Toon posts:

PC met RGB naar HDTV, groot probleem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu al gedurende een maand mijn pc (aldi pc) verbonden met mijn receiver (onkyo) via RGB en vandaaruit verbonden met mijn HD beamer. Alles werkte perfect tot ik gisteren mijn videokaart drivers wou vernieuwen (geforce 8600 GS). Als ik nu mijn pc opstart krijg ik mijn boot screens nog te zien (of wanneer ik de pc in veilige modus opstart lukt het ook) maar vanaf het moment dat ik "normaal" in windows zit komt er "resolution error" te staan op de receiver.
Heb al geprobeerd met een aparte monitor om mijn resolutie te wijzigen (had ergens anders gelezen dat deze op 640 x 480 moest staan) maar de laagste resolutie die mogelijk is, is 800x600 en op eender welke andere resolutie krijg ik geen beeld meer.... :(

Heb echt geen enkel idee meer hoe ik het moet oplossen, zit een beetje met de handen in mijn haar, en zou liever op het toetsenbord zitten met een oplossing...

Hopelijk kan iemand me verder helpen

Verwijderd

Probeer ook eens de refresh rate aan te passen. Misschien moet ie wel op 60Hz.

Verwijderd

Topicstarter
Ook dit geprobeerd en geen enkele positieve reactie... is er een mogelijkheid om mijn driver versie terug naar een vorige versie te brengen? (heb reeds met systeemherstel geprobeerd maar dit lukte niet)

Verwijderd

De huidige deïnstalleren, een oudere versie downloaden en die installeren.

Verwijderd

Er is ook een functie die Roll Back Driver heet, als je in Device Manager bij je Display Adapter dubbelklikt, het tabblad drivers opent, staat hij ertussen. Deze kun je ook nog proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Kan het morgen wel eens proberen bedankt voor de tip! Ben je zeker dat die optie ook werkt met windows vista?

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 18:04:
Heb al geprobeerd met een aparte monitor om mijn resolutie te wijzigen (had ergens anders gelezen dat deze op 640 x 480 moest staan) maar de laagste resolutie die mogelijk is, is 800x600 en op eender welke andere resolutie krijg ik geen beeld meer.... :(
Kijk eens bij de geavanceerde instellingen van je videokaart onder het tabblad 'Adapter' naar de knop 'List All Modes...'.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Pagina: 1