Muis schiet weg, en klikt automatisch

Pagina: 1
Acties:

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Mijn vader had laatst zo'n goedkope toetsenbord/muisset (Microsoft wireless optical mouse 2000 muis) gekocht omdat de oude set was overleden. Muis bleef vaak hangen, en toetsenbord was gewoon niet fijn. Nu heb ik de hele set geinstalleerd...toetsenbord werkt gewoon prima alleen de muis schiet de hele tijd weg naar de onderkant van het beeldscherm. Vaak wordt dan ook nog automatisch de rechtermuisknop geklikt lijkt het wel. Dit probleem doet zich op willekeurige tijdstippen voor tot nu toe.

Volgens het muisprogramma is de ontvangst 100% (klopt ook wel, ontvanger ligt 30 cm van de muis) en ook de batterijen zijn nog helemaal goed. Verder heb ik op internet niet zo snel een bekend probleem kunnen vinden met deze muis.

Ik vind het zelf nogal raar dat er opeens 2 muizen/toetsenborden zijn die niet lekker reageren. dit was voorheen op de oude computer die op die plek stond (Eveneens met draadloze TB/muis set) helemaal niet het geval. Is dit nu dus gewoon een kwestie van terugbrengen of zou er nog wat anders kunnen zijn? (Er zijn geen nieuwe wireless apparaten bijgekomen op een afstandsbediening na dan, maar dit is gewoon infrarood)

Macbook Pro, 640 WD extern

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:34

Sebazzz

3dp

Werkt het op een andere computer wel goed? Werkt het goed op een Ubuntu Live CD?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Muismat? Volgens mij ligt het of aan de ondergrond, of aan de hoeken van onderkant van de muis waar de optische laser uitkomt.

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Nog vergeten te melden: Muismat, en andere ondegronden heb ik al geprobeerd. Daar lag het iig niet aan. We hebben ook een bureau dat eigenlijk al als muismat werkt door de afwerking.

Andere computer zal ik vanavond nog wel eens proberen. Nog helemaal niet aan gedacht eigenlijk :X ....stom

Macbook Pro, 640 WD extern

Verwijderd

Heb ik ook wel eens last van met de laptop en de oude muis van mijn ouders had er ook wel eens last van. Het is vrij irritant want als je de muis beweegd klikt die alles aan op wat er te klikken valt en schiet heen en weer op het beeldscherm. Oplossing is een nieuwe muis toen was het probleem over.
En de laptop heeft hier maar heel weinig last van, soms 1 keer per maand meer niet en uitschakelen en weer aanzetten en het is weer over. :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik moest meteen aan dit topic denken:

[XP] Computer wordt van buitenaf bestuurd
Na het opstarten beweegt de computer zelf de muis over het scherm en klikt allerlei programma's aan en open.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Waar ik met een draadloos setje nog wel eens tegenaan ben gelopen is dat je soms beter de ontvanger NIET dichtbij kan hebben. Probeer 'm eens ruim een meter verder neer te leggen, bij mij hielp dat enorm, hoewel ik toe moet geven dat dat een goedkoop Medion setje was.
Pagina: 1