Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C#] Opmaak RTF veld

Pagina: 1
Acties:

• Keess
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:08
Goedemiddag,

ik zit met het volgende probleem:

Ik moet een overzicht printen van verschillende artikelen met aantal, prijs, etc. In het begin dacht ik, oh dat kan makkelijk in HTML, dus ik een mooi layoutje gemaakt en alles netjes geordend maar nu moest ik dit dus printen, toen zat ik met het probleem dat ik de pagina laadde in een webbrowser control dat er bij het printen die lelijke standaard header en footer bij komen te staan. Dit kan dan wel weer weggelaten worden maar dan moet in het register van de client gebeuren, en ook heb ik niet de volledige controle over paginanummers etc.

Nu dacht ik dat het slimmer was om dit in een richtextbox te doen, zo kan ik alles ook overzichtelijk weergeven met tabellen (dacht ik), maar wanneer ik een tabel vanuit word, of wordpad plak/of vanuit de bron in het richttextbox control dan komt de tabel er netjes in te staan maar wanneer de tekst groter is als de cel gaat de tekst er buiten zitten:

Afbeeldingslocatie: http://xenom.nl/rtf1.jpg

Het is dus de bedoeling dat er overzicht onstaat wat is weergegeven in tabellen met pagina nummering en elke pagina heeft zijn eigen header en footer, bedrijfnaam, datum etc.
De header, footer en content scheiden is mij al gelukt, ook de manier waarop pagina's bepaald worden werkt goed, zit alleen nog met het tabel probleem.

Ik ben al anderhalve dag aan het proberen heb andere "rtf readers" geprobeerd maar niets wat dit behandeld.

Heeft iemand misschien een idee? Of een idee om dit rapport anders te printen dan met behulp van een richtextbox?

Bij voorbaat veel dank,

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Er zijn van allerlei mogenlijkheden. Je bent gewoon op zoek naar een goede reporting tool. Met visual studio word volgens mij een beperkte versie van crystal reports meegeleverd, dat is een voorbeeld van beschikbare tools

[ Voor 42% gewijzigd door Woy op 08-05-2008 15:41 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Keess
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:08
Juist ja. Ben ik al eens iets van tegengekomen, ik ga er eens naar kijken.