Remote nieuwe WAN IP kunnen achterhalen.

Pagina: 1
Acties:
  • 775 views

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-02 16:28
Hoi,

Ik heb de volgende uitdaging.
Ik heb thuis kabel internet en telefonie van casema.
Nu komt het regelmatig voor dat de stroom wegvalt, doordat mijn modem word herstart veranderd mijn WAN IP adres.

Omdat ik regelmatig vanaf mijn werk naar mijn eigen servertje grijp voor wat documenten en/of tools is het weten van mijn IP adres noodzakelijk. Wanneer mijn modem een nieuw IP adres heeft gehad kan ik er dus niet meer bij.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb al oplossingen gezien met een modem maar dan pakt mijn computer alle binnenkomende gesprekken op en dat is ook niet de bedoeling. Ik heb wel eens gehoord dat er programma's zijn die je nieuwe IP adres melden bij een service oid.

Kan iemand mij aub helpen?

Groet,

Thomas

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:12
ChrisVrolijk schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:52:

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb al oplossingen gezien met een modem maar dan pakt mijn computer alle binnenkomende gesprekken op en dat is ook niet de bedoeling. Ik heb wel eens gehoord dat er programma's zijn die je nieuwe IP adres melden bij een service oid.
Die service heet DyDNS. Als je hierop een Google search geeft vind je al nodige informatie !

No offens --> Groeten op een eind van een post hoeft niet ;-)

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:08
Ik weet niet hoe vaak bij jouw de stroom uitvalt? Maar hier niet zo vaak ;)
Je moet inderdaad een service als DynDNS gaan gebruiken.
Maar goed, als de stroom uitvalt, is je server waarschijnlijk ook uit dus heb je niks aan je nieuwe WAN ip.

Misschien een UPS dan maar?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Flappie schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:59:
Ik weet niet hoe vaak bij jouw de stroom uitvalt? Maar hier niet zo vaak ;)
Je moet inderdaad een service als DynDNS gaan gebruiken.
Maar goed, als de stroom uitvalt, is je server waarschijnlijk ook uit dus heb je niks aan je nieuwe WAN ip.

Misschien een UPS dan maar?
Hoezoe heb je er dan niks aan? Als je instelt dat je server gewoon herstart wanneer de stroom erop gaat (in het bios in te stellen). Dan ben je snel weer online.

• ChrisVrolijk
Bedankt voor de tip.

Ik heb mijn BIOS ingesteld dat de machine weer start. Dus dat zou goed moeten gaan.
Ik heb wel zitten denken aan een UPS maar ik moet nog uitzoeken hoe en/of wat. Ik maak gebruik van ESX dus ik zoek een UPS die zodra de stroom wegvalt het signaal geeft aan de machines dat ze down gaan. Maar die vraag hoort in een andere groep ;)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik weet niet hoe het met casema zit, maar bij @home is het ip wel dynamisch, maar heeft iedereen een vast domein naam. Iets als CCxxxxx.stad.provincie.home.nl. Die kun je vervolgens gewoon gebruiken om te verbinden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:18
ik heb het niet zo op dyndns, dus ik gebruik altijd no-ip, heb ik ook netjes geconfigged in mijn wrt54gl, die doet de update van het ip in no-ip (tomato firmware)

• HyperBart
NL_NaToR schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:55:
[...]
No offens --> Groeten op een eind van een post hoeft niet ;-)
Met ^^

Wederom, ook no offense: we zijn hier op GoT een leuk boeltje tweakers, en bijzonder hulpvaardig, een topicje zien we vrij snel, en als we het kunnen, dan helpen we.

Curse tekens moet je dus niet in de titel zetten ;), tis maar een hulpje, anders zegt een modje het mss bij de vlg keer...

EDIT: en dat had dus bij de edit van de vorige moeten staan... |:(

[ Voor 7% gewijzigd door HyperBart op 08-05-2008 21:13 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb ook Casema maar zolang ik mij modem niet minstens een dag uit laat staan krijg ik steeds hetzelfde IP adres toegewezen. Vreemd dat TS bij een stroomuitval gelijk een andere krijgt.

• ChrisVrolijk
Wat is het verschil met DynDns, zover ik kan zien ziet het er hetzelfde uit?

• HyperBart
ChrisVrolijk schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 23:23:
Wat is het verschil met DynDns, zover ik kan zien ziet het er hetzelfde uit?
DynDNS smaakt wat meer naar aardbei, terwijl no-ip wat meer naar framboos smaakt.
Serieus nu dus, moet je zelf kiezen, ik gebruik ze sinds net alletwee, kan twee dynamic DNS services updaten, dus nu heb ik dyndns.org en no-ip.org

En verder: misschien moet je toch maar eens kijken hoe het komt dat elektriciteit er uit knikkert ?....

[ Voor 11% gewijzigd door HyperBart op 09-05-2008 00:53 ]

• Pruts0r
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-05-2025
Wolly schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 21:19:
Ik heb ook Casema maar zolang ik mij modem niet minstens een dag uit laat staan krijg ik steeds hetzelfde IP adres toegewezen. Vreemd dat TS bij een stroomuitval gelijk een andere krijgt.
Hetzelfde hier, Casema geeft mij een IP adres met een lease time van tenminste 24 uur. Als ik verbonden blijf met maximale tussenpozen van 23:59 heb ik dus in feite een statisch IP.

Misschien kun je nog wat nuttige informatie uit de logs van het Casema modem halen, het ip daarvan is standaard 192.168.100.1

• ChrisVrolijk
hahahaha.. het feit dat de energie eruit knikkert ligt niet bij mij thuis maar komt van buitenaf. Er word bij ons in de buurt heel veel bijgebouwd dus als een onbehouwen aannemer zijn schep in de grond steekt kan het mis gaan... helaas maar waar.
HyperBart schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 00:52:
[...]

DynDNS smaakt wat meer naar aardbei, terwijl no-ip wat meer naar framboos smaakt.
Serieus nu dus, moet je zelf kiezen, ik gebruik ze sinds net alletwee, kan twee dynamic DNS services updaten, dus nu heb ik dyndns.org en no-ip.org

En verder: misschien moet je toch maar eens kijken hoe het komt dat elektriciteit er uit knikkert ?....

• laurxp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-03 07:46
Indien je geen DynDNS service wilt gebruiken kan je ook op www.watismijnip.nl kijken wat je hostname is, v.z.v.i.w verandert die namelijk niet.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

DynDNS en andere type diensten dus. Met een beetje zoeken en/of googlen was je daar zelf ook wel achter gekomen he ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.