik u tegen zeg. En of mensen al dan niet bij paps en mams wonen is al helemaal niet terzake doende.
Natuurlijk doet thuiswonen wel ter zake, die mensen hebben veelal meer te besteden en zullen dus sneller geneigd zijn het geen probleem te vinden.
Ook hoor ik graag welke providers ik dan betrokken heb hierbij?
Tele2 (internet) stuurt geen papieren facturen. Retourbox is, zoals gezegd, de originele doos. Voor wat betreft de speculatie over de inhoud van de AV, die klopt niet.
Waar vind ik dan dat de retourdoos de originele doos is? Ik heb nergens getekend om een doos jarenlang te bewaren.
Wat betreft communicatie, die is inderdaad niet voldoende geweest. Maar dit betreft dus een storing.
Is dus geen storing.
Sjonge... Teveel geld, of komen hun afspraken niet na? Je beseft je dat ook grote bedrijven te maken hebben met externe factoren? Zoals het lijkt mis je wat gevoel voor nuance. Tele2 werkt (zoals je terecht concludeert) op basis van automatische incasso en verrekening worden bij de volgende factuur (indien van toepassing, anders terugstorting) verwerkt. Afspraak is afspraak inderdaad. En enige welwillendheid/flexibiliteit maakt de wereld een stuk leefbaarder. Of eis jij ook <24h service bij een €20 lijntje.
Nee, voor 24/7 support neem ik wel een zakelijke lijn met SLA. Dit kost veel meer. Wat ik verwacht van een lijn van 55 (en niet 20 zoals jij bedenkt nu) euro is dat de lijn werkt (een storing daargelaten, dat kan gebeuren) en dat ik netjes behandeld word zoals ik ook hun netjes behandeld heb 3 jaar lang. Nooit 1 dag te laat betaald (aut. incasso en altijd geld op de rekening) en nooit misbruik gemaakt op enige wijze van mijn verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Ik quote de mail van Tele2:
U kunt de hardware retourneren door deze, goed verpakt, te versturen naar:
Goed verpakt.. Wat is goed verpakt dan??? Ik vind een krant een zeer goede verpakking... Misschien iemand anders niet.. :)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:24

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 22:46:

[...]

Goed verpakt.. Wat is goed verpakt dan??? Ik vind een krant een zeer goede verpakking... Misschien iemand anders niet.. :)
/me littlejoannes ziet het volgende topic al aankomen "#@$%^& ik heb mijn modem in een plastic zak op gestuurd naar Tele2 en nu is ie stuk aangekomen en moet ik het modem betalen " 8)7

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Waar vind ik dan dat de retourdoos de originele doos is? Ik heb nergens getekend om een doos jarenlang te bewaren.

[...]

Is dus geen storing.
Ik heb geen zin meer om op alles in te gaan, want ik wilde je alleen maar de juiste kant opsturen om je geld terug te krijgen. Overmacht wordt in de AV beschreven. Het betreft, nogmaals, geen achterstand, maar een storing (die opgelost is). De verkeerde info die je verstrekt is, komt doordat het probleem nog niet overal bekend was. Geloof me, ik zit er vrij dicht bij. Het thuiswonen doet niet ter zake in die zin dat iedereen door Tele2 gelijk behandeld wordt, ongeacht financiële situatie. Mijn laatste opmerking had ik al voortijds verwijderd, vanwege niet relevant. Ik hoor overigens net dat het wel kan voorkomen dat de opzegtermijn iets uitloopt (puur vanwege automatisering van de incasso's), maar deze extra dagen kun je gewoon terugvragen. Voor wat betreft de doos, stond er ergens dat je hem weg mocht gooien? Komop, retour=retour. Ik heb mijn lijntjes voor je uitgegooid om na te gaan wat hier aan de hand was, dus ik hoop dat je mijn raad aanneemt ;)

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017

[...]

een goede verpakking is hetgeen jij ook zou willen dat zij het inpakken als zij iets naar jou sturen, dus als jij graag je volgende online aankoop van pc-materiaal graag in krant-papier ontvangt ....
* soulrider gaat even de bijbelse kant op: behandel de rest gelijk gij ook behandeld wilt worden.
(verlaag je niet tot hun niveau, daarmee geef je ze gelijk 'want jij volgt hun voorbeeld')

beetje menselijk blijven kan en mag. (haal een lege doos in een willekeurige buurtwinkel en steek dat daarin samen met wat oud papier om de boel niet los in de doos te laten slingeren en voila opgelost)

(en ja ik lees ook het ev. sarcasme dat er ergens doorsijpeld)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

De reden? "Ja meneer, uw facturatie is op de 23e en daarom kan het niet voor die tijd". Ofwel, mijn opzegtermijn zou 6 weken zijn.
"Hierbij wil ik u mededelen dat wij een vertraging ondervinden met het verwerken van de opzeggingen,om deze reden is uw opzegging verwerkt op 23 juni 2008.
Dat is al een beetje jammer, dat je twee verschillende redenen krijgt. Het zou echter kunnen dat die eerste persoon niet af wist van een vertraging in de afhandeling. Zomaar een gok...

De klant mag natuurlijk niet de dupe zijn van een vertraging in hun systemen. Als de opzegging op 6 mei bij hun binnenkomt, moet jouw abonnement komen te vervallen per 6 juni. Zo simpel is dat. Vertraging of niet. Zelfs al zouden ze zo'n grote vertraging hebben dat de opzegging pas op 5 juni in behandeling wordt genomen, dan nog zou je abonnement de volgende dag moeten beëindigen.

Nouja, het is maar 2 weekjes, dus op zich niet echt een groot probleem lijkt mij, maar heb je volledig gelijk.

Nou heb ik niet het hele topic doorgelezen, maar nav de reply hierboven: ik mag toch aannemen dat je gewoon een retourdoos bij Tele2 kunt aanvragen... Wij (UPC) sturen klanten bij een opzegging ook automatisch (of gewoon op verzoek) een retourdoos, waarin de klant kosteloos een modem/mediabox/whatever kan retourneren.

[ Voor 12% gewijzigd door Bergen op 09-05-2008 03:40 ]

Verwijderd

Je punt is volledig helder, en dat twee weken voor sommige mensen misschien overkomt als 'mierenn**ken' vind ik vreemd, er zijn namelijk ook principes. En ik kan me heel goed voorstellen dat jij in veronderstelling bent dat je twee weken langer moet betalen, en daardoor zelfs dubbel betaald. Het zijn dan ' maar' twee tientjes, maar wel een principe kwestie. En daarnaast zijn dat wel tien biertjes, dus het is wel degelijk zonde van het geld...

De reden dat er een achterstand is is een geldige reden om de opzegging later te verwerken... met terugwerkende kracht. Personeel kan je nou eenmaal niet altijd uit je mouw toveren, maar ze zien de dagtekening van jou brief. Dus zou logische gezien deze alsnog, al is het zes maanden later, verwerkt moeten worden met als datum de datum van dagtekening.

Waar ik een beetje van opkijk is de vreemde formulering van de algemene voorwaarden. Die zijn simpelweg verre van waterdicht. Het klopt dat het voor een bedrijf lastig is om halve betalingstermijnen te berekenen. Daarom is de opzegtermijn over het algemeen ook ' een X aantal betalingstermijnen'. Met de huidige constructie van voorwaarden hebben ze dat niet op die manier afgedicht. En daar kan je een flinke klacht van maken, eventueel via een consumentenbond o.i.d. Die zullen per direct zien dat het niet klopt, en dan is Tele2 ook zo om!

Verwijderd

Hallo oma :w

Ben benieuwd hoe bovenstaande afgelopen is. Loop namelijk zelf tegen hetzelfde aan:

27 maart (vrijdag, 17:58) gebeld om op te zeggen, maar de dame van de helpdesk kon me niet doorverbinden naar de benodigde afdeling (die zou om 18:00 uur sluiten). maandag daarop teruggebeld: bleek dat ze alleen maar door wilden verbinden met een andere afdeling om mij proberen te behouden als klant met een neiwue aanbieding, toen ik vertelde dat ik al een nieuw abonnement had (glasvezel), werd mij de benodigde informatie per mail opgestuurd om schriftelijk af te melden. Dag erna (31 maart) de boel opgestuurd. Krijg ik vandaag een telefoontje, dat mijn abonnement per 3 juni opgezegd is. Op mijn vraag waarom dat zo lang nog gaat duren antwoordden ze: je brief is de 7e binnengekomen, je facturen lopen vanaf de 3e van de maand, dus 3 mei gaat je opzegging in, met een maand opzegtermijn wordt dit dus 3 juni...
Lijkt me niet helemaal fair, maar wat kan ik eraan doen?

Verwijderd

Topicstarter
Heb je de brief aangetekend verstuurd?

Ik had telefonisch opgezegd en daar waren logs van. In principe zouden ze nu de 7e aan moeten houden voor je lijkt me, en dan wel 7 mei.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2009 16:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 16:17:
Heb je de brief aangetekend verstuurd?

Ik had telefonisch opgezegd en daar waren logs van. In principe zouden ze nu de 7e aan moeten houden voor je lijkt me, en dan wel 7 mei.
Nee, niet aangetekend, maar inmiddels is er natuurlijk genoeg bewijs dat de brief 7 april ontvangen is. Heb net maar via hun website een klacht ingediend en ze gewezen op hun eigen voorwaarden, waarin bij het opzeggen nergens gesproken wordt over een factuur-datum...
Het gaat me op zich niet om het geld, maar het principe: dit lijkt echt helemaal nergens op, zeker als je op hun website dit leest:
Tele2 vindt het jammer dat u overweegt bij ons weg te gaan.
Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, vragen wij u alvast uw persoonlijke gegevens bij de hand te houden. U kunt deze vinden op Mijn Tele2 (gegevens voor het overstappen). Hier kunt u gegevens vinden met betrekking tot uw abonnement zoals contractsduur, -voorwaarden en opzegtermijn.

U kunt uw abonnement telefonisch opzeggen. Neem hiervoor contact op met de Klantenservice op telefoonnummer 0900 - 241 1602 (lokaal tarief).

Bij overlijden of emigratie naar het buitenland, kan er ook schriftelijk worden opgezegd. Stuur een brief met de benodigde documentatie en de volledige klantgegevens naar:

Tele2 Klantenservice, Postbus 70041, 9704 AA Groningen, o.v.v. Opzeggen abonnement.
Het is helaas niet mogelijk om per e-mail op te zeggen.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
je kan toch telefonisch opzeggen?
ze vragen je enkel om het ook schriftelijk te bevestigen.

anders kan ik telefonisch ook de lijn van mijn buurman gaan opzeggen.
en dan gaat die nadien bij zijn provider klagen dat die onterecht is afgesloten.

Met een brief is er altijd bewijs, en als er dan zo een kwestie voorkomt van 'laten we even de buurman kloten', staat de provider sterk: 'kijk, wij hebben een blad papier met jouw gegeven en handtekening op met de vraag af te sluiten'
en jij als klant staat ook sterk: 'toen is die brief verstuurd met de vraag' of 'dat is niet mijn geschrift/handtekening, mag ik een copy zodat ik naar de politie kan stappen wegens valsheid in geschriften door onbekenden, en sluiten jullie mij dan terug aan?'
(dat laatste heb ik ongeveer gehad met een elektriciteitsleverancier die me 2,5 jaar na verkoop van een woning even een rekening ging sturen van de periode tussen verkoop en opsturen rekening - ik zou zogezegd een aansluiting bij hen gevraagd hebben en opgezegd hebben, ook klacht neergediend bij polite tegen firma en tegen onbekenden en nooit nog iets gehoord)

En ja het enige bewijsbare dat langs beide zijden bruikbaar is voor opzeg is een aangetekende brief of een fax, omdat daarmee zowel verzender als ontvanger eenduidig kunnen aangeduid worden.
(voor aansluiting hebben ze een bandopname en sturen ze je een contract toe dat je ondertekend terug moet sturen, voor afsluiting kan je telefonisch bellen en dat vragen, maar ga je het ook schriftelijk moeten bevestigen)
Anders zou het leuk worden om buren-ruzie's en familie-vete's enzo uit te vechten.

Dus volgende keer: aangetekend zodat die de volgende dag al bij hen is, en ook in die brief dat vermelden.
"ik zou mijn connectie op het einde van mijn volgende factuur-maand - die start op .X. - opzeggen vanaf X+maand"
en aangetekend heb je dan bewijs dat jij hen tijdig op de hoogte bracht (aangetekend = datum van verzending, en niet van ontvangst) - dat zij het dan te traag verwerken, intern doorspelen of traag aangeleverd krijgen van de post is hun probleem.

trouwens opzeg is steeds: te doen voor de laatste maand/termijn.
(werken zij bv met jaarcontracten die jaarlijks vernieuwd worden ipv maandelijks, dan moet je dat opzeggen 1 maand voor de vernieuwing van dat contract, met maandelijkse vernieuwingen moet je dat dus opzeggen voordat je laatste maand ingaat, en dan gebeurd de opzeg op het einde van die termijn. - veel isp's werken met een 'eerste jaar geen opzeg, vanaf dan elke maand opzegbaar'-principe)

Verwijderd

Nee, telefonisch opzeggen ging niet, het moest schriftelijk. Dat het aangekomen is, daar heb ik inmiddels bewijs van (hoewel het inderdaad dom was niet de boel aangetekend te versturen...). Nadat ik net door de helpdesk gebeld ben met de mededeling dat ze toch echt niets kunnen veranderen, heb ik de algemen voorwarden er nog eens bijgepakt en zag tot mijn schrik dat er wel (onduidelijk) gesproken werd over eerstvolgende factuurdatum. Echter....mijn contract heb ik in mei 2006 afgesloten en ik neem dus aan dat de algemene voorwaarden van februari 2006 dan gelden: hierin wordt niet gesproken over de factuurdatum,m aar enkel over een maand opzegtermijn. Weet iemand misschien welke algemen voorwaarden nu van toepassing zijn: de nieuwste of de algemene voorwaarden ten tijde van ingaan van het contract?

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-11 14:53
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 22:16:
Weet iemand misschien welke algemen voorwaarden nu van toepassing zijn: de nieuwste of de algemene voorwaarden ten tijde van ingaan van het contract?
Als ik ( met ervaringen uit het verleden in m'n achterhoofd ) hier een antwoord op mag geven:
De algemene voorwaarden van dit moment gelden. En wel hierom:
Je gaat een contract aan op moment 0.
Op moment 1 wordt de algemene voorwaarden gewijzigd.
Op moment 2 wil jij opzeggen.

Indien de algemene voorwaarden en de wijzigingen daarop duidelijk zijn gecommuniceerd ( vage term maar het plaatsen van een bericht op de website van de provider volstaat hierin ), zijn de nieuwe voorwaarden van kracht. Je kunt hier als consument tijdens een bepaalde periode ( dacht dat het 3 weken was ) bezwaar tegen maken waardoor je kosteloos kan opzeggen. De provider veranderd immers op dat moment de voorwaarden. Mocht je na die periode geen bezwaar/opzegging kenbaar hebben gemaakt, gaat je contract verder onder de nieuwe, veranderde, voorwaarden.

Verwijderd

Dat laatste is dus niet waar: algemene voorwaarden mogen nooit eenzijdig worden aangepast, zonder de contractant op de hoogte te stellen. Het simpelweg aanpassen op een website is in dat geval niet voldoende, zie hier onder 'Contract eenzijdig anapassen mag niet zomaar'.

En om terug te komen op het feit dat je zelf op moet letten dat je ruim een maand vantevoren je contract op moet zeggen: ik wist het moment van opzeggen nog niet, omdat ik eerst zeker wilde weten dat de numemrportering goed gegaan was (waar Tele2 me ook NOOIT van op de hoogte gesteld heeft...).

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-11 14:53
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 08:02:
Dat laatste is dus niet waar: algemene voorwaarden mogen nooit eenzijdig worden aangepast, zonder de contractant op de hoogte te stellen. Het simpelweg aanpassen op een website is in dat geval niet voldoende, zie hier onder 'Contract eenzijdig anapassen mag niet zomaar'.
I stand corrected.
*weer wat geleerd heeft*

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 08:02:

En om terug te komen op het feit dat je zelf op moet letten dat je ruim een maand vantevoren je contract op moet zeggen: ik wist het moment van opzeggen nog niet, omdat ik eerst zeker wilde weten dat de numemrportering goed gegaan was (waar Tele2 me ook NOOIT van op de hoogte gesteld heeft...).
klopt, destijds bij mijn i-mode abbonement van KPN hadden ze dit op de factuur gemeld (zinnetje onderaan)
dat schijnt de meest gebruikte vorm te zijn, aangezien het bedrijf dit weer een mailing scheelt.
dit was voor mij wel erg fijn, want ik had een 2 jarig abbo afgesloten, maar dat imode beviel voor geen meter.
ik wist dan ook niet hoe snel ik die zooi op moest zeggen (toestel heb ik bij de weg nog :P )

maar het kan ook zomaar zijn dat de voorwaarden waar jij destijd voor heb getekend nog gewoon onvermindert van kracht zijn voor jou als abbonee, en dat het alleen geldt voor nieuwe abbonee's
(volgens mij doet t-mobile daar nogal aan.)

Verwijderd

Ben net gebeld door Tele2, ze gaan de laatste maand crediteren. Uiteindelijk betaal ik dus tot 3 mei: netjes opgelost.
Wat wel vreemd is op hun website: als je naar www.tele2.nl gaat en klikt direct op algemene voorwaarden (onderaan), dan staan de algemen voorwaarden van februari 2006 erbij. Klik je echter op deze voorwaarden terwijl je ingelogd bent in 'Mijn Tele2', dan zijn deze voorwaarden nergens meer te vinden.
Pagina: 1