[SVN]revisies weggooien

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:55
Hallo,

ik heb bij het commiten van mijn code met subclipse een verbindingsprobleem gehad. Op de een of andere manier zijn delen code wel geschreven en andere niet. Ik heb vooral wat packages zitten refactoren. Momenteel staan er op de laatste revisie van svn een aantal packages dus niet.

Het simpelste zou zijn om de laatste revisie gewoon weg te gooien. Is dit op de een of andere manier mogelijk? Ik kan wel de voorlaatste revisie uitchecken, maar ik kan die dan niet meer commiten omdat die versie ouder is...

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het makkelijkste, maar niet het mooiste is: ga naar een revision die nog OK was, kopieer al de bestanden, zonder de .svn dirs, naar een andere directory. Doe een svn update en verplaats de bestanden weer in de working directory, svn denkt dat je de bestanden hebt aangepast en je kan deze committen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenthumb1982
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 23:04
Je kunt toch een revert naar een eerdere revisie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Allereerst: hoe doe je dit? :? Subversion is volledig atomair transactioneel (all-or-nothing) opgezet, dus een halve commit kan stomweg niet, dan failt ie vanzelf en doet ie een volledige rollback.

Afgezien daarvan is het antwoord simpelweg nee. Subversion is ook opgezet als een systeem dat niets kwijt mag of zelfs kan raken: eens in de repository is altijd in de repository. Dit is met name irritant als je zoals ik al heb meegemaakt mensen hebt die per ongeluk een MPEG van 500MB committen, waardoor je repository dus tot in het einde der dagen zo lomp groot is omdat die file altijd terug te halen blijft. Omdat ik niet de enige was hiermee zijn er op de Tigris site wel manuals over hoe je een revisie kunt schrappen, maar dan heb je het dus over raw output van de repository dumpen met svnadmin, handmatig de foute data eruittiefen, en dan raw terugstoppen. Niet iets wat je voor de lol even doet.

In jouw geval zou ik gewoon de veruit simpelste en snelste oplossing doen: reverten naar de last valid en deze committen met als comment "Revert to last stable because of corrupted commit". Heb je netjes bedocumenteerd waarom je revert en vlak daarvoor 1 rotte revision. Boeie, rotte revisions ga je nog wel vaker krijgen.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

(jarig!)
Ik kan wel de voorlaatste revisie uitchecken, maar ik kan die dan niet meer commiten omdat die versie ouder is...
Denk je dit of heb je dit echt getest? Hier is het echt geen probleem om van 1 file, of van het gehele project, een oudere revisie te pakken en die vervolgens te committen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:31

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

curry684 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 00:27:
Dit is met name irritant als je zoals ik al heb meegemaakt mensen hebt die per ongeluk een MPEG van 500MB committen, waardoor je repository dus tot in het einde der dagen zo lomp groot is omdat die file altijd terug te halen blijft.
Hoe vaak moet ik daar nou nog sorry voor zeggen? :+

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

MueR schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:02:
[...]

Hoe vaak moet ik daar nou nog sorry voor zeggen? :+
Zo vaak als er topics over verschijnen waar het een relevante anekdote bij is? :*

Professionele website nodig?

Pagina: 1