Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[mailclient] Thunderbird update installatie mislukt steeds

Pagina: 1
Acties:

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Inleiding probleem
Ik heb sinds een paar dagen een probleempje met de mailclient Thunderbird. Sinds de laatste update die werd doorgevoerd mislukt steeds de update installatie. Zie screens:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5uMoSG0Q8HT2vYBz76sbRYPp/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Yb6d3glk4U36pEFbdPpcg8eY/thumb.jpg

En deze cyclus herhaald zijn continue, behalve als ik bij Taakbeheer => Processen => Thunderbird uitschakel stopt dit proces. Ik heb voorheen nog nooit problemen gehad met Thunderbird updates.

Het probleem
Behalve dat het zeer irritant is dat het proces zich steeds herhaald, kan ik überhaupt niet Thunderbird openen om mijn mails te checken.

Wat ik heb geprobeerd
- Proces handmatig beëindigen met Taakbeheer en nogmaals Thunderbird opstarten.
Werkt niet want, de update wil zich weer installeren wat niet lukt.

- Pc herstart.
Werkt niet want, de update mislukt nog altijd.

- Thunderbird opnieuw gedownload om te kijken of er een "herstel" mode is. Mode is niet aanwezig.

Nu kan ik wel gewoon Thunderbird erafhalen (met configuratiescherm => software => Thunderbird verwijderen), maar ik weet niet of mijn mails dan ook verloren gaan. Ik kan dus nu Thunderbird niet opstarten door de mails te importeren ofzo en ergens op te slaan.

Waar kan ik een map met mijn mailberichten vinden (zodat ik ze kan kopieren naar een plek wat makkelijker vindbaar is)? Of is nog een andere betere oplossing?

Edit 09-05-2008:
Probleem is opgelost zie: Regeneration in "[mailclient] Thunderbird update installa..." :)

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 09-05-2008 21:27 ]

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-11 17:02

CoronelHimself

Division Brabant

Voor de backup kun je Mozbackup gebruiken. Ik ben bang dat je zelf handmatig die update, zal moeten installeren of zelfs helemaal opnieuw. In iedere geval eerst back-uppen.

Steam - PTR83

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Wat je kan doen is de TB profile map backuppen bijvoorbeeld

C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Thunderbird\Profiles

- Dan TB uninstallen/ verwijderen
- TB opnieuw installeren
- Na install , profile map terug zetten
- TB opstarten

In principe werkt MOZBackup wel maar het is een keer fout gegaan bij mij, kopieeren en terug plaatsen werkt ltijd.

P.S Bij mij hangt de laaste versie van TB bij de eerste keer opstarten bij het checken van de Lightning plugin maar als ik op cancel druk gaat ie weer verder en heb ik geen last meer van. Ik heb sowieso een mirror van mijn TB profile op een andere schijf voor de zekerheid.

[ Voor 26% gewijzigd door Badtothebone op 08-05-2008 19:56 ]

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Je Thunderbird profiel staat normaalgesproken hier (Windows):

code:
1
<user profile>\Local Settings\Application Data\Thunderbird

In de map profiles kan je je profiel(en) terugvinden waaronder ook je maildata staat.

If I can't fix it, it ain't broken.

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Misschien ook gelijk een idee om over te stappen naar de portable versie. Het is dan maar 1 folder, dus makkelijk, te kopiëren/backupen naar een andere computer/usb-stick/etc. Gaat heel makkelijk met je profiel verplaatsen.

http://portableapps.com/n...derbird_portable_2.0.0.14

[ Voor 26% gewijzigd door tHe_BiNk op 08-05-2008 20:02 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• Regeneration
  • Niet online
Bedankt voor alle tips allemaal.
Badtothebone schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 19:53:
Wat je kan doen is de TB profile map backuppen bijvoorbeeld

C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Thunderbird\Profiles
Borizz schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 19:54:
Je Thunderbird profiel staat normaalgesproken hier (Windows):

code:
1
<user profile>\Local Settings\Application Data\Thunderbird

In de map profiles kan je je profiel(en) terugvinden waaronder ook je maildata staat.
Ja, heb de map gevonden. Bij mij: <harde schijf>\Documents and Settings\<user name>\Application Data\Thunderbird\Profiles Ik zie nu dat de map iets minder dan 1MB groot is. Zitten hier al mijn mails in?
Er zit in de profiles map een map met "mpglh6xh.default" en daarin zitten dan weer twee bestanden: "XPC.mfl" en "XUL.mfl".

Goed. Ik hem geprobeert Thunderbird opnieuw te installeren na een uninstall. Krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cI6HU73lsT2CDqf046Kkip5y/thumb.jpg
Kijk ik in de map van <harde schijf>/Program Files/Mozilla Thunderbird zie ik een dll bestand: mozMapi32.dll Lijkt me dat ik dit bestand kan verwijderen en dan werkt kan ik wel opnieuw installeren, wat blijkt ik kan het bestand niet verwijderen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8WxXn7qnNlXed0qpiPNu7D1W/thumb.jpg

Ik heb nog wat in de search gevonden, hier zal ik nog even naar kijken.

[ Voor 37% gewijzigd door Regeneration op 08-05-2008 23:13 ]

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:24
Nee, je profiel straat over het algemeen hier:

C:\Documents and Settins\(jouw gebruikersnaam)\Application Data\Thunderbird\Profiles\(unieknummer).default\

En dus niet in de map Local Settings!

Makkelijk is:
Start --> uitvoeren en typ in: "%userprofile%\Application Data\" en kopieer het mapje "Thunderbird"
Hier zit al je mail en adresboeken in.

mozMapi32.dll probleem:
Misschien kun je in veilige modus opstarten en dan een de-installatie uitvoeren van Thunderbird?
Je komt in veilige modus door je PC opnieuw op te starten en steeds op F8 te rammen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Flappie op 08-05-2008 22:59 ]

• Regeneration
  • Niet online
Flappie schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 22:56:

C:\Documents and Settins\(jouw gebruikersnaam)\Application Data\Thunderbird\Profiles\(unieknummer).default\

En dus niet in de map Local Settings!

Makkelijk is:
Start --> uitvoeren en typ in: "%userprofile%\Application Data\" en kopieer het mapje "Thunderbird"
Hier zit al je mail en adresboeken in.
Hier in de Application data map zit inderdaad ook een Thunderbird mapje. Bedankt voor de opmerking.
mozMapi32.dll probleem:
Misschien kun je in veilige modus opstarten en dan een de-installatie uitvoeren van Thunderbird?
Je komt in veilige modus door je PC opnieuw op te starten en steeds op F8 te rammen :)
Zal ik eens proberen.

[ Voor 193% gewijzigd door Regeneration op 08-05-2008 23:17 ]

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Flappie schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 22:56:

Ik zie het nu ook ja had niet verder gekeken dan application data in local settings!

If I can't fix it, it ain't broken.

• Regeneration
  • Niet online
Uiteindelijk is het probleem opgelost en is "alles in Thunderbird nog intact". :)

Gisteren nog geprobeerd na een restart nogmaals nogmaals geprobeerd om mozMapi32.dll te verwijderen, wat niet lukte. Vandaag voordat ik nieuwe mogelijke oplossingen ging proberen wilde ik nog eens proberen om de mozMapi32.dll bestand te verwijderen. Tot mijn grote verbazing heb ik die kunnen verwijderen zonder problemen. Ik heb daarna met hoge verwachtingen Thunderbird install setup opgestart en Thunderbird werd zonder problemen geïnstalleerd. :) Thunderbird opgestart en alles lijkt dus intact te zijn, adresse en mails enz. alles staat er nog. Geen problemen gehad met een update, maar die kreeg ik ook niet (omdat die waarschijnlijk ook gelijk in de laatste versie die ik heb gedownload zit). Testmailtje gestuurd (naar mezelf) voor de zekerheid en het werkte. Hierbij lijkt mijn probleem (in ieder geval op het moment) dus opgelost. Bedankt voor jullie hulp. :)

• DrMarshall
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-01-2022
Het verwijderen van mozMapi32.dll lukt bij mij alleen na opstarten in veilige modus.

[ Voor 72% gewijzigd door DrMarshall op 24-07-2008 19:49 ]

Verwijderd

gewoon even QuickCam uitschakelen in Windows taakbeheer
ctrl - alt - delete
onder processen QuickCam blauw maken en proces beëindigen

en opnieuw installatie starten van Thunderbird
wat??????? zul je denken probeer maar het zal wel helpen
groetjes
_/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2008 15:25 ]

Pagina: 1