• hugoarts
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-01 21:43
Beste tweaker,

ik heb van een tweaker een Diamond V550 kunnen kopen. Deze heeft één VGA-uitgang en is aangestuurd door een PCI slot. Ik had al een videokaart waarmee ik mijn eerste twee monitoren mee aanstuurde. Dat is een Asus HD2600 Pro 256MB.

Toen ik de PCI kaart had geïnstalleerd detecteerde windows XP SP2 hem netjes, maar kon geen drivers vinden. Een tijdje zelf gezocht naar drivers voor XP maar die schijnen er niet te zijn. Althans geen één wil bij mij installeren.

Nu heb ik in de BIOS de instelling gewijzigd van de primary graphics adapter. Die stond natuurlijk op PCIe->IGP->PCI, en die heb ik gewijzigd in PCI->IGP->PCIe. Nu start de PC wél op via de monitor die aan de VGA uitgang van de v550 hangt. Dus ik dacht dat is geregeld. Maar dat is het dus niet.

Als ik in de instellingen bij mijn bureaublad kijk, dan geeft ie wat meldingen maar kan ik verder wel mijn resolutie enzo instellen. Hij claimt dat de videokaart niet compatibel is, maar draait er wel op.. Nouja in ieder geval; nu kan ik mijn andere twee monitoren wel zien bij het laatste tabblad, maar ik kan niet instellen dat mijn bureaublad wordt uitgebreid naar die monitoren. Frappant is ook dat als resolutie van die andere twee monitoren op de HD2600 worden weergegeven met resoluties van -1 bij -1 en nog een keer -1 bij -1. De twee beeldschermen worden wel weergegeven in dat rolmenu, maar ik zie ze niet op het scherm waar je normaliter nummer 1 en 2 en de posities t.o.v. elkaar kunt bepalen.

Ik zie door de bomen het bos niet meer eigenlijk. Wat is er aan de hand? Wat moet ik wijzigen?

Verwijderd

Kan je een van de andere schermen instellen als primary monitor? Als dit kan, dan kan je misschien aan de overige instellingen aan.

• hugoarts
Neen, dit wil niet lukken. Ik kan een van de twee andere beeldschermen niet zien in het menu (waar je ook altijd de positie enzo kiest).

Nu heb ik nog een probleem dat eigenlijk alles oplost;

ik heb een vierde monitor erbij kunnen scoren, en nu ben ik op zoek naar het goedkoopste alternatief om vier monitoren in totaal aan mijn pc te kunnen hangen.

ik bezit reeds:

EAH2600PRO (2 uitgangen)
Diamond Viper V550 die half werkt. (1 uitgang)

Is een matrox een goede optie? Gamen hoeft niet per sé te kunnen, wanneer ik vier monitoren heb dan is dat geen must meer voor me.

Ik ben helemaal niet thuis in multiple monitorenwereld, dus wat is een goede optie??

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 16:59

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Ik heb voor op de zaak bij alternate enkele van deze kaartjes besteld: http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=J8PS51

Voor het geld wat die kaartjes kosten zou ik echt niet meer met een oude Viper550 kaart gaan lopen k*tten.

[ Voor 3% gewijzigd door sjunnie op 08-05-2008 21:00 ]

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

• hugoarts
Heej maar daar heb je wel helemaal gelijk in Sjun :) Dat ga ik eens overwegen.

Zou anders dit een optie zijn ? http://www.nowthatsit.nl/?c=222&i=2226
Zo ben ik tevens voorbereid op de komst van nog meer monitoren, en ben ik 59 euro kwijt voor aansturing van 4 uitgangen op een PCI kaart.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een viper 550 koop je niet, die krijg je met geld toe zelfs ....

een v550 is een tnt2 chipset ... check nvidia.com
deze old het goed is http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_71.89.html

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 08-05-2008 21:11 ]

Iperf

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:31

Sick Nick

Drop the top!

Dan zit je weer met een kaart met een extreem oude chipset met waarschijnlijk dezelfde driverproblemen waar je nu mee zit. Ik zou gewoon een redelijk moderne (en goedkope) kaart kopen met 2 aansluitingen. Of was je van plan een video-muur te maken ofzo dat je echt zoveel schermen wilt aansluiten?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik gebruik nog ouwe matrox kaartjes op werk, zowat 10 jaar oud retegoed (non 3d, geen spelletjes op werk he )

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 08-05-2008 21:13 ]

Iperf

• hugoarts
Ja eigenlijk is t wel dikke onzin idd Sick Nick. Voor 30 euro kan ik klaar zijn met 4 beeldschermen, dat is eigenlijk al een dikke overkill moet ik toegeven. Om nu de mogelijkheid voor 6 te willen hebben slaat nergens meer op nu ik er bij nadenk.

Ergens nog goedkopere adresjes voor een PCI graka met dualhead? Quadhead mag ook, maar dat hoeft dan weer niet.
De meeste winkels verkopen geen PCI meer volgens mij, dus graag een tipje van iemand die er toevallig eentje weet die retegoedkoop/tweedehands is. :)

Bedankt voor het meedenken alvast jongens! Superfijn :)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Even ten overvloede: mocht je op Vista willen overgaan, dat kan je rustig vergeten he. Behalve dat er geen drivers zijn, kanVista enkel 2 kaarten aansturen van hetzelfde merk.

• hugoarts
Geen zorgen Sjah; ik ga liever dood dan aan de Vista ;)

• hugoarts
Dank voor alle goedbedoelde zorgen en suggesties in dit topic. Heb zojuist besteld wat Sjun voorstelde. Dan maar geen 6-monitor setup in de toekomst (of nóg eentje bestellen :P).

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Het hangt natuurlijk nogal af van je moederbord, als je meerdere pci express sloten hebt is het best eenvoudig om er een paar flinke videokaarten in te zetten. Als je beperkt bent tot 1 pci express kaart dan zal je moeten kijken of je een Matrox kaartje kan vinden. Een kaart met 3-4 uitgangen of een pci kaartje om als extra kaart te gebruiken (G450 ofzo).

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• hugoarts
Klopt. Beide opties heb k overwogen. Ik wil niet vast zitten voor in de toekomst aan een SLI-bord, PCI zit er altijd wel in. Daarom heb ik gekozen voor een simpel PCI videokaartje met twee uitgangen. Mijn 19" gaming crt sluit ik wel op mijn 'goede' graka aan.

Matrox is geen leuke grap wat centjes betreft. :)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je zou ook die drivers kunne proberen die had voorgesteld (je initiele probleem)

Iperf

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Gewoon een 2e hands kaartje halen dan is het meestal wel redelijk te doen.

Bijvoorbeeld deze: V&A aangeboden: Matrox Quad VGA PCI

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• hugoarts
Die had ik overwogen inderdaad en leek mij een goede optie Wolboy. Maar het is wel zo dat die kaart niet gaat passen in mijn pc waarschijnlijk, daarbij komen nog verzendkosten, en ik heb dus nóg zo'n kabel nodig inclusief verzendkosten, wat mij een totaal kostenplaatje van op zijn allerminst 75 euro op gaat leveren, tegen een kostenplaatje van 38 euro nu voor twee beeldschermen extra.
En zeg nou zelf, wat moet ik met 6 beeldschermen straks :P 4 is al nergens nuttig meer voor ;)
Pagina: 1