Waarom de Doom haat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Naar aanleiding van de comments in nieuws: Id Software kondigt Doom 4 aan wil ik toch even mijn ei kwijt :)

Het valt me op hoeveel mensen Doom 3 afdoen als een spel met slechte gameplay dat volledig rond graphics draait. Mijn Doom 3 ervaring was echter heel anders.

Voor mij was Doom 3 een van de beste horrorervaringen van de afgelopen jaren. Ik speelde het spel in een stikdonkere kamer met goede hoofdtelefoon met geluid volledig open. Rondlopen in het donker met OF je zaklamp OF een wapen vond ik een prachtig (innovatief!) gameplay element, wat deze shooter uniek maakt tegenover andere shooters. Ik schuifelde op mijn gemak door gangetjes, rustig rondkijkend met mijn zaklamp, een strategie bedenkend over hoe ik het best naar het volgende punt zou gaan. Want ok, de spawns zijn scripted, maar zorgden wel voor een groot tactisch aspect: je moest voortdurend je "blinde" hoeken in de gaten houden en verdomd goed naar het geluid luisteren.

Dan lees ik hier de comments in de nieuwsposts in de trend van "benchmarkgames", "afgeleefde spelformule" en "veel te donker, hadden ze in de toekomst geen ductape?".
Bij deze vraag ik me dus af: zijn er eigenlijk nog wel mensen die net zo hard van doom 3 genoten als ik? Mits je het onder de juiste omstandigheden speelt heeft dit spel een veel grotere fear factor dan pakweg FEAR of bioshock :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Iets met hoge bomen, gehyped etc...

Wat iedereen er over zegt, hoe het spel ook is: het is en blijft Doom, dat is voor mij genoeg.

Verder moet je er natuurlijk rekening mee houden dat je 80% van nieuws-reacties met een korrel zout moet nemen. Fanboys, bashers, bijna elk nieuwsitem heeft ze wel :)

[ Voor 38% gewijzigd door SinergyX op 08-05-2008 14:11 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
Boeboe schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:08:
Naar aanleiding van de comments in nieuws: Id Software kondigt Doom 4 aan wil ik toch even mijn ei kwijt :)

Het valt me op hoeveel mensen Doom 3 afdoen als een spel met slechte gameplay dat volledig rond graphics draait. Mijn Doom 3 ervaring was echter heel anders.

Voor mij was Doom 3 een van de beste horrorervaringen van de afgelopen jaren. Ik speelde het spel in een stikdonkere kamer met goede hoofdtelefoon met geluid volledig open. Rondlopen in het donker met OF je zaklamp OF een wapen vond ik een prachtig (innovatief!) gameplay element, wat deze shooter uniek maakt tegenover andere shooters. Ik schuifelde op mijn gemak door gangetjes, rustig rondkijkend met mijn zaklamp, een strategie bedenkend over hoe ik het best naar het volgende punt zou gaan. Want ok, de spawns zijn scripted, maar zorgden wel voor een groot tactisch aspect: je moest voortdurend je "blinde" hoeken in de gaten houden en verdomd goed naar het geluid luisteren.

Dan lees ik hier de comments in de nieuwsposts in de trend van "benchmarkgames", "afgeleefde spelformule" en "veel te donker, hadden ze in de toekomst geen ductape?".
Bij deze vraag ik me dus af: zijn er eigenlijk nog wel mensen die net zo hard van doom 3 genoten als ik? Mits je het onder de juiste omstandigheden speelt heeft dit spel een veel grotere fear factor dan pakweg FEAR of bioshock :)
Er zullen ook veel mensen zijn die games snel willen uitproberen, dus downloaden het, gooien godmode er op en kijken rond hoe het in elkaar steekt. En dan valt (imho) elk spel tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat als je zoekt naar de echte reacties over Doom3 je niet bij dat nieuwsbericht moet gaan kijken maar in het Doom3 topic hier op tweakers. Ik denk dat je in dat topic hele andere reacties tegen komt. Nu een paar jaar later is het maar een slecht spel maar toen was het een ander verhaal.

Ik vond Commander Keen vroeger helemaal super maar nu is het ook geen geweldig spel meer. Neemt niet weg dat ie toen echt zeker wel goed was.

Ik weet zeker dat een aantal mensen die het nu afkraken het toen echt een goed spel vonden.

Verder lopen in mijn mening een boel mensen alleen maar te zeiken. Iets afkraken is meestal makkelijker dan er onderbouwd positief over zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 08-05-2008 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doom 3 lijkt voor geen meter op de voorgaande Doom games. waar het in de eerste 2 games voornamelijk ging om het op brutale wijze uitroeien van nagenoeg eindeloze hordes vijanden in grote ruimtes, is Doom 3 gedegradeerd tot rondlopen in zeer kleine donkere kamertjes en gangetjes met hier en daar een monster. en waarom? omdat de engine van D3 geen grote ruimtes met veel vijanden kan renderen zonder dat je pc een hartaanval krijgt. ID wist dit best, maar toch hebben ze deze game gemaakt. puur als showcase voor de engine dus, en niet omwille van het spel zelf.

als ze nu de gameplay van de eerste 2 delen hadden behouden, en dan wel met de graphics van D3, dan was het waarschijnlijk wel een groter succes geworden. (behalve dan dat geen enkele pc het spel had kunnen draaien).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Laatst online: 31-08 09:13
Moet een sequel op voorgaande games lijken? Hooray voor innovatie :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
John Carmack had toch zelf ook gezegd dat Doom 3 vooral een techdemo was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pheno79 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:27:
Moet een sequel op voorgaande games lijken? Hooray voor innovatie :')
je schept een bepaald verwachtingspatroon, helemaal met een klassieke titel als Doom. niks 'moet', maar ik denk dat veel mensen een andere verwachting hadden van D3 en daardoor zijn teleurgesteld.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:58

CSB

:D

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:24:
Doom 3 lijkt voor geen meter op de voorgaande Doom games. waar het in de eerste 2 games voornamelijk ging om het op brutale wijze uitroeien van nagenoeg eindeloze hordes vijanden in grote ruimtes, is Doom 3 gedegradeerd tot rondlopen in zeer kleine donkere kamertjes en gangetjes met hier en daar een monster. en waarom? omdat de engine van D3 geen grote ruimtes met veel vijanden kan renderen zonder dat je pc een hartaanval krijgt. ID wist dit best, maar toch hebben ze deze game gemaakt. puur als showcase voor de engine dus, en niet omwille van het spel zelf.

als ze nu de gameplay van de eerste 2 delen hadden behouden, en dan wel met de graphics van D3, dan was het waarschijnlijk wel een groter succes geworden. (behalve dan dat geen enkele pc het spel had kunnen draaien).
YES! Wanneer komt die uit? Dat lijkt me vet.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 23:38
Ik heb zelfs Doom 3 vorige maand nog gespeelt. coop mod met 2 vrienden van me. Dat vond ik persoonlijk leuker dan alleen alles doen.

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 23:38

Dan ga je toch painkiller spelen.

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik vind Doom 3 nog steeds een goede game. Heb deze laatst nog uitgespeeld, plus expansion (die een stuk minder was). Zit gewoon lekker veel spanning in, het is idd redelijk simpel, maar kom op het is Doom. Vooral dat van die PDA's vond ik goed gedaan, bracht meer spanning mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Toen ik Doom 3 in me handen had zetten ik hem meteen op ze moeilijkste niveau, ik ben niet echt een die hard gamer dus ik had er best veel moeite mee, en ik heb er erg van genoten. Alleen er waren best veel moeilijke stukken (voor mij dan)die ik na 10 of 20x toch bendoorgekomen, en de eindbaas speelde ik in 1x uit, dat was het 1gste minpuntje van het spel voor mij.. Voorderest topspel

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Doom 3 lijkt voor geen meter op de voorgaande Doom games. waar het in de eerste 2 games voornamelijk ging om het op brutale wijze uitroeien van nagenoeg eindeloze hordes vijanden in grote ruimtes
Ik denk dat je doom herinneringen sterk geromantiseerd zijn. Er zaten misschien wel meer vijanden in, maar zeker geen "eindeloze hordes" zoals je bijvoorbeeld wel hebt in serious sam of painkiller.

Als je eindeloze hordes wil moet je maar painkiller spelen, zoals hierboven aangegeven :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:45

The Zep Man

🏴‍☠️

Boeboe schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:58:
[...]

Ik denk dat je doom herinneringen sterk geromantiseerd zijn. Er zaten misschien wel meer vijanden in, maar zeker geen "eindeloze hordes" zoals je bijvoorbeeld wel hebt in serious sam of painkiller.

Als je eindeloze hordes wil moet je maar painkiller spelen, zoals hierboven aangegeven :)
Als stand-alone spel was Doom 3 niet slecht. Het had alleen zijn flaws (standaard switchen tussen zaklamp en gun...), welke gebruikt worden om het met de vorige delen te vergelijken. En toegegeven: in Doom 1 en 2 had je gewoon ruimtes met veel monsters in verhouding met Doom 3. Bovendien had je op de moeilijkste moeilijkheidsgraad zeker weten 'eindeloze hordes' omdat ze in Doom 1 en 2 dan blijven spawnen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Wat mij deed afknappen waren eigenlijk twee zaken. In de eerste plaats dat het aantal monsters stukken lager was. In Doom 1/2 had je veel meer 'makkelijke' vijanden, in Doom 3 had je bijvoorbeeld max 2 imps waar je behoorlijk wat lood in moest pompen voordat ze dood waren. = Niet dezelfde feel.

Daarnaast vond ik veel van de gescripte 'traps' gewoon cheap. Dat er elk moment achter je een hidden wall open kan gaan waar weer een imp achter staat. Na 3 keer begint dat een beetje vermoeiend te worden.

IMHO hebben ze in het geval van Doom 3 gewoon te weinig geinvesteerd in de gameplay. Grafisch was het een prachtig spel, maar kwa gameplay houdt ID software Valve bijvoorbeeld gewoon niet meer bij.
The Zep Man schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:07:
Als stand-alone spel was Doom 3 niet slecht. Het had alleen zijn flaws (standaard switchen tussen zaklamp en gun...), welke gebruikt worden om het met de vorige delen te vergelijken. En toegegeven: in Doom 1 en 2 had je gewoon ruimtes met veel monsters in verhouding met Doom 3. Bovendien had je op de moeilijkste moeilijkheidsgraad zeker weten 'eindeloze hordes' omdat ze in Doom 1 en 2 dan blijven spawnen.
Ik kan me in Doom2 zeker spawns met 20+ imps herinneren. Enorm gaaf om daar een paar raketten tussen te jassen.

[ Voor 31% gewijzigd door Hydra op 08-05-2008 16:10 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:10

Nemesizz

Untouchable

Ik denk dat er aardig wat 'Doom-haters' zijn omdat ze liever van die tactical shooters houden.
Persoonlijk ben ik meer fan van een "domme" shooter (Doom, Painkiller, Serious Sam), gewoon lekker knallen en niet van dat tactische gezwam.

Donkere stukken waren misschien ietsje overdreven in Doom3, maar gaf wel wat sfeer vond ik (imps zoeken in het donker door te kijken waar het oplicht).

Meest vervelende vond ik eigenlijk het 60Hz probleem (net als andere OpenGL games)....wat ik probeer het blijft 60Hz. Voor de rest best wel plezier beleeft aan Doom3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:01

Vrijdag

De Zwarte

Doom 3 was voor mij eerst een spannend en mooi uitziend spel (voor zover dat kon op een Radeon 9800-non pro)

Na enkele levels werd het echter erg, erg repetitief. Da's soms niet erg maar dit was echt zoiets: kamertje in, deuren dicht, licht uit, twee imps voor je, daarna één imp achter je, lichten weer aan, kamertje uit, kamertje in... ad infinitum. Soms met de afwisseling dat er twee imps achter je stonden, of gewoon niks.
Ik werd er op een gegeven moment zo moe van dat ik er maar met godmode doorheen ben gevlogen want beter werd het niet.

En om de één of andere reden voelde het "log" aan. Niet log als in lage fps oid maar langzamer. Weet ook niet hoe ik het precies moet verwoorden, spellen met de Quake engine hebben daar wel vaker "last" van maar met CoD had ik die ervaring een stuk minder.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
TroonStaal schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:34:
En om de één of andere reden voelde het "log" aan. Niet log als in lage fps oid maar langzamer. Weet ook niet hoe ik het precies moet verwoorden, spellen met de Quake engine hebben daar wel vaker "last" van maar met CoD had ik die ervaring een stuk minder.
Mee eens. dat had ik ook in Quake 4. Zelfs in het begin van het spel voelen de wapens een beetje aan als enorme peashooters. Zelfs op een simpele grunt, die met een of twee schoten neer hoort te gaan, stond je eeuwen te schieten.

Ik ben absoluut geen doom 'hater' ofzo, sowieso heeft ID een hoop credit bij me dankzei Wolf3D en Doom, maar ik vind die games gewoon niet echt bijzonder. Ik vind de 'realistische' wapens in bijvoorbeeld HL2 gewoon stukken krachtiger aanvoelen, terwijl het verhaal ook nog eens enorm veel beter is. De hele quake en doom series blijven maar gewoon meer van hetzelfde zijn, met een betere engine. Daar kwam ID toen nog mee weg, maar nu zijn er gewoon genoeg ontwikkelaars die minstens net zulke goeie engines hebben, en bovendien een beter verhaal neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:18

Auredium

Informaticus Chaoticus

Doom was een goed spel, heel simpel. Maar Doom 3 werd gebaseerd op hoe het ging tijdens Doom 1 & 2. het probleem is dat dit verouderde spelprincipes zijn. monsters kwamen vaak op plaatsen waar ze werden verwacht en de gameplay was linear.

Persoonlijk vond ik Doom 3 wel goed, ookal was het wat kaasachtige gameplay soms.Ik denk dat Doom 4 niet zomaar moet worden afgeschoten voordat we hem zien. het zal iig niet aan de engine liggen denk ik.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 13:05

rCk

Doom 3 was best wel scary imo. Echt waar in het donker je 5.1 set aardig open en benieuwd zijn hoe het speelt. Nou toen die zombies uit het dak kwamen vallen in het begin zonder wapen scheet ik hem toch wel. Ik ben best benieuwd naar Doom 4. Dat idee heeft F.E.A.R. bij mij ook opgewekt, dus ik hoop dat 4 hetzelfde brengt. Scary fps games zijn wel relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:52
ik vond doom3 erg vet, vooral de sfeer, probleem waar ik wel tegenaan liep is de herhaling, er kwam af en toe gewoon zoveel herhaling in voor

vooral met een goeie koptelefoon is het erg eng

[ Voor 15% gewijzigd door iwaarden op 08-05-2008 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:45

Sebazzz

3dp

De herhaling was wel jammer ja, maar ik vond het een o zo eng spel. Eerst durte ik het tweede level van Mars City niet eens te spelen maar uiteindelijk wel. Zelfs toen nog op een GeForce 6600 met stereogeluid.

Nu heb ik THX 5.1 surround en kan op Ultra.... :X

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grootste probleem dat ik met Doom 3 ervaarde was dat ik continu het idee had dat het een showcase voor de engine was. Nergens had het enige ziel of bevlogenheid van de developers, het leek me eerder een showcase voor andere ontwikkelaars. Qua gameplay vond ik het wel aardig, maar niets bijzonders. De graphics waren indertijd erg indrukwekkend, maar ik miste de ziel. En daarbij komt dat ik de gameplay na verloop van tijd wat repetitief begon te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Qua eng+sfeer kwam Doom 3 wat mij betreft trouwens niet eens in de schaduw van Clive Barker's Undying.

Fear vond ik ook een tegenvaller qua engheid trouwens.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ja precies. Doom 3 was nog best wel leuk. Maar zo heb je het ook andersom, bijvoorbeeld halo 2, helemaal niet zo geweldig, er zijn zat betere shooters, maar toch allemaal lovende reacties overal. Dat is ook heel apart, kan je ook een topic openen met "Waarom de halo2 liefde?" ;)

Marketing heeft er vaak ook veel mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Doom 3 zag je bijna niks. Het is leuk zo'n eng monster maar als je alleen een flashlight hebt als licht dan zie je er weinig van. Daarnaast was de game totaal niet eng of zo en mistte het gewoon de vibe van de oude Doom games. Doom bracht echt nieuwe dingen binnen het FPS genre en het speelde echt lekker. Doom 3 was gewoon veel te langzaam had weinig vernieuwing en veel te saai om me lang te boeien. De grafische kant vond ik wel het sterkste toen en vooral dat is altijd maar tijdelijk. Een andere reden waarom Doom 3 niet zoveel aandacht krijgt is omdat we in november van hetzelfde jaar Half-Life 2 kregen die wel 99% aan onze verwachtingen voldeed.

Doom 3 is best een leuke shooter, maar kan zich niet echt onderscheiden van de massa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-12-2023
Vond Doom 3 zelf erg vet. De voiceacting was top, en de ontwikkeling met de bandjes die je vond was mooi opgezet. Een van de weinig shooters die ik uitgespeeld heb de laatste jaren.. na Doom 3 was het FEAR en COD4, verder heb ik geen enkele shooter van voor tot achter gespeeld. Doom 3 was gewoon heerlijk creepy.

Niet te geloven dat het al 4 jaar geleden was..

[ Voor 16% gewijzigd door Dantar op 08-05-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Tijd voor Doom 3 meets Crysis. Doom 3 verhaal op een Crytek2 engine :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 13:05

rCk

TroonStaal schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 19:24:
Qua eng+sfeer kwam Doom 3 wat mij betreft trouwens niet eens in de schaduw van Clive Barker's Undying.

Ja FEAR vond ik het creepy-gehalte juist best hoog. Je loopt rustig door een kelder, en in je beide ooghoeken zie je iets kruipen. Dat vond ik zeerzeker gunstig voor de creepy sfeer imo:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Dantar schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:56:
Vond Doom 3 zelf erg vet. De voiceacting was top, en de ontwikkeling met de bandjes die je vond was mooi opgezet.
Enorm gejat van System Shock, maargoed ;)
Sebazzz schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:59:
Tijd voor Doom 3 meets Crysis. Doom 3 verhaal op een Crytek2 engine :)
Nou, ik vind juist dat het Doom verhaal zolangzamerhand wel een beetje uitgemolken is. Weer een marsbasis waar weer een hoop demonen loslopen. Vind ik het Quake verhaal nog interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De magazines waren over het algemeen ook lovend over de game:

http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/doom3

Op de FP houden mensen echter maar al te graag van bashen, terwijl ze zelf nooit zo'n game zouden kunnen schrijven. Maar enkel door te bashen denken ze zichzelf toch boven de developers te kunnen plaatsen...Lekker gemakkelijk scoren voor veel van hen: de beste stuurlui staan aan wal. Van de reacties op de FP moet je je dus idd niet te veel aantrekken maar gewoon je eigen koers varen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2008 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 22:55:
Op de FP houden mensen echter maar al te graag van bashen, terwijl ze zelf nooit zo'n game zouden kunnen schrijven. Maar enkel door te bashen denken ze zichzelf toch boven de developers te kunnen plaatsen...Lekker gemakkelijk scoren voor veel van hen: de beste stuurlui staan aan wal. Van de reacties op de FP moet je je dus idd niet te veel aantrekken maar gewoon je eigen koers varen.
Jij kunt er anders ook aardig wat van, in dit kleine stukje tekst. Houd je een beetje in aub ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 22-09 12:56

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

johnnyv.nl schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:28:
John Carmack had toch zelf ook gezegd dat Doom 3 vooral een techdemo was?
Of hij dat gezegd heeft weet ik niet, maar 1 ding is zeker: John Carmack is een techneut. Hij zou echt niet zonder de grafisch designers en game-scenario-schrijvers kunnen. Hij gaat voor de techniek. Een retegoeie engine bouwen, om te voorzien in een platform de scenario's mogelijk te maken. En daar is hij heel erg goed in. Hij verzint dingen als Shadow Volume (Carmack's reverse) en MegaTexture. Dat is zijn terrein. Voor hem is een game waarschijnlijk niets meer dan de slagroom op zijn werkzaamheden, terwijl het voor de gamers voor een veel groter deel om de game gaat.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:19
Ik vond het wel een leuke game, maar wat ik een beetje jammer vond is dat ze veel minder verschillende monsters hadden dan in de vorige delen. Het was allemaal imps, en naar het einde toe heel af en toe een cacodemon, pinky, hell knight of cyberdemon.

Waarom hadden ze bijv. geen revenant of arch vile? Vooral die laatste zou qua effecten geweldig zijn geweest in een donkere omgeving.

Ik vond trouwens 'resurrection of evil' beter dan het origineel, vooral omdat het veel minder repetatief was. Ook die special powers die je op een gegeven moment kreeg zoals de tijd vertragen enzo vond ik best wel aardig uitgewerkt.

edit:
Hhhmz, ben even op een site aan het kijken welke monsters erin zaten, en volgens daar waren er wel revenants en arch viles. Blijkbaar heb ik dat uit mijn geheugen verdrongen, of begin ik gewoon dement te worden ;)

[ Voor 15% gewijzigd door sewer op 08-05-2008 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De magazines waren over het algemeen ook lovend over de game:

http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/doom3

De beste game developers zijn juist blij met kritiek.
Masahiro Sakurai en Hideo Kojima bijvoorbeeld. Sakurai ging zelfs zo ver dat hij weg ging bij HAL Laboratory/Nintendo om de simpele reden dat hij de kloof tussen spelers en ontwikkelaars te groot vond worden. Hideo Kojima is ook iemand die kritisch naar zijn eigen werk kijkt. Metal Gear Solid 4 valt hem tegen, hij had gehoopt om meer te kunnen doen. De beelden van de game zijn tot nu toe geweldig en andere ontwikkelaars komen niet eens in de buurt van Kojima Productions. Het is een heel andere boodschap dan die van talloze andere developers die beweren dat ze het beste spel ooit hebben gemaakt.

Als Carmack een goede developer is dan neemt hij dus de kritiek mee in de ontwikkeling van Doom 4. Dat betekend betere gameplay, beter uitgerkte horror scenes en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat het nieuws op Tweakers je niet bevalt is iets aan jezelf, smaak verschilt en valt niet over te twisten maar er zijn gij gratie games die uitmuntend goed doen en games die er geen ei van bakken.
Dat het niet strookt met jouw persoonlijke mening moet je daar een topic over openen :?

Voor de generatie die de allereerste Doom hebben gespeeld kan ik het me voorstellen dat de game niet goed was ontvangen. Als je de reactie's leest hier op GoT en op het net dan komen veel gamers tot dezelfde conclusie, er werd teveel in herhaald en het spel was daardoor wat te statisch.

Dat er mensen zijn die het spel wel leuk vonden is alleen maar leuk, maar om andere die het niet leuk vinden te verwijzen naar andere games slaat nergens op. Meningen verschillen, maarjah, in deze tijd valt een ander zijn mening nog maar moeilijk te respecteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond Doom 3 maar matig vooral omdat hij niet zo was zoals de de vorige dooms.
Veel te kleine ruimtes en bijna altijd donker, een paar keer donker is leuk maar niet het hele spel.

En haat is wel een heel groot woord ook.
Ik heb doom 3 gekocht en gespeeld, maar ik heb er niet veel plezier aan beleefd en niet voor lang!
Wat helemaal te gek was van de vorige dooms is dat er ongelooflijk veel maps voor werden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiemorgen,
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 23:28:
[...]

De beste game developers zijn juist blij met kritiek.
Ik bedoelde niet te zeggen dat developers niet "blij" zouden zijn met kritiek. Er is echter wel een verschil tussen simpelweg 'bashen' en 'kritiek'. Zie ook de TS die spreekt over 'haat'. Met goed onderbouwde kritiek is inderdaad niks mis mee.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Voor mij was Doom3 ook een tegenvaller, ik speel nu nog weleens Doom2 voor de fun netzoals Duke Nukem 3D. Voor mij was het hoogtepunt in Doom3 dat je die 10 seconden door die airlock ging, en weer terug..
En inderdaad wat hier al eerder gezegt is.. was er geen ducktape oid... (in de film hadden ze dat wel ;) )

Doom3 viel me netzo tegen als Quake4. Natuurlijk het was mooi maar niet bijzonder.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

[...]

Op de FP (en hier) komen voornamelijk spelspelers, geen ontwikkelaars. Het zijn juist de spelers die een spel beoordelen, omdat dit ook de doelgroep is waarvan verwacht wordt dat ze het spel kopen.

Een spel mag rustig gebashed worden (liefst met onderbouwing), net zoals het geprezen mag worden (lieft met onderbouwing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

Ik ben het met je eens, ik vond dit spel echt vet :) Aangezien ik niet al te ver van mijn oude 19" CRT philipsje afzit en mijn logitech Z5500 set flink openstond zat ik soms met de rug van mijn stoel tegen het stuckwerk van de muur achter me aan. :9

Lekkere schrikmomenten, door de donkere setting blijft het echt spannend (dan moet je natuurlijk niet zo flauw de brightness hoog zetten :( ). Grafisch natuurlijk mooi, maar wat bijzonder was aan Doom III vond ikzelf de muziek en de geluiden! Echt super.

Verder blijft het inderdaad natuurlijk doom, HET spel, DE shooter na Wolfenstein natuurlijk :P Alleen om die oude monsters en wapens zo gepimpt terug te zien...daar krijg je kippenvel van.

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:49
Doom 3 vond ik ook leuk, op een bijna pretpark achtige manier. Je hebt daar ook altijd van die spookhuizen waar je dan als kind inging en wist dat ze absoluut niet eng waren, behalve aan het einde, want daar stond zo'n kerel in een pak die dan voor je sprong en je een meter uit je stoel vloog. En ook als wist je dat dat eigenlijk alles was, toch was 't leuk.

Net zo met Doom 3, je weet dat na elke hoek wel zo'n 'monster-closet' zat en af en toe schrok je dan toch stiekum wel een beetje... soms :P.

Het geluid vond ik nog het beste eigenlijk, het leek (zal ook wel) alsof ze monstergeluiden gemixed hadden in het geluid van opengaande deuren en items/wapens, dat hield mij iig op 1 of andere manier 'on the edge'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
TroonStaal schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 19:24:

tering, daar noem je me een game, het is zo jammer dat die game zo ondergewaardeerd is. Clive Barker's Undying is 1 van de beste spellen die ik ooit heb gespeeld.

ik keek uit naar jericho maar die game is echt iets totaal anders geworden waardoor ik hem helemaal niet leuk vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Jericho, ook een leuke game...not...
Ik vond Jericho helemaal top, alleen jammer dat ik er wat van kon spelen nadat ik ervoor gezorgt had dat de survival-elementen automatisch gehaald werden. Wat was dat survival element van die game bagger man. Als je toevallig net niet de juiste hardware hebt is het letterlijk onmogelijk om er doorheen te komen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Doom 3 RoE was ook niet alleen door id software ontwikkeld maar in samenwerking met Raven en Nerve Software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 15:02
Het probleem is dat Mensen een Doom 3 verwacht hadden zoals de "the sims fans" verwachten van NOG een the sims uitbreiding, alleen dan iets beter en geupdater

wat doom2 zo goed maakte was het eindeloos knallen van imps, het veel sneller kunnen runnen als de monsters, juist ook de voorspelbaarheid waar de monsters stonden en het goed kunnen zien van de grote groep oerdomme inwoners van de hell

Doom3 is daar gewoon bijna het tegenovergestelde van, kleine ruimtes, donker, weinig monsters, "slimme" monsters en je loopt zo traag als door stroop, je kan de monsters niet afschudden door een rondje om een gebouw te rennen en het monster dan een kettingzaag in de anus te douwen, rockets dodgen door te strafen, ik kan wel eindeloos doorgaan wat er allemaal "fout" is aan Doom3

Als er volgend jaar een fifa2009 komt en het blijkt ineens een racespel of first person shooter te zijn, denk je dat de fifa fans dan massaal het spel op handen dragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
Dalyxia schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:07:
Het probleem is dat Mensen een Doom 3 verwacht hadden zoals de "the sims fans" verwachten van NOG een the sims uitbreiding, alleen dan iets beter en geupdater

wat doom2 zo goed maakte was het eindeloos knallen van imps, het veel sneller kunnen runnen als de monsters, juist ook de voorspelbaarheid waar de monsters stonden en het goed kunnen zien van de grote groep oerdomme inwoners van de hell

Doom3 is daar gewoon bijna het tegenovergestelde van, kleine ruimtes, donker, weinig monsters, "slimme" monsters en je loopt zo traag als door stroop, je kan de monsters niet afschudden door een rondje om een gebouw te rennen en het monster dan een kettingzaag in de anus te douwen, rockets dodgen door te strafen, ik kan wel eindeloos doorgaan wat er allemaal "fout" is aan Doom3

Als er volgend jaar een fifa2009 komt en het blijkt ineens een racespel of first person shooter te zijn, denk je dat de fifa fans dan massaal het spel op handen dragen?
spellen moeten wel een beetje met hun tijd meegaan en bij doom hebben ze het ook wat meer over de horror dan shooter kant gegooid, tijd tussen doom 2 en 3 is ook wat langer dan tussen fifa 2008 en 2009

als ze nu geen fifa meer uitbrengen tot 2015 dan zit er ook een heleboel verandering in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 15:02
KillaH87 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:12:
[...]

spellen moeten wel een beetje met hun tijd meegaan en bij doom hebben ze het ook wat meer over de horror dan shooter kant gegooid, tijd tussen doom 2 en 3 is ook wat langer dan tussen fifa 2008 en 2009

als ze nu geen fifa meer uitbrengen tot 2015 dan zit er ook een heleboel verandering in
ja, maar het is dan nog steeds voetbal, doom2 en doom3 is echt appels en peren vergelijken, het is allebei fruit, maar daar is dan ook alles mee gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:40

Wmm

mOrPhie schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 23:13:
[...]

Of hij dat gezegd heeft weet ik niet, maar 1 ding is zeker: John Carmack is een techneut. Hij zou echt niet zonder de grafisch designers en game-scenario-schrijvers kunnen. Hij gaat voor de techniek. Een retegoeie engine bouwen, om te voorzien in een platform de scenario's mogelijk te maken. En daar is hij heel erg goed in. Hij verzint dingen als Shadow Volume (Carmack's reverse) en MegaTexture. Dat is zijn terrein. Voor hem is een game waarschijnlijk niets meer dan de slagroom op zijn werkzaamheden, terwijl het voor de gamers voor een veel groter deel om de game gaat.
Precies. En vroeger had hij nog John Romero naast zich. Die eigenlijk precies hetzelfde was maar dan op het gebied van gameplay. Jammer dat hij naast z'n schoenen is gaan lopen. Ik denk dat DOOM 3 er heel anders uitgezien zou hebben als Romero er ook aan gewerkt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb trouwens een tijdje terug voor de Xbox1 Doom RoE tweedehands gekocht. Het leuke daarvan is dat de oude Dooms+expansions er ook op staan en dat je ze co-op kan spelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Wat er ook gezegd wordt over D3, ik persoonlijk vond hem supervet. Heb hem al zeker 7x ofzo uitgespeeld en staat nog steeds geinstalled op mijn pc. De redenen dat ik de game zo vet vind komt vooral door het sci-fi gehalte in de game die mij heel erg aanspreekt. Vette machines, met perfecte sounds en coole lichteffecten. En ja, het is veel van hetzelfde qua schrikeffecten, maar ondanks dat blijf ik de game nog steeds erg vet vinden. Ik heb nog niet veel games meegemaakt qua sci-fi games, die mij zoals D3 zo aanspraken. En ik ben toch echt wel een zeer actieve gamer.

Ik weet zeker dat deze game nog vaak gespeeld gaat worden door mij. En ik las ook het bericht dat D4 inderdaad gaat komen en ben daar ook erg benieuwd naar uiteraard !

Dus van mij uit geen haat naar deze game, maar absoluut het omgekeerde. _/-\o_
KillaH87 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 09:38:
[...]

tering, daar noem je me een game, het is zo jammer dat die game zo ondergewaardeerd is. Clive Barker's Undying is 1 van de beste spellen die ik ooit heb gespeeld.

ik keek uit naar jericho maar die game is echt iets totaal anders geworden waardoor ik hem helemaal niet leuk vind
En even offtopic, maar idd Undying is imo absoluut 1 van de beste spellen uit het horror genre dat ik ooit gespeeld heb ! En wat was Jericho daarna een E N O R M E tegenvaller ....

[ Voor 26% gewijzigd door JediUberknaft op 10-05-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46

Solid Seal

3D Printer N00b

D3 .. sja zag er leuk uit maar was niet echt vermakend en moeilijk was ie ok niet echt. geen nieuwe wapens grafisch te donker om te kunnen zeggen of het er mooi uit zag geen hordes Pinkys achter een deur (in heel D3 maar een handvol ofzo (te lang geleden) ms was het er zelfs maar 1 (net als in de film)

Maar dat viel ook te zeggen van Quake .. 1 gaaf leuk monster knallen . 2 ook monsters mollen metr verhaal . .. 3 .. MP only .. hmm k. en deel 4 was weer old school gemuteerde zombies mollen :)

Er is imho ook maar 1 scary game en dat is AvP 1 (je hele lading kogels en granaten afvuren op het eerst bewegende bliepje op je radar, wat later een op en neer gaande lift was :/ )

Doom 4 . nja we will see :)

* Solid Seal wacht op een nieuwe Unreal als in Unreal 1

[ Voor 20% gewijzigd door Solid Seal op 11-05-2008 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Solid Seal schreef op zondag 11 mei 2008 @ 15:17:
Er is imho ook maar 1 scary game en dat is AvP 1 (je hele lading kogels en granaten afvuren op het eerst bewegende bliepje op je radar, wat later een op en neer gaande lift was :/ )
Ik moet toegeven dat de marine-campaign uit AvP 1 enger was dan die uit deel 2. Echter, deel 2 had het voordeel dat het ook nog eens aardig eng was (zeker in verhouding met andere spellen) en dat het nog eens een verhaal had. En ik weet nog steeds niet of die motion sensor nu een zegen is of niet. ;)
Doom 4 . nja we will see :)
Ik ben benieuwd hoe ze het met het verhaal gaan oplossen. Misschien dit keer toch maar weer een tripje naar de manen van Mars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:34
Ik denk doordat het komt doordat je twee aardig grote groepen hebt:

1. De old-skool Doom fanaten waarbij Doom 3 niet kon voldoen aan de grootse verwachtingen(ongetwijfeld beste shooter allertijden, net zoals de eerste Dooms dat waren)
2. De new school gamers die er pakweg in zijn gerold met Counterstrike en dus totaal niks met de 'ouderwetse' franchise hebben.

edit: argh, beetje late reactie

[ Voor 4% gewijzigd door BarôZZa op 14-05-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Alle games hebben voor- en tegenstanders maar bij doom 3 is het wel heel zwart-wit. Mensen die het GEWELDIG vinden (ikzelf), en mensen die het COMPLEET niks vinden.

Ik vind Doom 3 SUPER. De sfeer, het verhaal (hadden ze iets dieper uit mogen werken), de personages die je in het begin (voordat de hel losbreekt) aan kunt spreken, de verhalen die je in de audio logs kunt horen, de donkere ruimtes, licht dat spontaan uitvalt, gekreun en andere vage stemmen, opbouwende horror-spanning, HEERLIJK! Ik vind het spel nog steeds een topper! Ik heb Crisys gespeeld, UT3, etc. maar Doom 3 blijft samen met Gears of War bij mij hoog in de top-10 staan! Zoiezo hoger dan crisys!

Ik heb zelf de extension nog niet. Wil deze wel nog graag hebben maar nog geen moeite genomen om deze te bestellen.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Laatst online: 09-09 03:36

Ja haalt de woorden uit me mond.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo simpel als jij het stelt is het ook weer niet. Dan was er vast gezegd dat:

1. Dan was de game waarschijnlijk afgeserveerd met het argument dat het meer van hetzelfde is.
2. Dan was ook het argument geweest dat: 'braindead shooten' niet meer van deze tijd is en dat er op z'n minst een goed verhaal in had horen te zitten.
3. Dan was het argument dat er helemaal niks was veranderd behalve mooiere graphics en dat je maar beter een van de andere geweldige FPS die wél meer nieuws hadden te bieden had moeten kopen.

Er is toch een mod-community? Bestaat er inmiddels geen Doom 3 --> Doom 1/2 mod dan?

Ik ben het wel met je eens dat de gameplay niet het gevoel van het spelen van Doom 1 en 2 evenaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Wat gameplay betreft vind ik het volgende:

De eerste Doom's waren "hersenloze shooters". Heel veel schieten op heel veel beestjes. Omdat ik die spellen in mijn jeugd grijs heb gespeeld (opa verteld :')) heb ik daar leuke herinneringen aan.
Doom 3 lijkt wat dat betreft voor geen meter op de eerste twee omdat het veel meer een (lichtelijk voorspelbare) claustrofobische horrorshooter werd. En dan kan ik proberen objectief te blijven maar dat lukte me gewoon niet, daarom viel Doom 3 mij bijzonder tegen.

Het was voor mij net zo'n ommezwaai als dat de nieuwe Fear een soort Serious Sam zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 00:18:
1. Dan was de game waarschijnlijk afgeserveerd met het argument dat het meer van hetzelfde is.
2. Dan was ook het argument geweest dat: 'braindead shooten' niet meer van deze tijd is en dat er op z'n minst een goed verhaal in had horen te zitten.
3. Dan was het argument dat er helemaal niks was veranderd behalve mooiere graphics en dat je maar beter een van de andere geweldige FPS die wél meer nieuws hadden te bieden had moeten kopen.
1. Een deel 3 is sowieso meer van hetzelfde, is het nou ook al, je hebt exact dezelfde monsters. Alleen mist er een belangrijk aspect, en dat is gewoon de fun van het massaal neermaaien van monsters. Settlers anniversary edition bijvoorbeeld heeft gewoon exact de gameplay van Settlers 2, en is juist daarom zo leuk.

2. Het verhaal is nu ook flinterdun, naast dat het ook al behoorlijk uitgekauwd is.

3. Er is nu ook niks 'veranderd', er is alleen maar een hoop weggelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Hydra schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:08:
[...]

1. Een deel 3 is sowieso meer van hetzelfde, is het nou ook al, je hebt exact dezelfde monsters. Alleen mist er een belangrijk aspect, en dat is gewoon de fun van het massaal neermaaien van monsters. Settlers anniversary edition bijvoorbeeld heeft gewoon exact de gameplay van Settlers 2, en is juist daarom zo leuk.

2. Het verhaal is nu ook flinterdun, naast dat het ook al behoorlijk uitgekauwd is.

3. Er is nu ook niks 'veranderd', er is alleen maar een hoop weggelaten.
Settlers 10th anniversity miste de vikingen, mijn favouriete fractie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:58

CSB

:D

Ik denk dat DooM3 niet in de verste verten op de originele DooM serie leek, behalve de beesten die er rondlopen.
Wat ik had gehoopt / verwacht was eigenlijk een engere, meer gore versie van Serious Sam. Dat is echt een game waarmee ik me prima kan vermaken. Lekker flinke hordes van beesten afknallen. :D

DooM 4 zal zeker niet zoiets worden. Simpelweg omdat je de hoge grafische standaard van Doom 3 niet kunt gebruiken met hordes als in Serious Sam.
Reken dus maar weer op een 'Tech Demo' in 1080p. :P

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Pagina: 1